کد خبر: 769412
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز:
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز در نامه‌اي به اعضاي شوراي نگهبان درباره اظهارات روز گذشته آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از تأييد صلاحيت ايشان برای انتخابات خبرگان رهبري ابراز تعجب كرد.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا، در بخشي از اين نامه آمده است: با كمال تعجب و تأسف و به دور از انتظار خبر تأييد صلاحيت جناب آقاي هاشمي رفسنجاني براي نامزدي مجلس خبرگان منتشر شد.  در اين نامه با برشمردن موارد متعددي از مواضع خلاف قانون اساسي و حمايت از مفسدان اقتصادي، به عنوان دلايل عدم التزام به قانون اساسي و عدم صلاحيت ايشان آمده است: حتي اگر همه اين اتهامات را به زعم ايشان واهي و تهمت بدانيم و فرض را بر صحت ادعاي ايشان بگذاريم و همه را ناديده بگيريم، آيا آنچه ايشان در مورد خودشان شخصاً نوشته‌اند و منتشر كرده‌اند را مي‌توانيم انكار كنيم؟
در اين نامه به كتاب خاطرات هاشمي رفسنجاني درباره سفر خانوادگي به سد لتيان در تاسوعا و عاشوراي حسيني سال 70 با هلي‌كوپتر براي يادگيري اسكي و همچنين ترس از احتمال وقوع زلزله در تهران اشاره كرده و خطاب به اعضای شوراي نگهبان آمده است، حال از شما سروران بزرگوار چهار سؤال داريم:
1ـ آيا مقام مسئولي كه حرمت بيت المال را نگه نمي‌دارد و هلي‌كوپتر بيت‌المال را آن هم در شرايط تحريم قطعات براي رفتن به تفريحات شخصي استفاده مي‌كند صلاحيت نظارت بر عملكرد رهبري در مجلس خبرگان را دارد؟
2ـ همه مي‌دانيم در روز تاسوعا نه تنها مسلمانان حتي غير مسلمانان ارمني و زرتشتي هم مشكي مي‌پوشند و به احترام حضرت ابوالفضل (ع) نذري مي‌دهند و در كنار دستجات عزاداري اشك مي‌ريزند حتي اراذل و اوباش هم در چنين روزي دست از كارهاي خود برمي دارند و حرمت اين روز را نگه مي‌دارند و عزادارند. آيا شخصي كه در چنين روز عزاي بزرگ جهان اسلام براي تفريح اسكي روي آب مي‌رود صلاحيت دارد براي نظام اسلامي رهبري تعيين كند؟
3 ـ‌ آيا رئيس‌جمهوري كه با احتمال ولو ضعيف نسبت به وقوع زلزله در پايتخت به‌جاي اينكه ستاد بحران تشكيل دهد و پيش بيني‌هاي لازم را براي حفظ جان شهروندان و كاهش خسارات احتمالي بكند صرفاً به حفظ جان خود و خانواده مي‌انديشد و با خروج از شهر و اقامت در ويلاي شاه ملعون در لتيان، به فكر مردم خود نيست صلاحيت دارد در جايگاهي تكيه زند كه جان و مال و آبروي مردم و سرنوشت نظام را تعيين مي‌كند؟
4ـ زشت‌تر از اين اقدام نادرست ايشان انتشار اين خطاها تحت عنوان خاطرات است چراكه اولاً فرهنگ‌سازي براي بي‌توجهي به اهم احكام و هم شعاير اسلامي است. و هم تصوير ناخوشايندي از مسئولين نظام ارائه مي‌دهد گويي همه مسئولان بي‌خيالند و فقط به جاي رسيدگي به درد مردم به فكر رفاه و تفريح خود هستند. آيا افتخار كردن به اين كار زشت و نشر ترويج آن خود يك تخلف مهم‌تر از اصل تخلف نيست؟
سروران بزرگوار ما شما را مي‌شناسيم و به شما اعتماد داريم ولي از اين تأييد صلاحيت شگفت زده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار