کد خبر: 779443
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
دزدانی که با اقدامات خلافکارانه خود کشاورزی بابل را فلج کرده بودند.
شغال‌ها نیمه شب چون سایه خود را به زمین‌های کشاورزی می‌رساندند و در چشم بر هم زدنی ادوات کشاورزی را با خود می‌بردند.اعضای این شبکه از دزدان با اقدامات خود باعث به وجود آمدن جوی از ناامنی در میان کشاورزان شهرستان بابل شده بودند.

آنها با آشنایی کامل به کار با ادوات کشاورزی، در فرصت کوتاهی نقشه سرقت خود را عملیاتی کرده و کشاورزان را با چالش بزرگی روبه‌رو می‌کردند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه فصل بهار آغاز کار کشاورزان بر سر زمین‌های شالیزاری است، این دزدان بخوبی می‌دانستند که آنها برای آماده‌ سازی اراضی خود ادوات گران قیمت کشاورزی را شب‌ها در زمین می‌گذارند تا روز بعد برای ادامه کار با مشکلی روبرو نشوند به همین دلیل فرصت مناسبی برای دزدان به وجود می‌آمد.

وقتی شکایت‌های کشاورزان درباره دزدیده شدن سریالی ادوات و لوازم کارشان پلیس این شهرستان را در جریان اقدامات خلافکارانه یک شبکه سازمان یافته قرار داد، تجسس‌ها برای ردیابی دزدان در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس بررسی‌های انجام گرفته از سوی مأموران، مشخص شد تمامی‌ سرقت‌ها نیمه شب و زمانی اتفاق افتاده که کشاورزان خسته از یک روز کاری لوازم خود را سر زمین‌هایشان رها کرده و به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.از سوی دیگر بنا بر اعلام مالباختگان،‌ سرقت این لوازم آنان را در شرایطی قرار داده بود که ضربه شدیدی بر تولید و آماده سازی اراضی کشاورزی وارد می‌کرد.مأموران آگاهی بابل با توجه به اهمیت موضوع، مناطقی را که احتمال داده می‌شد،دزدان برای فروش اموال سرقتی به آنجا مراجعه کنند تحت نظر قرار دادند.

بازداشت شغال‌های شبرو توسط پلیس
در جریان این اقدام نامحسوس پلیس، مشخص شد یکی از فروشندگان ضایعات در گله محله بابل طی چند روز گذشته اقدام به خرید مقداری از اموال سرقتی کرده است.با بدست آمدن این سرنخ‌ها پلیس وارد عمل شد و بازرسی از محل کار این مالخر را در دستور کار خود قرار داد.در جریان این تحقیقات مقداری از لوازم به سرقت رفته کشاورزان در میان اموال خریداری شده این متهم بدست آمد.

طبق بررسی‌های انجام گرفته از سوی پلیس اغلب معاملات خلافکارانه این مرد، نیمه شب و هنگامی‌صورت می‌گرفت که تمام مغازه‌داران به خانه‌های خود رفته بودند.بدین ترتیب متهم مالخر به آگاهی انتقال داده شد و تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت. در حالی که در مراحل مقدماتی تحقیقات وی منکر هرگونه ارتکاب به خلاف بود،‌ سرانجام اعتراف کرد که اموال سرقتی را به قیمت ارزان از چند سارق حرفه‌ای می‌خرید.با توجه به اینکه  احتمال داده می‌شد کارگر جوان این ضایعات فروشی نیز در ماجرای خرید‌های نیمه شب اموال سرقتی دست داشته باشد او نیز بازداشت شد.

سرانجام در بازرسی از خانه پنهانی این مرد، تعداد 41 عدد پمپ آب در سایز و مارک‌های مختلف، چندین متر سیم کابل‌های برق و سیم‌های برق خانگی،چندین عدد ظروف مسی قدیمی شامل دیگ، قابلمه، سینی و آفتابه، 2 عدد موتوربالا بر آسانسور، 2 عدد پمپ باد، 11 عددسنگ چرخ دریل و آهن بر برقی، 11 عدد کنتور آب، 200 عدد سیخ کباب، یک عدد ریگلاتور آب، 4 عدد دوربین و یک دستگاه دی وی آر، تعداد قابل توجهی شیرآلات ساختمانی، 3 عدد قیچی بزرگ آهن بر، وسایل و ابزار آلات نقاشی و صافکاری ماشین، تعدادی شیرآلات گاز و2500 متر سیم برق که به طرز ماهرانه‌ای پشت‌بام این مکان جاسازی شده بود از سوی پلیس کشف شد.به دنبال این یافته‌ها بود که «قربان» ضایعات فروش 52 ساله اعتراف کرد اموال سرقتی را از گروهی دزد به نام‌های محمد، علی، حسن (معروف به شغال) و امید  می‌خرید.با توجه به اطلاعاتی که این متهم از نشانی‌های دزدان در اختیار پلیس قرار داده بود، ردیابی آنان در دستور کار مأموران قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار