کد خبر: 779671
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم آب سد اکباتان همدان به ۲۲ میلیون متر مکعب رسیده است.

مرتضی عزالدین در شورای برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه در ]چند روز گذشته در استان همدان شاهد بارش های بی نظیری بودیم، افزود : در مجموع تا كنون ۴۲۱ میلی متر بارش توسط ایستگاه های آب منطقه ای همدان در استان همدان به ثبت رسیده است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰ میلی متر بود.

وی با اشاره به اینکه ورودی آب به سد اکباتان در حال حاضر ۲۰ هزار لیتر بر ثانیه است، ادامه داد: حجم آب سد اکباتان به ۲۲ میلیون متر مکعب رسیده است و بارش ها در بالا دست به صورت برف است.

عزالدین حجم سد کلان ملایر را ۳۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: ورودی آب به سد کلان در حال حاضر ۳هزار و ۲۱۰ لیتر بر ثانیه است که باید عنوان داشت این سد برای مصرف کشاورزی بوده در حالی که سد اکباتان برای شرب هم استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان حجم سد سرابی تویسرکان را هشت میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود : ورودی آب به سد سرابی دو هزار و ۲۳۰ لیتر بر ثانیه بوده که احتمال سرریز شدن آن مي رود.

عزالدین حجم سد شنجور رزن را نیز ۸۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: ورودی آب به سد شنجور رزن ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است و به زودی افتتاح می شود.

وی در ادامه از آبگیری سد نعمت در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به زودی برای انتقال آب از تالوار به همدان پرداخت می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار