کد خبر: 779568
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
مرحله تازه طرح امنيت اخلاقي با حضور 7 هزار مأمور نامحسوس پليس در سطح تهران آغاز شد.
مرحله تازه طرح امنيت اخلاقي با حضور 7 هزار مأمور نامحسوس پليس در سطح تهران آغاز شد.
سردار حسين ساجدي‌نيا، رئيس پليس پايتخت صبح ديروز به همراه قاضي اميرآبادي، سرپرست دادسراي ارشاد در مراسم آغاز به كار گشت‌هاي نامحسوس حاضر شد. او توضيح داد: موضوع مزاحمت براي نواميس يكي از مطالبات مردم در سال‌هاي اخير بوده است به خاطر همين پليس طرح‌هاي مختلفي را براي توجه به خواست عمومي به اجرا گذاشت. وي ادامه داد: پليس بعد از انجام بررسي‌هاي لازم با چهار محور اصلي ناهنجاري كه آلودگي صوتي، رانندگي پرخطر در بزرگراه‌ها و انجام حركات نمايشي، ايجاد مزاحمت براي نواميس و كشف حجاب در خودروها بود، برخورد كرد.
رئيس پليس تهران ادامه داد: دور جديد طرح امنيت اخلاقي را از ابتداي هفته به صورت محسوس در نقاط مختلف پايتخت اجرا كرد و امروز هفت هزار نيروي زن و مرد از گشت‌نامحسوس پليس امنيت اخلاقي در سطح معابر فعاليت‌هاي خود را شروع كردند كه اين نيروها موارد را رصد مي‌كنند و اطلاعات لازم را به پليس امنيت اخلاقي مي‌دهند.   وي در توضيح بيشتر گفت: اين افراد در صورت مشاهده موارد ناهنجاري همچون مزاحمت براي نواميس، آلودگي صوتي، كشف حجاب در خودرو و انجام حركات نمايشي در خيابان، شماره پلاك خودرو را برمي‌دارند و از طريق سامانه پيامكي به مركز پليس امنيت اخلاقي اطلاع مي‌دهند، سپس از سوي پليس امنيت با اين افراد تماس گرفته و از آنان خواسته مي‌شود كه در موعد تعيين شده به پليس مراجعه كنند.
رئيس پليس پايتخت ادامه داد: اگر اين افراد از دستور پليس سرپيچي كنند و به آن تمكين نكنند، با توجه به اينكه پليس آدرس اين افراد را در اختيار دارد، به منازل آنها مراجعه مي‌كند و اگر آدرس اين افراد مخدوش يا به هر دليل تغيير كرده باشد، با آنان تماس گرفته مي‌شود، تخلف خودروي مذكور در فهرست افراد خاطي ثبت مي‌شود و هنگام نقل و انتقال پلاك خودرو يا فروش خودرو يا هنگام دريافت خدمات براي خودرويشان اين افراد شناسايي مي‌شوند و با آنان برخورد خواهد شد ضمن آنكه تا اطلاع بعدي به اين افراد خدماتي نيز ارائه نخواهد شد.  سردار ساجدي‌نيا ادامه داد: مأموران پليس آموزش‌هاي لازم را طي كرده‌اند و به عنوان پليس و ضابط قضايي شناخته مي‌شوند و احكام قضايي لازم را هم در اختيار دارند. سردار ساجدي‌نيا با اشاره به اينكه نيروهاي گشت نامحسوس حق برخورد مستقيم با هنجارشكنان را ندارند، افزود: برخورد با هنجارشكنان به صورت محسوس فقط برعهده مأموراني است كه لباس نيروي انتظامي بر تن دارند.
رئيس پليس پايتخت با تأكيد بر اينكه طرح امنيت اخلاقي نيز در سطح پايتخت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان كرد: طرح‌هاي ديگري نيز از سوي پليس در روزهاي آتي اجرا خواهد شد كه برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر، برخورد و جمع‌آوري معتادان متجاهر و برخورد با اراذل و اوباش و... از جمله آنهاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار