کد خبر: 745948
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
در دهه محرم فاطمی نیا به شبکه چهار می آید
شبکه چهار سیما برای ماه محرم ویژه برنامه های گسترده ای را تدارک دیده است و در دهه اول محرم آنها را روی آنتن می برد. برنامه های «اسطوره سوگ، وارث، مجموعه سخنرانیهای مذهبی دانشمند فرزانه حجت الاسلام فاطمی نیا،آیات عظام مهدوی کنی، جوادی آملی، مصطفوی و علامه جعفری، مستند های شاخص و ...» از جمله برنامه های این شبکه است.
به گزارش«جوان» به نقل از  روابط عمومی شبکه چهار برنامه «اسطوره سوگ» با اجراء و کارشناسی دکتر اسماعیل آذر روی آنتن می رود. این برنامه 13 قسمتی پیرامون زیباترین مرثیه های طول تاریخ که در سوگ سلطان عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سروده شده است، مباحثی را مطرح و سروده ها و مرثیه های "قیصر امین پور، حسین مسرور، محتشم کاشانی، حسن حسینی و..." را نقد و بررسی می کند. هدف از پخش این برنامه معارفی آشنایی بیش از پیش مخاطبان با زیباترین آثارادبیات فارسی با موضوع عاشورا است و مخاطبان با تماشای این برنامه با تاریخ مقتل نگاری، روضه خوانی، جغرافیای عاشورا و مرثیه های وابسته به این جغرافیا آشنا خواهند شد.

گفتنی است دربرنامه«اسطوره سوگ» در دو قسمت مجزا دوازده ترکیب بند محتشم کاشانی را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و پخش آواز های سنتی با موضوع عاشورا و امام حسین(ع) از دیگر بخشهای این برنامه شمرده می شود.

اما برنامه «وارث» با الهام گیری از زیارت وارث با اجرای علی درستکار هر شب به مدت 40 دقیقه روی آنتن می رود.

این برنامه نگاهی تحلیلی به ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) از مرحله شکل گیری تا پس از قیام دارد و آنها را بررسی می کند.

وارث با رویکردی جامعه شناختی، تاریخی، جغرافیایی و... موضوع قیام عاشورا و حماسه محرم را نیز مورد مداقه قرار می دهد.

گفتنی است برنامه وارث با حضور کارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه به مخاطبان عرضه می شود و هدف این برنامه جستجو در ژرفای قیام سید الشهدا (ع) است.

واحد تامین برنامه شبکه چهار همچنین برای ایام محرم ویژه برنامه هایی در قالب سخنرانی، مستند و ... تدارک دیده است و آنها را هر روز در چند نوبت روی آنتن می برد.

پخش سخنرانی دانشمند فرزانه حجت الاسلام فاطمی نیا، آیات عظام مهدوی کنی، جوادی آملی، مصطفوی و علامه جعفری، مستند های آئین محرم، آئین زندگی، سلسبیل، همپای کاروان و ... از جمله برنامه های تامینی شبکه دانایی است.

مجموعه سخنرانی های استاد فاطمی نیا هر شب از حسینیه سلیمانیه روی آنتن می رود و در مستند «آیین محرم» نحوه عزاداری مردم ایران تصویر می شود. همچنین در مجموعه مستند های «آئین زندگی» عزاداری اقوام مختلف به تصویر کشیده خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار