کد خبر: 779468
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
منتخب مردم همدان در دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌ اندازه که موشک‌سازی اقتدارآفرین است، ۱۰۰ برابر آن انسان‌سازی اهمیت دارد زیرا همان انسان تولید علم و پیشرفت را انجام می دهد.
مهر: حمیدرضا حاجی‌بابایی یکشنبه شب در دیدار با جامعه اسلامی فرهنگیان شیراز، تاکید کرد: آموزش‌ و پرورش باید یک امر حاکمیتی محسوب شود چون همان‌قدر که موشک‌سازی اقتدارآفرین است، ۱۰۰ برابر آن انسان‌سازی اهمیت دارد که همان انسان باید بتواند علم تولید هر صنعتی را رشد دهد.

وی افزود: این امکان ندارد که معلم در یک کشور احساس سربلندی و عزت‌نفس نداشته باشد و ما بتوانیم نسلی مقتدر و متکی به نفس پرورش دهیم و از این رو بهترین دولت آن دولتی است که بیشترین اهمیت را به آموزش‌وپرورش دهد.

منتخب همدان در مجلس دهم تاکید کرد: تمام مردم از معلمان فرزندان خود انتظار دارند دست فرزند آن‌ها را بگیرد و به قله رهنمون شود و این مستلزم آن است که معلم خود احساس کند بر قله ایستاده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: قریب به اتفاق معلمان ما سیاسی نیستند، اما باید مانند اساتید دانشگاه رتبه‌بندی آنها نیز تعاریف مشخص و دقیق داشته باشد تا ضمن حفظ منزلت معلمان افراد بنابر پژوهشگری و تلاش خود ارتقای رتبه پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به مباحث علمی در افزایش جایگاه کشور بسیار موثر است، گفت: وی یادآور شد: علم از مؤلفه‌هایی است که اقتدار کشور را بالا می‌برد که در این راستا بسیاری دانش‌ها امروز در کشور ما بومی‌شده و همین قدرت علمی به ما توان می‌دهد چنانچه تهدیدی مشاهده شد، درون زمین دشمن با وی مقابله کنیم و این‌چنین است که تعادل مدنظر غرب در منطقه به‌هم‌ریخته است.

وزیر سابق آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در دنیای امروز همه کشورها هر روز گام‌های بلندی برای پیشرفت و توسعه برمی‌دارند و کشور ما نیز در رقابتی تنگاتنگ با دنیا برای زندگی و معیشت بهتر و آینده روشن‌تر ملت ایران قرار دارد.

منتخب مردم همدان در مجلس دهم تصریح کرد: اقتدار در دنیای امروز شرط لازم توسعه است و یکی از دیگر مؤلفه‌های توسعه، اقتدار و امنیت ملی نیروی انسانی آگاه است، چنانکه فرق کشور ما با سوریه و یا عراق در همین است که مردم ما اطلاعات و آگاهی لازم و حضور آگاهانه درصحنه دارند و ازاین‌رو کسی نمی‌تواند بیاید و برنامه‌های ناامن‌سازی خود را در ایران پیاده کند در حالی‌ که داعش و حامیان آن در اروپا هر کشوری که اراده می‌کنند را نا‌امن می‌سازند.

حاجی بابایی ادامه داد: ملت ما تمرین بینش، مردم‌سالاری، خرد ورزی و آینده‌نگری دارند و یاد گرفته بر پای خود بایستد و مسائل را دقیق تحلیل کند، از همین رو هرکجا لازم است با اتحاد به میدان می‌آید و همین امر، رمز اقتدار و امنیت ملی ما است.

وی یادآور شد: اگر در سال ۶۰ تنها ۱۰۰ موشک دوربرد مانند امروز در اختیار داشتیم نتیجه جنگ متفاوت می‌شد و شاید شهیدی از خوزستان تقدیم نمی‌شد، چراکه از ۳۰۰ کیلومتری مرز ما عبور نمی‌کردند چون می‌دانستند پاسخ را در داخل کشور خود دریافت خواهند کرد.

منتخب مردم همدان در مجلس دهم اضافه کرد: ما در شمار پنج کشور برتر موشکی جهان هستیم و درست به همین دلیل است که دیگر نیاز نیست جوان ۱۸ ساله ما با «ام یک» به جنگ تانک برود که البته ما از جنگ گریزانیم اما به این اقتدار نیاز داریم تا هیچ کسی جرئت نکند به اقتصاد ما، فرهنگ ما و مردم ما نگاه چپ داشته باشد.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه اشارات وی به هیچ دولتی نیست و ناظر بر مسائل کلان کشور است، گفت: در مقطعی شاید برآورد این شد که در مواردی کوتاه بیاییم، بر روی خواست‌های خود پا بگذاریم اما سرمایه‌ها وارد کشور شود، جوانان ما سر کار بروند و مردم از معیشتی بهتر برخوردار شوند.

وزیر سابق آموزش و پرورش ادامه داد: بنابر همان نگاه، قرار بود ۲۶ دی‌ماه که قرارداد نهایی امضا شد هر دو طرف تعهدات خود را اجرایی کنند.

وی با تشریح فرآیند مذاکرات اظهار داشت: قبل از این مذاکرات هر بشکه نفت ۹۰ دلار بود و در تحریم‌ها فروش نفت ما به کمتر از یک‌میلیون بشکه رسید و البته دست ما باز بود و هر چه تهدید می‌کردند غنی‌سازی و سانتریفیوژها را افزایش می‌دادیم و به سبب اینکه هر دو سوی این جبهه در مواضع خود ثبات داشتند نفت به ۱۴۰ دلار رسید.

منتخب مردم همدان در مجلس دهم افزود: آن‌ها اما قبل از مذاکرات با امارات و عربستان همدستی کردند و نفت را به بشکه‌ای ۳۰ دلار رساندند تا اگر در تحریم یک طناب از ما باز کردند سه طناب را پیشاپیش بسته باشند.

وی ادامه داد: قرار بود بعد از امضا، سهمیه فروش ما دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در هرروز باشد که قیمت آن بشکه‌ای ۳۰ دلار بود که به‌هرحال مجلس و دولت به همین رضایت دادند اما در اوپک عربستان گفت ما ظرفیت بازار را پرکرده‌ایم و فروش خود را کاهش نمی‌دهیم.

حاجی بابایی تاکید کرد: برخی ساده‌دلانه همان زمان می‌گفتند خوب شما چه نیازی به فروش بیشتر نفت دارید ۱۵۰ میلیارد دلار پول شما قرار است توسط غرب آزاد شود و شما با اوپک کلنجار می‌روید.

وی یادآور شد: با همین زمزمه‌ها غوغا به پا کردند که ۱۵۰ میلیارد دلار آماده است و در هواپیما بار شده اما بزرگان نظام مخالفت می‌کنند.

منتخب مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند آن بخشی از تحریم که با مردم مرتبط است را انجام دهید تا برای بچه‌های مردم گشایش به وجود آید، تیم مذاکرات جلو رفت با این خیال که ۱۵۰ میلیارد دلار پول می‌آید اشتغال و رونق ایجاد می‌شود و تمام بخش‌های عمرانی و خدماتی و ... برای آن سهمیه و هدف تعیین کرده بودند.

حاجی بابایی تصریح کرد: در این اثنا غربی‌ها در منظر رسانه‌ها ظاهر شدند و گفتند چه کسی گفته ۱۵۰ میلیارد دلار است، از ابتدا ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است که بازهم مسئولان ما گفتند بسیار خوب همان ۱۲۰ میلیارد را بپردازید که دو هفته بعد یک مسئول غربی آمد گفت ۱۲۰ میلیارد دلار نبوده بلکه ۹۰ میلیارد دلار است و در آن‌قدر این کار را ادامه دادند تا به ۳۰ میلیارد دلار و ۶ میلیارد دلار رساندند.

وی افزود: این‌ چنین است که برخی از دوستان ساده‌دل ما گمان می‌کنند آمریکا منافع ملت خود را رها کرده و عاشقانه و دودستی همه‌چیز را به ما تقدیم می‌کند و به حدی این نگاه در بعضی سیطره دارد که دوستی به طنز در مقابل سخنان اوباما در باب نوروز و قرمه سبزی و خوبی ایرانیان می‌گفت آقا دیگر ما این‌قدر هم که آمریکا می‌گوید تعریفی نیستیم.

حاجی‌بابایی یادآور شد: اگر کسی از بیکاری جوانان مردم ناراحت نباشد باید به انسانیت او شک کرد اما این کار با برنامه‌ریزی، همت و تلاش و اتکا به درون محقق می‌شود.

منتخب مردم همدان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرداختن به حاشیه و اینکه او چه گفت و آن یکی چه جواب داد، باید رها شود و تمام همت دولت و مجلس مصروف اقتصاد شود که ما هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار