کد خبر: 743433
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد خبر داد:
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد از اختصاص 153 میلیارد ریال به قطار شهری های کشور بعنوان یارانه بلیت خبر داد
قاسم طاهری در گفتگو با خبرنگار جوان گفت: در پی پرداخت مرحله اول یارانه بلیت حمل و نقل عمومی شهری در سال 94، مبلغ 153 میلیارد ریال به قطارشهریهای کشور اختصاص یافت که از این رقم سهم متروی تهران 139 میلیارد و 462 میلیون ریال و سهم قطارشهری های مشهد، شیراز و تبریز 13 میلیارد و 538 میلیون ریال می باشد
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با اعلام اینکه تنها یارانه دولتی که به شرکت بهره برداری تخصیص می یابد، همین یارانه بلیت است درخصوص تخصیص مرحله اول یارانه بلیط دولتی عنوان داشت: دولت محترم در قانون بودجه سال 94 به مانند سال 93 در ردیف اعتبارات یارانه بلیط مترو تهران و قطارشهری های سایر شهرها (مشهد، شیراز و تبریز) مبلغ 750 میلیارد ریال تخصیص داده است. درسال 93 از این محل حدودا 500 میلیارد ریال تخصیص داده شده که سهم شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد و حومه تنها 22 میلیارد ریال بوده است. باتوجه به اولین تخصیص در سال 1394 به مبلغ 153 میلیارد ریال به قطارشهری های چهار شهر تهران، مشهد، شیراز و تبریز سهم در نظر گرفته شده برای این شرکت مبلغ 39/12 میلیارد ریال می باشد که باتوجه به هزینه های بالای تعمیر و نگهداری تجهیزات و ناوگان خط یک، خرید قطعات یدکی و همچنین هزینه های پرسنلی مرتبط رقم تخصیص داده شده جوابگوی حداقل نیازهای شرکت نیز نمی باشد. لازم به ذکر است تسهیم یارانه بلیط دولتی براساس میزان مسافر می باشد و باتوجه به تعداد بالای مسافر در متروی تهران درصد بالایی از یارانه تخصیصی (بالای 90 درصد) از طرف دولت به متروی تهران اختصاص داده می شود در حالیکه شرکتهایی که تعداد مسافر بیشتری دارند و از ظرفیت ناوگان آنها بصورت کامل استفاده می شود کمتر نیاز به یارانه خواهند داشت و باتوجه به نوپا بودن قطارشهری های مشهد، شیراز، تبریز لزوم حمایت بیشتر از این شرکتها احساس می شود. طاهری همچنین خاطر نشان کرد تا به امروز مابه التفاوت هزینه ها، تخصیص اعتبارات و درآمدهایمان را از محل کمک ها و حمایت های شهرداری مشهد و صرفه جویی های درون سازمانی تامین کرده ایم که علی رغم وجود مشکلات متعدد توانسته ایم کیفیتی متناسب با شان همشهریان و زائران حرم رضوی ارائه نمائیم.
طاهری همچنین اظهار نمود: برای تداوم خدمات مطلوب و شایسته به مسافرین نیازمند تامین 100 دستگاه واگن های مورد نیاز برای خط یک و هم چنین توسعه خط یک هستیم. وی افزود برای تکمیل سیستم خدمات رسانی در خط یک به 60 دستگاه واگن و برای توسعه همین خط که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید به 40 دستگاه واگن نیازمندیم که شرکت سازنده واگن رقم کنونی ساخت هر واگن را 7 میلیارد تومان اعلام نموده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار