کد خبر: 779564
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به اهمیت دست‌یابی ایران به موشک‌های پیشرفته "اس 300" روسیه پرداخت و نوشت: ایران با نصب این سامانه موشکی می‌تواند به راحتی هواپیماهای آمریکایی یا متحدان آن ها را که از پایگاه های محلی خود بلند می شوند، ردیابی کند.
العالم: روزنامه آمریکایی "بیزنس اینسایدر" با اشاره به دست‌یابی ایران به بخشی از اجزا سامانه موشکی اس 300 روسیه نوشت: اگر ایران یک سامانه موشکی اس 300 در ساحل جنوب شرقی خود نصب کند، می تواند هواپیماهای آمریکایی یا متحدان آن ها را که از پایگاه های محلی خود پرواز می کنند، ردیابی کند.

این روزنامه افزود: این سامانه قادر به مقابله با جنگنده های دشمن پیش از رسیدن به سواحل ایران است و به این ترتیب توان هوایی فرامرزی ایران را افزایش خواهد داد و این امکان را به این کشور می دهد که هواپیماهای غیر متخاصمی را که بر فراز کشورهای همسایه پرواز می کنند، ردیابی و رصد کند.

بیزنس انسایدر نوشت: سامانه موشکی اس 300 به عنوان یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع هوایی جهان با نصب در خاک ایران، می تواند توازن قدرت در خاورمیانه را به نفع ایران برهم بزند.

اس 300 علاوه بر برخورداری از توان ردیابی و نابودی موشک های بالستیک، مجهز به رادارهایی است که می می تواند اهدافی واقع در ارتفاع حداکثر ۲۷ کیلومتری را منهدم سازد. این سامانه توانایی پیگیری همزمان ۱۰۰ هدف و درگیری همزمان با ۱۲ هدف را دارد. زمان آماده‌سازی آن حدود ۵ دقیقه و موشکهای آن از نوع انبارشونده ‌است که مانند مهمات معمولی نیاز به هیچگونه نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند. همچنین ماهواره های مرتبط با آن می توانند اهداف هوایی را تا فاصله 240 کیلومتر ردگیری کنند.

سرعت جابجایی اس 300، هرگونه فرصت تحرک را از هواپیماهای متخاصم در آسمان ایران سلب می کند و در عین حال هدف قرار دادن این سامانه از سوی هواپیماهای مجهز به فن آوری نظامی روز مانند هواپیمای شبح امریکا، بسیار دشوار است.

اس 300 می تواند انواع موشک های بالستیک کوتاه و میان برد را ردیابی و منهدم و با موشک مادون صوت آمریکایی تاماهاوک مقابله کند.

این روزنامه خاطرنشان می کند که به طور کلی می تواند اذعان کرد که سامانه موشکی اس 300 هرگونه تحرک نظامی علیه ایران را به امری بسیار دشوار و هزینه بردار تبدیل خواهد کرد و به این ترتیب تهران خواهد توانست تاسیسات هسته ای خود را دربرابر هرگونه تهدید احتمامی آمریکا یا "اسرائیل" مصون نگه دارد.

خاطرنشان می شود که روز یک شنبه در رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‌هایی از سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰ در جوار حرم امام خمینی (ره) رونمایی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار