کد خبر: 779498
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
فرماندار اسلامشهر :
امیراله حقیقی گفت: تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان باید با بسیج امکانات و بکارگیری پتانسیلها و توانمندیهای خود ، در جهت کاهش طلاق در سطح شهرستان اقدام کنند .
محمدرضا عباسی

  امیراله حقیقی فرمانداراسلامشهردر جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر،اظهارکرد: با توجه به آمارنگران کننده دادگستری،همه دستگاههاوسازمانهای اجرایی شهرستان موظفند، درجهت کاهش آمارپرونده های  طلاق ،با استفاده ازامکانات و توانمندیهای  منطقه ای و کشوری ، اقدامات لازم را بعمل آورند.

حقیقی  با اشاره به نامگذاری سال ازسوی مقام معظم رهبری،افزود:با توجه به راه اندازی ستاد  فرماندهی اقتصاد مقاومتی دردولت،بزودی این ستاد درسطح شهرستان اسلامشهر با همکاری ارگانها و دستگاههای ذیربط  تشکیل و اقدامات لازم عملیاتی  می شود .

وی بیان کرد:  اقتصاد مقاومتی که  با جدیت  تمام دردستورکاردولت و دستگاههای اجرایی کشور قرار گرفته ، اقتصادی است که  می تواند کشور ما در شرایط  فعلی ، با اتکا به توانمندیها و پتانسیلهای داخلی   روی پا بایستد و مقاومت کند.

فرمانداراسلامشهر با اشاره به همراهی مردم با مسئولین نظام ،  تاکید کرد: مردم  با حضور گسترده  خود درانتخابات  نشان داند ، که نسبت به نظام خود پایبند هستند،باید تولیدات داخلی را ارج نهیم و با تولید کنندگان داخلی همراهی کنیم ،ابتدا باید سازمانها و ادارات دولتی ازامکانات  و تولیدات داخلی  استفاده کنند و برای مصرف این تولیدات فرهنگ سازی نمایند.

وی افزود:یکی از اشکالات عمده در جامعه ما  عدم مدیریت در مصرف است ، متاسفانه بدرستی از منابع  انرژی وملی کشوربدرستی مصرف نمی شود،درحالی که می توان با استفاده از روشها و تجهیزات نوین دربخشهای مختلف از جمله آبیاری اراضی کشاورزی ، ضمن افزایش راندمان تولید مانع از هدر رفتن آبهای سطحی شد .

حقیقی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد:امیدواریم که مجلس آینده،مجلسی  باشد همراه وهمگام وهماهنگ با دولت، در جهت پیشبرد اهداف نظام و تحقق منویات مقام معظم رهبری ، همکاری مجلس با دولت می تواند شرایط خدمت به مردم را مساعدتر نماید .

وی گفت:ما اعتقاد داریم  که کاهش نیازبه درآمد منابع نفتی،می تواند اقتصاد کشور را مقاومتر کند، این میراث  100 ساله ای است که در آمد کشور برپایه درآمدهای نفتی برنامه ریزی می شود ، برای حذف این منبع درآمدی  زمان نیاز است .

در ادامه جلسه شورای اداری  شهرستان اسلامشهر، رضا کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهربا ارئه آماری از پرونده های وارده درسال 94 به مجموعه دستگاه قضایی این شهرستان، اظهارکرد: متاسفانه بالغ بر 10 درصد پرونده های سال 94 اختصاص به پرونده های خانوادگی وطلاق  داشته، که این آمار نگران کنده ای است.

کمیلی مقدم  افزود:افزایش پرونده های طلاق در سطح شهرستان اسلامشهر  و دیگر نقاط کشور، زمینه های  مختلفی دارد که  بروز برخی از ناهنجاریها و جرایم در جامعه ناشی از  بروز طلاق  در بین زوجین است که باید برای کاهش آن  همه دستگاهها و اارگانها اقدامات پیشگیرانه ای از طریق آموزش و اگاهی بخشی  به افراد در معرض آسیب انجام دهند .

حسن حبیبی پوررئیس آموزش وپرورش شهرستان اسلامشهرهم درادامه این جلسه با تبریک فرارسیدن  روز معلم ، بیان کرد:روز معلم بزرگداشت مقام و جایگاه  والای معلمان است که باید با برنامه ریزی های لازم   و اقدامات مناسب  شان و جایگاه حقیقی این افراد  حفظ و افزوده شود .

وی خاطر نشان کرد: تجلیل ازمعلمان برتر، دیدار با خانواده های شهدای فرهنگیان ، تجدید پیمان فرهنگیان با بیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، ورزشی وهنری، استقبال و اهدای شاخه های گل به معلمین در محل ترمینال فرهنگیان و... از جمله برنامه های است که در سطح شهرستان اسلامشهر برگزار خواهد شد .

 

 

 

    

   

  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر