کد خبر: 765490
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
وزیر بهداشت، اصلاح تعرفه ها را یکی از اقدامات مهم و بزرگ وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: طبق قانون هر سال باید تعرفه ها بررسی شود و اینطور نیست که فقط یکبار تعرفه ها اصلاح شود
مهر: دکتر سید حسن هاشمی در نشست شورای مشاوران وزارت بهداشت بر لزوم مشخص نمودن یکی از اعضا به عنوان دبیر شورا تأکید کرد و گفت: می توانیم جلسات شورای مشاورین را به صورت منظم به طور فصلی، دوماه یکبار و یا ماهانه برگزار کنیم و از سوی دیگر خروجی جلسات بسیار مهم است که تعیین می کند این شورای پس از چه مدتی برگزار شود.

وی افزود: طبق قانون هر سال باید تعرفه ها بررسی شود و اینطور نیست که فقط یکبار تعرفه ها اصلاح شود و دیگر نیازی به بررسی نداشته باشد بنابراین دبیرخانه آن باید در طول سال فعال باشد و  مشاوران می توانند در این خصوص کمک بیشتری به ما کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات ارزشمند وزارت بهداشت در حوزه بیماری های غیرواگیر و راهنماهای بالینی، اظهار داشت: این اقدامات آغاز شده و تا زمان به ثمر رسیدن آن فاصله داریم و در حوزه آموزش با بهره گیری از توان بخش خصوصی می توان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کرد.

وی در خصوص موضوع تعرفه ها، خاطر نشان کرد: طبق قانون هر سال باید در خصوص تعرفه ها بررسی شود و اینطور نیست که فقط یکبار تعرفه ها اصلاح شود و دیگر نیازی به بررسی نداشته باشد بنابراین دبیرخانه آن باید در طول سال فعال باشد که مشاوران می توانند در این خصوص کمک بیشتری به ما کنند.

هاشمی افزود: در حجم پولی که برای اجرای کتاب تعرفه ها هزینه می کنیم، امکان تغییر وجود دارد اما نمی توانیم موارد جدیدی را تعرفه گذاری کنیم و یا هزینه های خود را افزایش دهیم زیرا منابعی برای آن وجود ندارد.

وزیر بهداشت، اصلاح تعرفه ها را یکی از اقدامات مهم و بزرگ وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: اگر سه ماه دیرتر قصد اصلاح تعرفه ها را داشتیم شاید ممکن نبود زیرا شرایط سیاسی و اقتصادی دولت روز به روز دشوار تر می شد.

وی، خرید خدمت در حوزه بهداشت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در قالب خرید خدمت، حدود ده هزار شغل، بدون استخدام حتی یک نفر نیروی انسانی، ایجاد شد.

هاشمی گفت: از چندین دهه گذشته تا به حال اعتقاد داشته اند که بهداشت و درمان، امری حاکمیتی است و به گفته یکی از مسوولین در گذشته در حوزه بهداشت نمی توان نیروی خرید خدمت بکار گرفت در حالی که در حال حاضر استان های قم،البرز و خراسان با توجه به وضعیت نامناسب بهداشتی توسط نیروهای خرید خدمت، تحت پوشش بهداشت قرار گرفته اند.

وی افزود: در دوره ما حدود ۲۰ هزار پرستار بازنشسته شده اند در حالی که مجوز استخدام یک پرستار را هم به ما نداده اند و برای حدود ۷۰ بیمارستانی که ظرف کمتر از یکسال آینده به بهره برداری می رسد، ۱۷ هزار و ۶۰۰ نیرو در نظر گرفته شده که تا امروز منابعی برای آن وجود نداشته است.

هاشمی به مشکلات و گرفتاری های زیاد مردم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت به منظور کاهش این مشکلات آغاز شد و افرادی که قرار بود ما را حمایت کنند در حال حاضر توان کافی را ندارند و دستشان خالی است اما امید ما به خدا و دعای مردم است.

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر لزوم اجرای سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بر توجه به ساختار تأکید دارند و ساختار شامل تولیت بیمه ها و همچنین منابع پایدار است ما پیشنهاد کرده ایم تا در جهت پایداری منابع، از کالاهای آسیب رسان مانند نوشابه و سیگار مالیات و عوارض بگیرند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
شمارابخدادراين زمان كه مردم بامشكلاتي مواجه اند ترمز افزايش تعرفه ها رابكشيد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار