کد خبر: 739520
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه بيش از يك ميليون خانه خالي در كشور وجود دارد، اعلام كرد: در تهران بالاي ۴۰۰ هزار واحد مسكوني خالي وجود دارد كه به بازار عرضه و تقاضا ارائه نشده است.
به گزارش ايرنا، علي عسكري در گفت‌وگويي در مورد وضع ماليات بر خانه‌هاي خالي، افزود: ميزان خانه‌هاي خالي در كشور زياد است و اگر قرار باشد از اين خانه‌هاي خالي استفاده نشود، ظلم به كساني است كه مي‌خواهند خانه بخرند يا اجاره كنند. وي با بيان اينكه در برخي كشورها اگر كسي خانه‌اي داشته باشد و جدا از خانه، كارواني يا كانكسي داشته باشد از بابت آن كاروان يا كانكس از آن ماليات گرفته مي‌شود، گفت: در كشور ما به خانه به عنوان يك كالاي سرمايه‌اي نگاه مي‌شود و عده‌اي خانه‌هاي خود را براي گران شدن هرچه بيشتر و افزايش ارزش سرمايه، به بازار عرضه ارائه نمي‌كنند.
وي درباره اينكه با چه مكانيسمي مي‌توان تعداد خانه‌هاي خالي را شناسايي كرد، اظهار داشت: تا زماني كه گردش اطلاعات در اقتصاد كشور يك مسير مشخصي را پيدا نكند به درستي نمي‌توان تعداد اين خانه‌ها را شناسايي كرد. رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور افزود: براي اجرايي شدن طرح بايد اطلاعات اقتصاد مردم را كامل كنيم و در حال حاضر با توجه به اينكه شهرداري مجوز ساخت و پايان ساخت به ساختمان‌هاي در حال احداث مي‌دهد، شهرداري‌ها بايد اطلاعات پايان ساخت را در اختيار نظام مالياتي قرار دهند و با توجه به اين اطلاعات مي‌توان فهميد كدام واحد ساختماني مسكوني، تجاري است. رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه جمع آوري اطلاعات در اين زمينه فقط از نظام مالياتي ساخته نيست، گفت: با توجه به اينكه برخي از قراردادها در بحث مسكن غيرمتعارف و صوري است، در اين قانون ما ملاك را ۸۰ درصد اجاره واقعي محل ارزيابي مي‌كنيم.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار