کد خبر: 740289
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
رقابت‌هاي جام جهاني واليبال- ژاپن
رقابت‌هاي جام جهاني واليبال ژاپن بعد از دو روز وقفه وارد مرحله دوم خود شد و تيم ملي واليبال ايران امروز ساعت 10:40 به وقت ايران به مصاف ايتاليا مي‌رود.
وحید صابری
رقابت‌هاي جام جهاني واليبال ژاپن بعد از دو روز وقفه وارد مرحله دوم خود شد و تيم ملي واليبال ايران امروز ساعت 10:40 به وقت ايران به مصاف ايتاليا مي‌رود. دو تيم در شرايطي برابر هم قرار مي‌گيرند كه ايران از پنج بازي قبل خود دو برد و سه شكست را در كارنامه‌اش ثبت كرده و در رده هفتم جدول كلي ايستاده است اما ايتاليا با چهار پيروزي و يك باخت تيم چهارم جدول است. حضور زايتسف روسي و كوانتورناي كوبايي در تركيب تيم ملي ايتاليا قدرت اين تيم را دوچندان و كار ايران را سخت كرده است.
با توجه به نتايجي كه تيم ملي ايران برابر ايتاليا در سال‌هاي اخير كسب كرده است شايد به ظاهر بازي برابر ايتاليا چندان دشوار نباشد اما تغييراتي كه اين تيم در كادر فني و بازيكنانش انجام داده كاملاً وضعيت متفاوتي را رقم زده است. مائورو بروتو ديگر سرمربي اين تيم نيست و جيانلورنزو بلنگيني هدايت آتزوري را بر عهده گرفته است. وي در نخستين تصميم خود ايوان زايتسف روسي‌الاصل را كه با محروميت انضباطي در مرحله دوم ليگ جهاني مواجه شده بود، به تيم ملي بازگرداند.  اما مهم‌ترين اتفاق در تيم ملي ايتاليا حضور يك بازيكن سرشناس كوبايي است كه با پذيرش تابعيت اين كشور در تركيب ايتاليا به ميدان رفته است. حضور وي در كنار زايتسف قدرت ايتاليا را دوچندان كرده است.  به لحاظ فني نقطه ضعف تيم ايتاليا را شايد بتوان دريافت؛ اول اينكه آمار دريافت سالم آنها حدود 30 درصد است، اما در پنج بازي اخير عملكرد فوق‌العاده‌اي در حمله داشتند. ضمن اينكه نبايد فراموش كنيم كه لاجوردي‌پوشان در زدن سرويس خيلي خوب هستند. در كل محوريت اصلي ايتاليا روي سه بازيكن به نام‌هاي زايتسف، خوان تورنا و لانزاست. شاگردان كواچ اگر بتوانند حداقل دو نفر از اين بازيكنان را از جريان بازي خارج كنند مي‌توانند به نتيجه دلخواه برسند. در مقابل كواچ بعيد است نسبت به بازي‌هاي گذشته دست به تغييرات بزند البته امكان دارد در مقطعي محمودي جايگزين غفور شود اما آنچه مهم است اينكه تقريباً شانس ايران براي كسب سهميه و قرار گرفتن در رده اول و دومي بسيار كم است و فدراسيون و كادر فني از الان بايد به فكر بازي‌هاي انتخابي المپيك در ارديبهشت ماه باشند تا ان‌شاءالله در آنجا ملي‌پوشان بتوانند سهيمه المپيك ريو را كسب كنند.
 
كواچ: فقط به پيروزي نياز داريم
سرمربي تيم ملي واليبال ايران با بيان اينكه تنها برد در جام جهاني ارزش دارد، گفت: بايد براي شش مسابقه بعدي انگيزه خود را چندين برابر كنيم و برنده شويم. ما هر چقدر خوب بازي كنيم ولي نبريم بي‌فايده است. اسلوبودان كواچ در مورد شرايط تيم ايران پيش از بازي با ايتاليا گفت: «در مورد تيم ايتاليا بايد بگويم كه بازيكنان فردي خوبي دارند. زايتسف و برخي ديگر از بازيكنان ايتاليا سرويس‌زن خوبي هستند. هر چقدر هم خوب بازي كنيم اما اگر نبريم، انگار كاري نكرده‌ايم.»
 
بلنيني: مقابل ايران از ابتداي مسابقه مي‌جنگيم
جيان لورنزو بلنيني، سرمربي تيم ملي واليبال ايتاليا هم درباره بازي امروز گفت: «بازيكنانم آماده هستند و ما با تمام بازيكنان از همان ابتدا خواهيم جنگيد. البته بازي با ايران دشوار است، چون ايران تيم خوبي است و بسيار جنگنده بازي مي‌كند. درست است كه به روسيه باخت، اما ايران خيلي خوب بازي كرد و تمام توانش را خرج كرد، پس نبايد اصلاً نگران و ناراحت باشند؛ مخصوصاً ست آخر را خيلي خوب بازي كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار