کد خبر: 779516
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
اولاد آدم
اصلاً راه باز و جاده دراز! اولاد آدم چه كمتر از وزير راه و شهرسازي دارد كه نخواهد تغييراتي در چينش معاونان خود انجام دهد؟ اولاد آدم چه كمتر از طيب‌نيا دارد كه برگه‌هاي سهام عدالت را از شما مي‌گيرد و تبديل به پول مي‌كند؟ چه كمتر از وزير جهاد كشاورزي دارد كه براي صادرات محصولات كشاورزي سازوكار مناسبي ندارد، ولي براي واردات سازوكار بسيار دارد و حالا همان بلايي كه واردات بي‌رويه شكر بر سر ما آورد، دارند با برنج بر سرش مي‌آورند! يك كاري مي‌كنيد كه اولاد آدم از دست بي‌توقعي شما، برود و سيگاري بشود! اين تكرر سوژه‌ها و گير ندادن‌هاي شما، اولاد آدم را از كار اصلي‌اش مي‌اندازد!
راستش را بخواهيد براي همين هم سيگاري شده‌ام! (در همينجا از دولت تدبير و اميد كه قرار بود واردات سيگار را پارسال به صفر برساند و نرسانيد قدرداني مي‌كنم.‌) در همين‌جا اولاد آدم به شما بشارت مي‌دهد از آنجايي هم كه «هيچ» معاوني ندارد كه جوش اصولگرا بودن يا تدبيرگرا بودنش را بزند و از آنجايي كه «هيچ» برگه سهام عدالتي ندارد تا جوش جيب خالي طيب‌نيا را بزند و از آنجايي كه چاي خود را تلخ مي‌خورد و ظرف برنج در سفره‌اش سال‌هاست كه پر از «هيچ» است و حرف‌هاي حجتي برايش حجت نيست، به همان سيگار بسنده مي‌كند.  هي سيگار پشت سيگار!
البته اين «هيچ»‌‌هاي اولاد آدم با آن «هيچ»‌هايي كه سيف و جهانگيري مي‌گويند فرق دارد. يكي مي‌رود به سفر و مي‌گويد هيچي به ما نداده‌ايد و يكي اينجا روي بشكه نفت مي‌ايستد و مي‌گويد بشكه را خالي كردند و به ما هيچ نداده‌اند! ولي اولاد آدم كه داخل جيبش دست مي‌كند، مي‌بيند كه اگر هيچ ندارد، سيگار كه دارد. بعدش هم مگر تعويض معاون در سال آخر وزارت، دردي را دوا مي‌كند؟ مگر سهام عدالتي كه روي هواست را مي‌شود تبديل به پول كرد؟ مگر برنجي را كه خود دولت وارد مي‌كند مي‌شود نخورد و به جاي آن برنج ايراني خورد؟ چه فرمايشات مي‌فرماييد! اينها كه مي‌گوييد، «هيچ» است!
لذا از آنجايي كه اولاد آدم نمي‌خواهد به سياه‌نمايي متهم شود و مي‌خواهد از خدمات دولت تدبير و اميد (در مقابل ناكامي‌هاي اندكش) در اين دوران درخشان پسابرجام تقدير كند، امروزش را به يك نخ سيگار كفايت مي‌كند و از سيگارهاي تدبيري مي‌نويسد:
بله! عارضم به حضور انور با سعادتان كه در سال 1394‌، در حالي‌121 ميليون دلار سيگار از مجاري رسمي به كشور وارد شده است كه بر اساس برنامه پنجم توسعه تا انتهاي سال 1394، بايد واردات سيگار به ايران به صفر مي‌رسيد و دولت با تدبير فراوان اين كار را نكرد تا ما مكدر نشويم. (درست مثل بازي با ارقام براي اينكه يارانه ثروتمندان قطع نشود تا رأي ثروتمندان را در صندوقمان داشته باشيم.)
نگوييد كه آن پارسال بوده و حالا امسال خبري نيست كه نيست! البته با توجه به تمديد شدن برنامه پنجم توسعه دولت تا پايان سال 1395، اولاد آدم مي‌داند كه دولت براي رساندن واردات سيگار به صفر، يك‌سال فرصت دارد اما با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوي سامانه بر خط گمرك جمهوري اسلامي ايران، واردات سيگار به كشور در سال 1395 نيز تداوم يافته است همچنانكه در روز شنبه 28 فروردين محموله‌اي از سيگار حاوي توتون به ارزش 4 ميليون دلار به كشور وارد شده است.
ديديد كه در كنار معايب دولت، از خصايلش نيز گفتم. من آدم با انصافي هستم و تازه دارد از شعار اعتدال خوشم مي‌آيد!حتي اگر هيچ چيز جز سيگار نصيبم نشود. دود است ديگر. بهتر از اين است كه «هيچ» دودي بلند نشود. راستي آقاي روحاني‌! تا به‌حال هيچ دودي بلند نشده؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار