کد خبر: 760765
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
سمير قنطار با شليك موشك‌هاي رژيم صهيونيستي شهيد شد
رژيم صهيونيستي با شليك موشك سمير قنطار يكي از قهرمانان ملي لبنان را در سوريه هدف قرار داد و وي را به شهادت رساند.
محمد بابايي
رژيم صهيونيستي با شليك موشك سمير قنطار يكي از قهرمانان ملي لبنان را در سوريه هدف قرار داد و وي را به شهادت رساند. در پي اين اقدام تروريستي، كارشناسان اسرائيلي خاطر نشان كردند حزب‌الله به اين عمليات تل‌آويو پاسخ خواهد داد و رسانه‌هاي لبناني از آماده‌باش نظاميان اين رژيم در مرز لبنان خبر دادند.
جنبش مقاومت اسلامي لبنان با صدور بيانيه‌اي تأييد كرد كه سمير قنطار توسط رژيم صهيونيستي به شهادت رسيده است. در اين بيانيه آمده است: در ساعت 10: 15 عصر شنبه در حمله جنگنده‌هاي دشمن صهيونيستي به ساختماني مسكوني در شهر جرمانا واقع در حومه دمشق، سمير قنطار، فرمانده اسراي لبناني در زندان‌هاي اسرائيل و چند شهروند سوري به شهادت رسيدند. خداوند همه شهدا را قرين رحمت خود بگرداند و با انبيا محشور كند.  سوريه نيز در واكنش به انتشار خبر شهادت قنطار، بدون اشاره به عاملان حمله اعلام كرد «سمير قنطار در يك حمله تروريستي به شهادت رسيد.» «بسام قنطار» برادر سمير هم در صفحه توئيتر خود نوشت: با عزت و افتخار شهادت فرمانده مجاهد سمير قنطار را اعلام مي‌كنيم و پيوستن ما به قافله خانواده‌هاي شهيد باعث افتخار ماست. در همين حال يوآو گلان وزير مسكن رژيم صهيونيستي به عنوان اولين واكنش از سوي صهيونيست‌ها از ترور سمير قنطار در حمله اين رژيم به سوريه استقبال كرد. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اسرائيل مسئول حمله به دمشق است يا خير، گفت: من نه تأييد مي‌كنم و نه چيزي را در اين باره رد مي‌كنم. در همين حال ساير مسئولان اسرائيلي از جمله سخنگوي ارتش اسرائيل از ارائه هرگونه توضيحات در اين خصوص امتناع مي‌كنند.
  
قنطار كه بود
سمير قنطار دروزي مذهب و «فرمانده اسراي مقاومت» خوانده مي‌شد، قديمي‌ترين اسير لبناني و عرب محسوب مي‌شد كه رژيم صهيونيستي دستگير كرده بود. وي در تاريخ 22 آوريل 1979 در حالي كه تنها 16 سال داشت به همراه سه تن از اعضاي گروه فلسطيني «جبهه خلق براي آزادي فلسطين» طي يك عمليات ضد صهيونيستي در شهر صهيونيست‌نشين «نهاريا» به اسارت درآمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت. قنطار در تاريخ 28 ژانويه 1985 از سوي دستگاه قضايي رژيم صهيونيستي به پنج بار حبس ابد و نيز 47 سال حبس محكوم شد. قنطار در طول دوران حبس توانست به عنوان دانشجوي آزاد (آموزش از راه دور) در دانشگاه تل‌آويو مشغول تحصيل شود. وي در سپتامبر 1998در رشته ادبيات و علوم اجتماعي اين دانشگاه موفق به اخذ مدرك ليسانس شد. «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب‌الله لبنان طي سخناني قول داد مقاومت اسلامي طي يك عمليات اسيرگيري ديگر اين سه تن را از چنگ رژيم صهيونيستي آزاد كند. عمليات اسيرگيري سال 2006 موسوم به «وعده صادق» و جنگ 33 روزه لبنان ثابت كرد حزب‌الله لبنان و رهبر آن بر سر عهد خويش با مردم لبنان هستند و اسراي خود را فراموش نخواهند كرد. سرانجام سمير قنطار پس از 30 سال اسارت در شانزدهم ژوئيه سال 2008 ميلادي، در عمليات آزادسازي اسراي مقاومت موسوم به «الرضوان» در قبال تحويل دو جسد صهيونيست، به همراه ماهر كوراني، حسين سليمان، خضر زيدان و محمد سرور از زندان‌هاي فلسطين اشغالي آزاد و از منطقه مرزي «راس الناقوره» به وطنش لبنان بازگشت. سمير قنطار پس از شروع بحران سوريه در سال 2011 از سوي حزب‌الله مأموريت يافت تا دروزي‌هاي سوريه را سازماندهي كند. او نقش عملياتي مهمي در كمك به ايران و سوريه براي ايجاد زيرساخت‌هاي حزب‌الله در منطقه جولان داشت.
  
چرا اس ـ 400 روسي كار نكرد
به‌رغم اينكه روسيه سامانه ضدهوايي اس ـ 400 را در لاذقيه مستقر كرده، اما حمله اخير رژيم صهيونيستي باعث شده نسبت به كاربرد اين سامانه سؤالاتي ايجاد شود. بنابر گفته تحليلگران نظامي اين سامانه محدوده تمامي حريم هوايي سوريه و بخش‌هايي از لبنان، اردن، فلسطين و تركيه را تحت پوشش قرار مي‌دهد. بعضي رسانه‌هاي نزديك به مقاومت گزارش دادند اساساً جنگنده‌هاي صهيونيستي حريم هوايي سوريه را نقض نكرده‌اند بلكه از راه دور اقدام به شليك راكت كرده‌اند. شبكه الميادين گزارش داد «هواپيماهاي اسرائيلي حريم سوريه را نقض نكرده و از طريق شليك چهار راكت منطقه جرمانا را در جنوب دمشق هدف قرار دادند.» تحليلگران معتقدند در صورت درست بودن خبر الميادين، روسيه نمي‌توانست مانع اين حمله شود. علاوه بر اين، بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده در رسانه‌هاي صهيونيستي، روسيه و اسرائيل به صورت ضمني توافق كرده‌اند مانع فعاليت يكديگر در سوريه نشوند. ليث ابوفضل سردبير پايگاه خبري الصمدر‌نيوز و از طرفداران دولت سوريه در صفحه توئيتر خود نوشت:‌ «حمايت هوايي روسيه عليه اسرائيل وجود ندارد [بر اساس] توافق دوجانبه. متأسفم دوستان. ما نمي‌توانيم در اين باره كاري انجام دهيم.» در همين حال الياج مغناير تحليلگر مسائل امنيتي منطقه نوشت:‌ «روسيه در درگيري بين حزب‌الله و اسرائيل دخالت نخواهد كرد، اين از اولين توافق‌ها بود.»
  
انگيزه‌هاي رژيم صهيونيستي
درباره علت حمله قرار گرفتن سمير قنطار فرضيه‌هاي مختلفي مطرح شده است. گفته مي‌شود قنطار پس از آزادي از اسارت رژيم صهيونيستي، در ليست ترور رژيم صهيونيستي قرار گرفت و عناصر امنيتي اين رژيم تلاش زيادي براي ترور وي در چند سال گذشته انجام دادند. در مرداد ماه سال جاري جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي اهدافي را در بلندي‌هاي جولان سوريه و شرق لبنان بمباران كردند كه هدف از آن ترور قنطار اعلام شد. باوجود اين تحليلگران صهيونيستي اين حمله را براي ضربه زدن به عمليات برنامه‌ريزي شده سمير قنطار عنوان كردند. دنيل نيسمن رئيس گروه مؤسسه «لوانت» در تل‌آويو در صفحه توئيتر خود نوشت: «اسرائيل خطر واكنش حزب‌الله را براي چنين حملاتي ايجاد نمي‌كند،  مگر اينكه اين حمله براي جلوگيري از يك عمليات بزرگ باشد كه توسط شبكه قنطار برنامه‌ريزي شده بود.»
  
ترس از انتقام حزب‌الله
جنبش مقاومت اسلامي لبنان هم اعلام كرده و هم نشان داده در مقابل هدف قرار گرفتن نيروهاي خود توسط رژيم صهيونيستي سكوت نخواهد كرد و همين مسئله باعث نگراني در ميان صهيونيست‌ها شده است. ميشل هرويتز تحليلگر مسائل منطقه در مؤسسه «لوانت» نوشت:‌ «هم‌اكنون سؤال بزرگ اين است كه حزب‌الله چگونه واكنش نشان خواهد داد؟»  در همين حال، يكي از اعضاي ائتلاف «اردوگاه صهيونيسم» در پارلمان رژيم صهيونيستي اعلام كرد اين رژيم آماده واكنش حزب‌الله نسبت به ترور سمير قنطار است و به احتمال خيلي زياد اگر اين واكنش صورت بگيرد سنجيده خواهد بود و با هدف كشاندن منطقه به جنگي فراگير نيست.

آژير خطر در شمال سرزمين‌هاي اشغالي

منابع رسانه‎اي رژيم صهيونيستي غروب ديروز از اصابت يك موشك به مناطق اراضي اشغالي و به صدا درآمدن صداي آژير خطر خبر دادند. نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي هم با استقرار در مناطق مقابل لبنان، به حالت آماده باش كامل درآمدند. رسانه‌هاي لبنان روز گذشته گزارش دادند كه رژيم صهيونيستي در منطقه مرزي با لبنان به حالت آماده باش در آمده است و گشتي‌هاي اين رژيم ديگر ديده نمي‌شوند كه احتمالا به خاطر ترس از انتقام حزب‌الله است. نيروهاي بين‌المللي حافظ صلح موسوم به «يونيفل»، حضور نظاميانشان را در طرف لبناني چشمگيرتر كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار