کد خبر: 779496
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
نماد شرکت‌های بورسی امروز با افزایش حجم خرید مواجه شدند و توانستند مقداری از سقوط قیمت‌های دوروز گذشته خود را جبران کنند. نمادهای فولادی و معدنی به همراه نمادهای بانکی توانستند با رشد‌های قیمتی خوبی روبرو شوند.

نمادهای گروه خودرویی که در روزهای گذشته با صف‌های فروش میلیونی مواجه شده‌بودند امروز توانستند با رشدهای قیمتی خوبی روبرو شوند. نمادهای قطعه سازان نیز امروز به همراه نمادهای بزرگ خودروسازی از رشد قیمتی خوبی برخوردار بودند اما این روند صعودی در گروه خودرو ادامه دار باشد یا خیر به معاملات روزهای آینده در این نمادها بستگی دارد.

در همین خصوص محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه سازان گفت: با توجه به لغو تحریم های اقتصادی، گشایش هایی در مراودات تجاری ایران با دنیا صورت گرفته است ولی آشکار شدن آثار این موضوع در بنگاه های اقتصادی زمان بر خواهد بود، در حال حاضر قدم های اولیه برای انجام مذاکرات و امضای تفاهم نامه ها بر داشته شده، اما مشخص شدن نتیجه آن نیاز به زمان دارد.

وی تصریح کرد: با شرکت های معتبری همچون رنو، پژو، فیات و فولکس واگن مذاکرات انجام شده است. تاکنون فی مابین شرکت های خودروساز ایرانی و دو شرکت پژو و رنو قرارداد همکاری منعقد شده، فیات و فولکس واگن نيز در حال نهایی کردن نوع همکاری می باشند که پس از عقد این قراردادها، همکاری برای قطعه سازان بسیار راحت تر خواهد بود. چرا که این مجموعه های خارجی به سراغ شرکت های قطعه ساز ایرانی خواهد آمد. البته قطعه سازان ایرانی از گذشته با برخی شرکت های معتبر خارجی همکاری و ارتباط خود را حفظ کرده اند، ولی با نهایی شدن قراردادهای خودسازان، قطعه سازان نیز منتفع خواهند شد.

تولید و فروش قطعه سازان تابعی از تولیدات شرکت های خودرو سازی می باشد و حال با توجه به اینکه این مجموعه های خودرویی تولید یک میلیون و 300 هزار خودرو را برای سال جاری در برنامه خود قرار داده اند، شرکت های قطعه ساز نیز آمادگی خود را برای تولید قطعات مورد نیاز خودرو سازان اعلام کرده اند كه در صورت اجرایی شدن این برنامه از آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاين، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 919.19 واحد افزایش به 78 هزار و 435 واحد و ارزش روز بازار به 338 هزار میلیارد تومان رسيد .

امروز سهامداران بورس بیش از یک میلیارد و 493 میلیون برگ سهم به ارزش 350 میلیاردتومان در قالب 92 هزار و 267 فقره داد و ستد کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 349.50 واحد افزایش به 29 هزار و 820 واحد رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 177.30 واحد افزایش به 13 هزار و 443 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 148.50 واحد افزایش به 11 هزار و 262 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 1415.89 واحد افزایش به 89 هزار و 97 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 909.90 واحد افزایش به 54 هزار و 880 واحد و شاخص بازار دوم با 424.27 واحد رشد به رقم 171 هزار و 569 هزار واحد رسید.

نماد فولاد، وامید، کگل، خساپا، رمپنا، وغدیر، وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را برشاخص بورس داشت.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با افزایش15.90 واحدی به رقم 774.40 واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد 219 میلیون و 63 هزار برگ سهم در قالب 20 هزار و 516 فقره به ارزش 103 ميليارد تومان داد و ستد کردند.

امروز میدکو، مارون، هرمز، ذوب، پترول، دی، شتران بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص فرابورس داشتند و نماد شراز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار