کد خبر: 767933
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
حسين نوش‌آبادي در واكنش به حضور هنرمندان در شبكه‌هاي ماهواره‌اي:
سخنگوي وزارت ارشاد در نشست هفتگي خود با اظهار تعجب از حضور سالار عقيلي در شبكه صهيونيستي «من و تو» اعلام كرد كه يك هنرمند خوشنام و علاقه‌مند به نظام و مردم نبايد از شبكه‌هاي بيگانه سر در بياورد.
مصطفي شاه‌كرمي
«حسين نوش‌آبادي» كه در سلسله نشست‌هاي هفتگي خود با اصحاب رسانه سخن مي‌گفت درباره موضع‌گيري وزارت ارشاد در خصوص همكاري برخي هنرمندان با شبكه‌هاي ماهواره‌اي گفت: مقررات كشور ما به هيچ وجه اجازه نمي‌دهد كسي با شبكه‌هاي ماهواره‌اي بيگانه همكاري كند كه اين همكاري مي‌تواند در قالب آگهي‌، سفارش‌، عكس‌ و... باشد، چراكه هرگونه همكاري با شبكه‌هاي ماهواره‌اي ممنوع و تخلف است، اما فقط برخوردهاي سلبي كفايت نمي‌كند، بلكه اين وضعيت بايد آسيب‌شناسي شود.
نوش‌آبادي اين همكاري‌ها را بسيار نگران‌كننده توصيف و خاطرنشان كرد: بايد موانع داخلي را برطرف كنيم تا هيچ گرايشي براي همكاري با شبكه‌هاي خارجي به وجود نيايد. بنابراين، اين وضعيت نيازمند آسيب‌شناسي پژوهشي و علمي است و گسترش همكاري هنرمندان با اين شبكه‌ها هشداري است كه بايد آن را جدي بگيريم. همراهي ديگر نهادها براي آسيب‌شناسي و مقابله با اين وضعيت امري واجب و ضروري است و فقط وزارت ارشاد نيست كه بايد در اين زمينه پاسخگو باشد، بلكه همه نهادها براي پيشگيري از اين اتفاق ناخوشايند بايد وارد عمل شوند. از سوي ديگر بايد دغدغه‌ها و حرف‌هاي هنرمندان هم شنيده شود.
سخنگوي وزارت ارشاد همچنين با اشاره به حضور «سالار عقيلي» در يكي از اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي متذكر شد: نبايد هنرمند خوشنام و علاقه‌مند به نظام و مردم از شبكه‌هاي بيگانه سر در بياورد. ايشان فردي محبوب و مطرح است، اما حتي آنها كه چنين موقعيتي ندارند هم از اين همكاري‌ها آسيب مي‌بينند. پيشگيري از اين برنامه خطرناك و آسيب‌رسان برعهده همه ماست، اما از سوي ديگر بايد گله‌ها و توقعات هنرمندان هم شنيده و به نحو درستي سامان داده شود، يعني فقط برخوردهاي سلبي، كارساز نيست و بايد برخوردهاي ايجابي هم وجود داشته باشد. هر روز اين اتفاقات را مي‌بينيم، اما صرف گفتن اينكه اين همكاري‌ها جرم و تخلف است‌، كفايت نمي‌كند، بلكه بايد چاره‌انديشي شود و تمام موانع فعاليت هنرمندان در داخل كشور هم بررسي شود.
در بخش ديگري از اين نشست خبري نوش‌آبادي با اشاره به تصويب و ابلاغ دستورالعمل صيانت از حقوق هنرمندان و فعالان موسيقي در معاونت هنري خاطرنشان كرد: نظارت بر عملكرد مراكز و گروه‌هاي موسيقي در دفتر موسيقي متمركز است و از هر برخورد سليقه‌اي جلوگيري مي‌شود. از سوي ديگر دولت و ما اعلام آمادگي كرده‌ايم كه حاضريم تمام فعاليت‌هاي غيرحاكميتي را به بخش خصوصي واگذار كنيم و اولويت‌مان هم با تشكل‌هاي صنفي است. اين سياست تغيير نكرده و به تدريج بخش‌هاي مختلفي كه اين قابليت را دارند به مردم واگذار مي‌شوند كه نمونه آن برگزاري نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي مختلف توسط بخش خصوصي است.
سخنگوي وزارت ارشاد همچنين در بخش ديگري با اشاره به اينكه مطبوعات سفيران دوستي و برقراركننده روابط ميان كشورها هستند بر نقش مهم رسانه‌ها در دوران پساتحريم در ايجاد ارتباط گسترده‌تر ميان ايران و ديگر كشورهاي جهان تأكيد كرد و اظهار داشت: ديپلماسي رسانه‌اي مكمل ديپلماسي عمومي است و اعزام خبرنگارها به كشورهاي مختلف و استقرار دفاتر رسانه‌اي در خارج از كشور در تقويت روابط بين‌المللي موثر است. مطبوعات بايد  از رفتارهاي سطحي و زودگذر‌، واكنش‌هاي ناشي از نگاه‌هاي حزبي و برداشت‌هاي وارونه از موفقيت‌هاي كشور در سطح جهان اجتناب كرده و بپرهيزند، چراكه اينها از آفت‌هاي رسانه‌اي محسوب مي‌گردند.
معاون حقوقي وزير ارشاد در رابطه با ديگر آفت‌هايي كه ممكن است گريبان رسانه‌ها را بگيرد، خاطرنشان كرد: يكي ديگر از اين آفت‌ها تعصبات سياسي، نگاه‌هاي سليقه‌اي و بي‌توجهي به اصولي كه ناظر بر وحدت ملي است. در دوران پسابرجام بايد نقش رسانه‌ها در پرداختن به اين امر جدي‌تر باشد. امروزه همه ما بايد به منافع ملي بينديشيم و آنچه را كه مطابق با امنيت و مصالح كشور است‌، در دستور كار قرار دهيم. سخنگوي وزارت ارشاد در ادامه اين نشست درباره افزايش تعرفه گمركي كاغذ نيز تأكيد كرد: وزارت ارشاد با هرگونه افزايش تعرفه كاغذ مخالف است.
با وجود طرحي كه در مجلس در حال بررسي است‌، نظرمان كاملاً مخالف با افزايش تعرفه كاغذ است و چنانچه اين طرح به دولت برود، ما اولين مخالف آن هستيم؛ زيرا افزايش تعرفه كاغذ به ضرر حوزه نشر است و بايد راهكارهاي ديگري براي حل اين مشكل بينديشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار