کد خبر: 779662
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن محصولات کشاورزی استان بوشهر شامل خرما، ماهی و میگو به ارزش ۳۸ میلیون و ۴۵۸ هزار دلار به خارج از کشور خبر داد.

مصطفی قلی‌پور با بیان اینکه توسعه صنایع فرآوری یکی از ضروریت‌های استان بوشهر است گفت: این استان قطب تولید میگوی پرورشی، خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است که توسعه صنایع فرآوری در این بخش‌ها نقش مهمی در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی استان بوشهر دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر 59 واحد تولیدی در زمینه بسته بندی و فرآوری خرما در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است افزود: میزان سرمایه‌گذاری این واحدها 264 میلیارد و 917 میلیون ریال با ظرفیت اسمی 70 هزار و 510 تن است که 2هزار و 488 نفر در این واحدها مشغول به کار شده‌اند.

مدیر صنایع کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری برای صنایع بسته بندی خرما در میان استانهای کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است ادامه داد: استان بوشهر با تعداد 39 واحد تولیدی بسته بندی خرما در جایگاه اول کشوری قرار دارد.

قلی‌پورمیزان سرمایه گذاری این واحدها را 143 میلیارد و 558 میلیون ریال دانست و گفت: اشتغال شده دراین واحدها 2 هزار 130 نفر است که نقش مهمی در فرآوری و توسعه صادرات خرما دارد.

وی یکی از سیاستهای اصلی جهاد کشاورزی را اولویت دادن به صنایع فرآوری خرما عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون در استان بوشهر طرحهای منحصر به فردی مانند الکل از خرما، سرکه از خرما، کیک وکلوچه خرمایی، تولید انواع خرمای شکلاتی و شکلات مغزدار خرمایی وجود دارد که در صورت توجه و حمایت بیشتر از صنعت خرمای استان زمینه برای پیشرفت بیشتر در این زمینه وجود دارد.

مدیر صنایع کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی از استان بوشهر 50 درصد افزایش یافت گفت: سال گذشته 17 هزار و 800 تن محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی شامل خرما، ماهی و میگو به ارزش 38 میلیون و 458 هزار دلار از این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 50درصد افزایش دارد.

قلی‌پوربا بیان اینکه این محصولات در 21 واحد تولیدی فرآوری شده‌اند، افزود: وزن محصولات صادراتی 50 و ارزش آن 179 درصد نسبت به سال 93 بیشتر شده است.

وی با اشاره به این که ماهی و میگو بیشترین سهم را در میان محصولات کشاورزی صادراتی داشته، گفت: 39 درصد وزن و 66 درصد ارزش صادرات محصولات کشاورزی مربوط به این دو گونه آبزی بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار