کد خبر: 779663
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
فرماندار کرج با تاکید بر اینکه میزان بارندگی در کرج ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد ظرفیت سد مخزنی امیرکبیر پر شده است.

محمدتقی ایرانی افزود : از ابتدای سال آبی ۹۴ - ۹۵ تا ۲۶ فروردین ماه جاری میزان بارندگی در شهرستان کرج ۳۶۵ میلیمتر اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

وي با تاکید بر اینکه در این دوره زمانی، میانگین بارندگی در کشور ۱۹۴ میلیمتر اعلام شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد از حجم سد مخزنی امیرکبیر (سد کرج) و ۶۵ درصد از حجم سد طالقان در استان البرز پر شده است.

فرماندار كرج با اشاره به تامین آب شهرستان کرج از سدهای امیرکبیر و طالقان، گفت: شهرستان کرج برای تامین آب خود از این دو سد سهم دارد در دو سال گذشته با بهره برداری از تاسیسات پمپاژ و افزایش برداشت آب، مشکل افت فشار و قطعی آب برخی از مناطق کرج رفع شده است امیدواریم با جذب امکانات جدید، تجهیزات و تصفیه خانه در شهر کرج سهم برداشت آب از این دو سد افزایش یابد.

اين مسئول در پایان به روند افزایش مصرف آب در استان مهاجرپذیر البرز اشاره کرد و افزود : بر اساس گزارش آبفای استان البرز، سالانه ۶ درصد نیاز جدید در بخش آب استان وجود دارد، امیدواریم با بارش های مناسب امسال، مدیریت منابع آب و تدبیر و تطبیق آن با اقتصاد مقاومتی بتوانیم از بحران کم آبی عبور کنیم در این مسیر شایسته است که مردم بیش از گذشته در مدیریت مصرف آب همکاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار