کد خبر: 779528
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
از اوایل سال گذشته میلادی تاکنون درآمد گروه تروریستی داعش به دلیل از دست رفتن بخش قابل‌توجهی از قلمرو تحت سلطه این گروه و همچنین خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های این گروه تروریستی 30 درصد کاهش یافته است.
فارس: به دلیل از دست رفتن بخش قابل توجهی از قلمرو تحت سلطه داعش و همچنین خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های این گروه تروریستی، درآمد داعش از اوایل ماه ۲۰۱۵ تاکنون ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک؛ از اوایل سال گذشته میلادی تاکنون درآمد گروه تروریستی داعش به دلیل از دست رفتن بخش قابل‌توجهی از قلمرو تحت سلطه این گروه و همچنین خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های این گروه تروریستی 30 درصد کاهش یافته است.

بنا به اعلام مؤسسه IHS که در زمینه تحلیل و همچنین ارائه گزارشات در مورد مناطق تحت سلطه داعش فعالیت می‌کند، نیمی از درآمد داعش از دریافت مالیات و همچنین ضبط دارایی‌ها تأمین می‌شود و 43 درصد از درآمد این گروه نیز از قاچاق نفت به دست می‌آید.

بنا به گزارش این مؤسسه، این گروه تروریستی 22 درصد از مناطق تحت سلطه خود را طی 15 ماه آینده از دست داده است.

به گفته لودویکو کارلینو تحلیلگر مؤسسه IHS در اواسط سال گذشته میلادی درآمد ماهانه داعش حدود 80 میلیون دلار بوده است که در ماه مارس 2016 این رقم به 56 میلیون دلار در ماه کاهش یافته است.

از سوی دیگر، تولید نفت داعش از 33 هزار بشکه در روز به 21 هزار بشکه در روز در این مدت زمانی افت کرده است.

گزارش این مؤسسه می‌افزاید؛ حملات صورت گرفته علیه داعش باعث شده است که این گروه مالیات‌های بیشتری را با هدف جبران کسری مالی خود در قلمرو تحت سلطه این گروه تروریستی اعمال کنند.

IHS اعلام کرده است که این گروه جریمه‌هایی را برای تخلفات رانندگی و همچنین عدم ارائه پاسخ درست درباره سؤالات قرآنی در مناطق تحت سلطه خود اعمال کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار