کد خبر: 779652
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
رئیس مرکز آموزشی درمانی نمازی، از پیوستن این بیمارستان به شبكه بين المللی بيمارستان های ارتقا دهنده سلامت خبر داد.

دکتر رضا جویبار، گفت: بيمارستان نمازی به عنوان يك قطب درمانی در منطقه جنوب كشور با تلاش بی وقفه سه ساله و برنامه ريزی در چهار حوزه استاندارد در زمينه های سياست مديريت، ارزيابی بيمار، اطلاع رسانی و مداخلات بيمار، ايجاد محيط كاری سالم و با حمايت و همكاری تمامی كاركنان و مسوولان، به این موفقیت دست یافت.

در ادامه رئیس بخش پزشکی اجتماعی بیمارستان نمازی، بيان كرد : از آنجا که مراقبت های بهداشتی ابتدایی، بدون حمایت بیمارستان ها ناموفق است، امروزه این گرایش وجود دارد که نقش بیمارستان به عنوان موسسه ای اجتماعی بهداشتی بازتعریف شود، یعنی بیمارستان تنها محلی مربوط به بیماری ها نبوده و مسئولیت هایی هم در زمینه های پیشگیری و ارتقای سلامتی، بر عهده داشته باشند.

مهرداد عسکریان افزود : در این راستا سازمان جهانی بهداشت، شبکه بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت را به عنوان یک پروژه آزمایشی، با هدف حمایت از بیمارستان ها برای نشان دادن تاکید بیشتر بر ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری و نه تنها تشخیص و خدمات درمانی، حمایت کرد.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد شبکه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت در سال ۲۰۰۸ میلادی، به عنوان یک سازمان غیردولتی در سوییس مطرح شد، ادامه داد: این روند به گسترش دامنه خدمات این شبکه از خدمات تشخیصی درمانی به خدمات پیشگیری و سایر خدمات سلامت، منجر شد.

عسکریان، هدف از عضویت در شبکه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت را رسیدن به ارتقای سلامت در بیمارستان ها با بهبود کیفیت مراقبت های بهداشتی، ارتباط بین بیمارستان با خدمات بهداشتی در جامعه و حفظ محیط زیست سالم عنوان كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار