کد خبر: 779414
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
دزد سابقه‌دار بعد از سرقت كيف زن جوان براي تحويل دادن مدارك او قرار 500 هزار توماني گذاشته بود كه گلوله هدف قرار گرفت و كشته شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 19 و 45 دقيقه عصر روز شنبه 28 فروردين ماه زن جواني با مأموران كلانتري 145 ونك تماس گرفت و گفت سارق يا سارقاني با شكستن شيشه خودرواش كيف دستي‌اش را سرقت كرده‌اند. لحظاتي بعد تيمي از مأموران كلانتري در محل حادثه خيابان شهيد خدامي بالاتر از هتل هما حاضر شدند. مأموران در محل حادثه با يك خودروي 206 روبه‌رو شدند كه شيشه در عقب آن شكسته شده بود و نشان مي‌داد سارقان به اين خودرو دستبرد زده‌اند.
زن جوان در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل خودروام را در اين مكان پارك كردم و براي خريد به داخل پاساژي رفتم. وقتي برگشتم ديدم شيشه خودرو شكسته و كيف دستي‌ام كه تمامي مدارك و تلفن همراهم داخل آن بود، سرقت شده است. ابتدا با تلفن مرد‌ رهگذری با تلفن همراه خودم تماس گرفتم كه مرد ناشناسي گوشي‌ام را جواب داد و خودش را سارق معرفي كرد. از او خواستم مداركم را در صندوق پست بيندازد يا به من تحويل دهد كه او گفت بايد در قبال آن 500 هزار تومان هم به او بدهم.
سپس مأموران با آموزش دادن شاكي از او خواستند براي دريافت مداركش و دادن 500 هزار تومان پول با سارق قرار ملاقات بگذارد. پس از اين زن جوان تلفني با سارقان قرار گذاشت و مأموران هم براي دستگيري سارقان محل را تحت نظر گرفتند. ساعتي بعد مأموران در حالي كه در نزديكي خودروي شاكي كمين كرده بودند، متوجه شدند دو مرد جوان سوار بر یک خودروي 206 به محل حادثه نزديك مي‌شوند. مأموران وقتي پلاك خودروي مظنونان را از سامانه پليس استعلام گرفتند، دريافتند اين خودرو سرقتي است بنابراين براي دستگيري آنها اقدام كردند. دو مرد مظنون با ديدن مأموران پليس با فشار دادن پدال گاز از محل گريختند و مأموران پليس هم به تعقيب آنها پرداختند. تعقيب و گريز مأموران و سارقان دقايقي بيشتر طول نكشيد كه خودروي سارقان پس از برخورد با خودروي ديگري متوقف شد. در اين لحظه مأموران براي دستگيري دو مرد مظنون وارد عمل شدند. يكي از دو متهم همان ابتدا روي صندلي خودرو غافلگير شد و دستبند به دستانش زده شد، اما راننده از خودرو پياده شد و وقتي خود را در محاصره مأموران ديد براي فرار با چاقويي كه همراه داشت به طرف مأموران حمله‌ور شد. يكي از مأموران با به كار‌گيري قانون استفاده از سلاح، ابتدا چند تير هوايي شليك كرد و به سارق هشدار داد، اما دزد خشن خودش را به يكي از مأموران رساند و با گرفتن لوله اسلحه قصد خلع سلاح مأمور را داشت . در حالي كه مأمور پليس با چاقوي سارق زخمي شده بود، گلوله‌اي به طرف سارق شليك شد و وي لحظاتي بعد فوت كرد.
پس از اعلام خبر فوت سارق، قاضي مرادي، بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي تهران همراه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل حاضر شد. بررسي‌هاي جنايي نشان داد سارق دستگير شده و مرد فوت شده هر دو از مجرمان سابقه‌دار هستند كه در پرونده‌شان چندين فقره سرقت ثبت شده است.  در تحقيقات اوليه، زن جوان موضوع سرقت را شرح داد و مأموران هم موضوع تعقيب و گريز و حمله مرد فوت شده به مأمور پليس را توضيح دادند. پس از اين جسد سارق جوان براي انجام آزمايش‌هاي لازم به پزشكي قانوني فرستاده شد و متهم دستگير شده هم براي تحقيقات در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. صبح ديروز متهم در بازجويي‌ها گفت: ساعتي قبل از حادثه دوستم كه با هم بچه يك محل هستيم با يك خودروي 206 به سراغم آمد و از من خواست با هم كيف زنانه‌اي را به صاحبش برسانيم. وقتي به محل رسيديم اين اتفاق افتاد.
تحقيقات درباره اين حادثه از سوي كارآگاهان پليس آگاهي به دستور قاضي مرادي ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار