کد خبر: 779401
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
شهردارکلانشهر کرج :
شهردار کرج عنوان کرد: شهرداری ها به عنوان دستگاهی که در ارتباط مستمر و تنگاتنگ با شهروندان هستند، به عنوان یکی از سردمداران اجرای شعار سال و تحقق اهداف آن محسوب می شوند و در این زمینه شهرداری کرج پیشگام بوده و خواهد بود.
علی ترکاشوند این مطلب را عنوان کرد و افزود: مدیریت منابع و مدیریت مصرف از مهمترین ابزار و امکاناتی است که می تواند به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف آن در جامعه شهری بیانجامد.
وی با اذعان بر اینکه کمک گرفتن از نهادهای خصوصی و نیمه خصوصی می تواند دولت را برای اجرای اولویت های مجموعه یاری دهد، شهرداری ها را با توجه به سیستم درآمد هزینه بودن در این زمینه بسیار کارآمد دانست و اضافه کرد: شهرداری ها می توانند به عنوان یک بازوی قدرتمند دولت را برای اجرای اهداف اقتصادی کشور یاری دهند.
شهردار، ارتقای نظام برنامه ریزی کشور را در گرو ارتقای نظام برنامه ریزی محلی دانست و تاکید کرد: خواست کلانشهرها در برنامه ششم توسعه ایجاد فصلی برای مدیریت شهری است و امیدواریم با نگرشی جدید به این حوزه بتوان به دستاوردهایی مفید دست یافت. این در حالی است که تلاش های گسترده ای در راستای دولتی کردن شهرداری ها انجام می گیرد اما این به هیچ وجه به نفع جامعه شهری نیست.
وی با اشاره به اینکه اجرای بیش از دو  هزار میلیارد تومان عملیات عمرانی ظرف یک سال در محدوده شهر کرج، کم نیست و ما موفق شدیم بسیاری از اموری که ممکن بود دولت ظرف سال های طولانی به انجام برساند، به پایان برسانیم که از جمله آنها احداث تقاطع غیرهمسطح حصارک بود.
ترکاشوند با تاکید بر اهمیت و جایگاه مدیریت شهری و ضرورت شکل گیری مدیریت واحد شهری، خاطرنشان کرد: ضروری است اختیارات شورای اسلامی شهر در برنامه ریزی های شهری افزایش یابد.
این مسئول به برخی برنامه های مدیریت شهری کرج برای سال جدید اشاره کرد و جذب سرمایه های سرگردان را در اجرای برنامه های اقتصادی شهرداری کرج بسیار موثر دانست.
وی ادامه داد: کسب درآمدهای پایدار و شناسایی و دستیابی به منابع جدید درآمدی از اولویت های این دستگاه می باشد که برای این منظور تشکیل کمیته ای راهگشا خواهد بود.
شهردار به رویکرد مسئولان شهرداری در عرصه عمران شهری برای استفاده از محصولات و مصالح با کیفیت و ارتقای ساخت و سازها اشاره کرد و یادآور شد: جذب و استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی از مهمترین اقداماتی است که این دستگاه باید روی آن تمرکز و برنامه ریزی نماید.
ترکاشوند، فرهنگسازی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، عملیاتی سازی اهداف بودجه، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و سرعت بخشیدن به پروژه هایی همچون قطار شهری را از موضوعاتی عنوان که در اولویت برنامه های شهرداری کرج قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار