کد خبر: 779584
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: دولت واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی به پیشرفت چشمگیری در مبارزات برای باز پس گیری موصل از گروه تروریستی داعش نائل خواهد شد.
ایسنا: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای مفصل با شبکه خبری سی بی اس گفت: انتظار من این است که تا پایان سال جاری میلادی شرایطی به وجود خواهد آمد که به موجب آن موصل نهایتا آزاد خواهد شد. از آنجایی که ما شاهد تمایل عراقی‌ها برای مبارزه با داعش و باز پس گیری خاک کشورشان هستیم، باید مطمئن شویم که حمایت‌های بیشتری از آنها می‌کنیم.

اوباما افزود: آمریکا شاهد مزایای عملیات نظامی‌اش در این منطقه است. ما خودمان مبارزات را انجام نمی‌دهیم اما هنگامی که آموزش نیروهای محلی را فراهم می‌کنیم، نیروهای ویژه برای کمک به آنها اعزام می‌کنیم و به اطلاعاتی دست می‌یابیم متوجه می‌شویم که می‌توانیم دائما حمایت‌هایمان را تشدید کنیم.

این اظهارات باراک اوباما در همان روزی منتشر شد که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: واشنگتن 217 نیروی بیشتر و تعدادی هلی کوپتر آپاچی به عراق اعزام و ارسال می‌کند تا به این مبارزات کمک کند. این نیروهای بیشتر به نیروهای عراقی نزدیک به خطوط مقدم مشاوره خواهند داد. این تصمیم، تعداد نیروهای آمریکایی در عراق را از 3870 تن به 4087 تن افزایش می‌دهد.

اوباما در ادامه مصاحبه‌اش گفت: رئیس اطلاعات ملی به زودی بررسی 28 صفحه از گزارش کنگره‌ای محرمانه درخصوص حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2011 میلادی را تکمیل خواهد کرد که تعدادی از قانونگذاران و مقامات کنونی و سابق آمریکا و همچنین خانواده‌های قربانیان این حملات خواستار افشای آن هستند.

اوباما در پاسخ به این سوال که آیا این 28 صفحه را مطالعه کرده یا خیر گفت: می‌توانم پیش‌بینی کنم که در آن چه چیزهایی نوشته شده اما این روندی است که ما باید از طریق جامعه اطلاعاتی و جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی‌مان به آن رسیدگی کنیم تا مطمئن شویم آنچه که در پی آن منتشر می‌شود تهدیدی برای منافع امنیت ملی آمریکا نخواهد بود. حس من این است که کلاپر در حال تکمیل این روند است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین قانونی را بررسی می‌کند که در حال حاضر در سنا بلاتکلیف است و اجازه خواهد داد قربانیان حملات تروریستی در خاک آمریکا از کشورهای خارجی که در این حملات به نوعی دست داشته‌اند، شکایت کنند.

اوباما هشدار داد: این اقدام ممکن است پیامدهایی در بر داشته باشد که اجازه دهد مردم دیگر کشورها نیز متقابلا از آمریکا شکایت کنند. این موضوع به رویکرد آمریکا در روابط متقابل با دیگر کشورها مربوط می‌شود. اگر این امکان را فراهم کنیم که افراد و آمریکا بتواند مرتبا از دولت‌های دیگر شکایت کنند آنگاه این فرصت را نیز به افراد و دیگر کشورها خواهیم داد که متقابلا از آمریکا شکایت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار