کد خبر: 730494
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
مديرعامل آبفاي مازندران:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران خسارت ناشی از سیل اخیر به تاسیسات شبکه آبرسانی شهرهای استان را 15 میلیارد و 75 میلیون ریال اعلام کرد .
ذبیح الله ذاکری گفت : این میزان خسارت براثر سیلاب اخیر به تاسیسات شبکه آبرسانی شهرهای مرزن آباد ، نور، عباس آباد ، ساری، آلاشت ، سوادکوه و سوادکوه شمالی وارد شد.

وی بیشترین خسارت وارده را به شبکه آبرسانی شهرهای سوادکوه و آلاشت اعلام کرد و ادامه داد :ترمیم شبکه های آبرسانی خسارت دیده نیازمند تخصیص اعتبار مورد نیاز است . 

ذاکری به کمبود آب در شهرهای گروه الف بویژه بابل براثر افزایش میزان کدورت آب سد البرز بعنوان بخش دیگری از آسیب های سیل اخیر نام برد و افزود : آبرسانی سیار و هدایت آب به داخل شبکه های آبرسانی برای جبران رفع افت فشار و قطعی آب در شهر بابل انجام شد . 

پس از وقوع سیل اخیر میزان کدورت آب در سد البرز از چهار به 400 رسید که برای حفظ سلامت مشترکان، 250 لیتر در ثانیه آب تصفیه خانه شهر بابل از مدار بهره برداری خارج شد . 

وی خاطرنشان کرد : پیش از این و در شرایط عادی شهرهای گروه الف با کمبود 300 لیتر در ثانیه آب مواجه بودند که با خروج 250 لیتر آب در ثانیه از شبکه توزیع , معضل کمبود آب برای مشترکان بابل محسوس تر شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت : هم اکنون با استفاده از تانکر آب از شهرهای فریدونکنار ، آمل و قائمشهر آبرسانی بصورت سیار در مناطق با مشکل کمبود آب انجام می شود . 

وی کاهش میزان کدورت آب ذخیره شده پشت سد و رسیدن به میزان استاندارد را برای رفع مشکل کمبود آب شهر بابل ضروری دانست و گفت: امیدواریم با گذشت زمان این میزان کدورت آب کاهش یابد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر