کد خبر: 769177
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
اولين سفر نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به قاهره بعد از سرنگوني مبارك
در حالي كه فلسطيني‌ها با كمترين امكاناتشان دور جديدي از انتفاضه را آغاز كرده‌‏اند، نه تنها از سوي ‏تشكيلات خودگردان فلسطين به آنها خيانت مي‌‏شود بلكه كشورهاي عربي مثل مصر هم با گسترش روابط ‏با رژيم صهيونيستي به فلسطيني‌ها اين سيگنال را مي‏دهند كه آرمان فلسطين براي خودكامه‌هاي عربي ‏فراموش شده است. ‏
روزنامه الاخبار در گزارشي به بررسي روابط حكومت عبدالفتاح السياسي رئيس جمهور كنوني مصر ‏و رژيم اسرائيل پرداخت و نوشت: در سايه همكاري اطلاعاتي بي‌سابقه قاهره و تل‌آويو، نخست وزير ‏رژيم اسرائيل براي اولين بار بعد از سرنگوني حسني مبارك به مصر سفر خواهد كرد. ‏ روزنامه الاخبار لبنان در گزارش خود به قلم «احمد جمال‌الدين» نوشت: نزديكي روابط سياسي بين ‏مصر و اسرائيل در آينده علني خواهد شد. اين امر در گرو شماري از اقدامات عملي اسرائيل به‌ويژه در ‏زمينه پرونده فلسطين است. اين درحالي است كه تهيه مقدمات براي استقبال از بنيامين نتانياهو نخست ‏وزير اسرائيل در قاهره درحال انجام است. اين اولين ديدار نتانياهو به قاهره از زمان سرنگوني حكومت ‏حسني مبارك رئيس جمهور اسبق مصر در جريان انقلاب 25 ژانويه سال 2011 ميلادي است. ‏ روند نزديكي روابط سياسي بين مصر و اسرائيل در حال حاضر در سطح وزارت خارجه و سفيران اسرائيل در قاهره به طور گسترده درحال انجام است كه بيانگر توجه و اهتمام دوطرف به از سرگيري ‏روابط بين آنها و بازگرداندن آن به دوره قبل از انقلاب 25 ژانويه يعني دوره حكمراني حسني مبارك ‏مي‌باشد. روند نزديكي روابط سياسي بين اسرائيل و مصر كه با افزايش تماس‌هاي امنيتي و هماهنگي اطلاعاتي ‏گسترده بين دو طرف همراه بوده است، در سايه تمايل مصر براي از سرگيري همكاري مستقيم با تل‌آويو و عدم‌وجود مشكلي نزد عبدالفتاح السيسي براي استقبال از بنيامين نتانياهو نخست وزير ‏اسرائيل در آينده صورت مي‌گيرد. اين در حالي است كه عبدالفتاح السيسي شرط كرده است كه سفر ‏نتانياهو براي اعلام روند جديد مذاكرات بين اسرائيل و فلسطيني‌ها يا دست كم ارائه چيزي براي راضي ‏كردن افكار عمومي در قبال مسئله فلسطين و توقف اقدامات تحريك‌آميز در كرانه باختري باشد. ‏ مسئولان وزارت خارجه اسرائيل روزهاي گذشته براي ملاقات با مسئولان مصري در چارچوب تماس ‏براي رسيدن به يك توافق به قاهره سفر كردند كه براساس اين توافق، شركت برق اسرائيل از غرامت ‏مالي تعيين شده از سوي دادگاه بين‌المللي براي مصر صرف نظر خواهد كرد و درمقابل واردات گاز ‏اسرائيل و صادرات آن از طريق بنادر مصر به اروپا تقويت خواهد شد. ‏ وزارت خارجه مصر گزارشي را به نهاد رياست جمهوري درباره آينده روابط مصر و اسرائيل ارجاع ‏داده است كه بر اساس آن، قاهره از سرگيري روابط در سطح سياسي در برهه كنوني را يك ضرورت ‏مي‌داند، به‌ويژه در سايه نزديكي روابط اسرائيل و تركيه و نيز تقويت شراكت با امريكا و افزايش ‏فعاليت سياسي توافقنامه كويز[توافقنامه بين مصر و امريكا براي تسهيل واردات كالا از مصر به بازار ‏امريكا] كه اجازه صادرات توليدات مصري به بازارهاي امريكايي را مي‌دهد. ‏ براساس محتواي درز كرده از گزارش وزارت خارجه مصر، شرايط كنوني اين ضرورت را ايجاد ‏كرده است كه مصر با نگاهي متفاوت با طرف اسرائيلي برخورد كند، به‌ويژه بعد از اينكه تل‌آويو «‏همكاري بي‌سابقه‌اي» در سطح اطلاعاتي و تبادل اطلاعات در صحراي سينا نشان داده است.
  
تداوم همكاري عباس با اسرائيل ‏
وزير جنگ رژيم صهيونيستي ضمن تأكيد بر تداوم همكاري امنيتي ميان اين رژيم و نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان به رهبري محمود عباس از ‏اين سازمان فلسطيني خواست مانع حمله پرسنل امنيتي خود به اسرائيلي‌ها شود‎.  به گزارش پايگاه خبري «تايمز اسرائيل»، موشه يعلون ديروز در گفت‌وگو با «راديو اسرائيل» با بيان اينكه از تشكيلات خودگردان خواسته‌ مانع حمله پرسنل امنيتي خود به اسرائيلي‌ها شوند، گفت: به طور ‏متوسط، نيروهاي امنيتي فلسطيني قادرند 20 درصد از حملات طراحي شده عليه اسرائيلي‌ها را خنثي كنند، در حالي كه خود اين ‏رژيم قادر است 80 درصد اين حملات را خنثي كند‎.  در همين حال گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در كنفرانسي خبري از اعضاي سازمان‌هاي امنيتي تشكيلات خودگردان درخواست ‏‏كردند سلاح خود را به سمت دشمن صهيونيستي بگيرند‎.  طي هفته جاري ستوان يكم «امجد سكري» از اعضاي پليس تشكيلات خودگردان اقدام به ‏‏انجام عمليات استشهادي با سلاح گرم در كرانه باختري كرد كه طي آن سه نظامي اسرائيلي به شدت زخمي شدند و خود امجد نيز ‏‏به شهادت رسيد‎.
 
رونمايي از اولين تانك حماس
يك‌شنبه شب گردان‌هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) از يك دستگاه تانك رونمايي كرد. به گزارش شبكه اسكاي نيوز، اين تانك كه بر اساس تصاوير منتشر شده شباهت زيادي به تانك‌هاي مركاواي رژيم صهيونيستي ‏دارد، در مراسم بزرگداشت و خاكسپاري شهداي مقاومت كه روز جمعه بر اثر ريزش تونل جان خود را از دست دادند، رونمايي ‏شد‎.  ابوعبيده، سخنگوي گردان‌هاي قسام روي اين تانك حاضر شد و تأكيد كرد توسط مهندسان حماس ساخته شده ‏است‎.  وي گفت: اين تانك در اينجا، در غزه ساخته‌ شده و ما آن را براي روز ديدار (رو‌در‌رويي با اسرائيل) آماده كرده‌ايم‎.  به احتمال زياد حماس از بقاياي يك تانك منهدم شده رژيم صهيونيستي در ساخت تانك خود استفاده كرده است. مشخص نيست ‏اين تانك توان عملياتي نيز دارد يا خير‎.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار