کد خبر: 730170
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
نکته آنلاین بررسی می‌کند؛
کانون وکلا با انحصار صدور پروانه وکالت مشکلات بسیاری برای فارغ التحصیلان حقوق ایجاد نموده و بسیاری از آنها بعد از اتمام دوره تحصیل خود بیکار هستند.
سامان احمدی- حقوقدان

به گزارش نکته آنلاین ، اخیرا سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانسی خبری مدعی شده بود "نباید وکالت در انحصار افرادی خاص باشد و مبالغ میلیاردی کسب شود" .

این صحبت خیلی سریع با واکنش کانون‌های وکلای دادگستری ایران مواجه شد که با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضائیه اعتراض خود را نسبت به این سخنان اعلام نمودند و با استناد به این که تعدادی از قضات و کارشناسان حقوقی سازمان‌ها و ادارات دولتی در اجرای ماده 8 لایحه استقلال، بدون محدودیت وارد عرصه وکالت می‌شوند و علاوه بر آن به موجب ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه تعداد زیادی به عنوان مشاور حقوقی تحت نظر مستقیم قوه قضائیه وارد عرصه وکالت شده، مدعی شدند وکالت انحصاری نیست.

داستان اختلاف میان کانونهای وکلا و قوه قضائیه از آنجا آغاز شد که در سال 79 13قوه قضائیه از کانونهای وکلا می‌خواهد تا تعداد وکلا را افزایش دهند ولی به دلیل وجود متقاضیانی که از سطح تحصیلات عالی برخوردار نبوده و قادر به قبولی در آزمونهای سخت کانون‌های وکلا نبودند این پذیرش به کندی انجام گرفت.

در این میان فشارها از سوی قوه قضائیه و گروهی از حقوقدانان بر دولت وارد شد تا به یکه تازی کانونهای وکلا پایان داده شود و قوه قضائیه هم در صورت ضرورت بتواند جذب وکیل داشته باشد. برای همین در سال 79 قوه قضائیه موفق شد تا با تصویب ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در مجلس شورای اسلامی مجوز صدور پروانه وکالت را اخذ نماید.

امروز حدود 15 سال از تصویب این قانون می‌گذرد و مرکز مشاوران قوه قضائیه توانسته است با جذب تعداد زیادی از فارغ التحصیلان حقوق، بر تعداد وکلا بیفزاید اما با این حال صدور پروانه وکالت همچنان در مقایسه با تعداد فارغ التحصیلان محدود است.

با توجه به مطالب مزبور افرادی که نیاز به خدمات وکیل دارند، مجبورند هزینه‌های زیادی برای داشتن وکیل خوب بپردازند. کانون وکلا خود را مقصر نمی‌داند و معتقد است که  با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان حقوق در سال‌های اخیر باید فکری به حال اشتغال این افراد بشود.

اما به کانون وکلا این اعتراض وارد است که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند. یکی از افرادی که کارشناسی ارشد خود  را  از دانشگاهی معتبر کسب کرده و چند سال است که به خاطر عدم قبولی در آزمون تستی موفق به گرفتن پروانه نشده، می‌گوید "این نهاد از موقعیت خود سوء استفاده می‌کند و بخاطر اینکه کار برای وکلای قدیمی باشد به فارغ التحصیلان حقوق، پروانه وکالت نمی‌دهد،  سهمیه ورود درست کرده اند و برای خودشان حاشیه امن!"

در بین فارغ التحصیلان حقوق بسیاری هستند که  این باور را دارند و البته این سوال مهم در اینجا به وجود می‌آید که  به راستی فرق یک فارغ التحصیل رشته حقوق با یک فرد در رشته پزشکی  چیست؟ یک پزشک  پس از گذراندن دوره تحصیل خود، دست کم پزشک عمومی می‌شود اما فارغ التحصیلان رشته حقوق به نوعی دو بار باید کنکور دهند و کنکور اول آنها هیچ تاثیری در زندگی آنها نخواهد داشت و تا زمانی که در آزمون قبول نشوند، امکان انجام هیچ گونه فعالیت دررشته خود را ندارند.

 از سوی دیگر این که برخی از افراد در دانشگاه‌ها و موسسات بی کیفیت و دور از فضای علمی صرفا مدرک تحصیلی دریافت می‌کنند و امکان شرکت در آزمون کانون را پیدا کرده و بدون توجه به عملگرایی وارد سیستم قضایی می‌شوند، که نمونه ای از بی انضباطي در کانون است.

این نوع نگاه در کانون وکلا منجر به بی عدالتی شده در حالی که به نظر می‌رسد که آزمون تستی کانون، نمی‌تواند معیاری برای تعیین سطح و سنجش معلومات باشد، آیا بهتر نیست که به جای آن، یک دوره کارآموزی بر اساس سطح علمی و تحصیلی متقاضیان انجام شود تا امکان رقابت برای همه افراد بر مبنای توانایی صورت پذیرد. تصور کنید با این شیوه کنونی  مثلا فارغ التحصیل دانشگاه تهران با مدرک کارشناس ارشد حقوق متاسفانه بدون گذراندن فیلتر آزمون تستی کانون امکان فعالیت تخصصی ندارد اما شخصی با مدرک کارشناسی از یک دانشگاه دورافتاده و بی کیفیت اعم از دولتی و غیر انتفاعی و آزاد- که چگونگی قبول شدن در آن هم  جای سوال دارد!- به صرف قبول شدن در آزمون تستی وگذراندن دوره کارموزی وارد سیستم وکالت می‌شود.

مدرک گرایی و بی توجهی به ماهیت علمی و همچنین عدم تخصص گرایی در نوع انتخاب وکلا، باعث شده که شایسته سالاری  زیر سوال برود و در شرایطی که انبوه مراجعات مردم بی پاسخ می‌ماند و عده ای با این انحصار مبالغ کلان از مردم دریافت می‌کنند .

با این تفاسیر جای سوال و تعجب است که چگونه یک وکیل پس از قبول شدن در آزمون و طی دوره کارآموزی می‌تواند در همه شاخه‌های تخصصی اعم از کیفری، عمومی، حقوقی، خانواده، تجاری و ... مشغول به فعالیت شود، آیا این نشان تخصص گرایی است؟!

دوستانی که از کانون دفاع می‌کنند اکثرا جزو وکلای کانون دادگستری هستند که منافعشان در خطر بوده و اصلاح سیستم، عامل نگرانی عمیق آنها شده است. درپاسخ به این افراد باید گفت:

 1- اگر تعداد وکلا زیاد شود قطعا به نفع مردم است و از حق الوکاله‌های نامناسب جلوگیری می‌شود. یک صنف خاص حق ندارد مانع بی کاری فارغ التحصیلان حقوق به بهانه‌های واهی شود.

2- اگر دوستان می‌گویند درآمد وکلا کم است یک نوع کذب محض است. تقریبا وضعیت درآمد وکلا از اکثر صنوف دیگر به علت انحصار بهتر است، آن هم با حداقل4 سال درس خواندن نه در دانشگاه‌های معتبر بلکه در مراکز آموزشی که پایین‌ترین سطح کیفیت را دارند و صرفا مدرک می‌دهند و با روابط خاص پرونده می‌گیرند.(البته این موضوع شامل همه وکلا نمی‌شود و برخی از آنها با شایستگی به این حرفه اشتغال دارند)

3- چرا دوستان خود را برتر از سایر رشته‌های دیگر می‌دانند. مگر آنها بیشتر از فارغ التصیل یک رشته مثلا فیزیک کاربردی تلاش کرده اند اما چون در رشته شان انحصار وجود ندارد از درآمد کمتری برخوردارند. ضمنا اگر بنا بر سخت گیری است، این امر باید برای پزشکان باشد که به طور مستقیم با جان مردم سر وکار دارند نه با وکلا که شغلشان در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

4- در کشورهای زیادی همانند پاکستان و تعداد ی از کشورهای اروپایی تعداد وکلا آنقدر زیاد است که انها دنبال مشتری می‌گردند نه مردم دنبال وکیل.
5- تا کنون به دلیل انحصار طلبی کانون وکلا در سالهای قبلی، تعداد وکلا بسیار محدود شده است  ولی مطمئنا با توجه به رویه مثبتی که قوه قضاییه در پیش گرفته است، این انحصار شکسته خواهد شد.

6- بحث استقلال وکلای کانون بهانه است تا با این روش خود را موجه جلوه دهند، چرا که ماده 187 جلوی جذب وکیل توسط کانون را نگرفته و هدفش تسهیل امور و افزایش تعداد وکلا در راستای سهولت کار مردم در مراجعه به وکلا است.

7- درهیچ کشوری به نسبت جمعیت مثل ایران وکیل کم نیست و ایران بهترین کشور از لحاظ درامد برای وکلا می‌باشد چرا که وکالت در آن توسط کانون وکلا انحصاری شده است.
در نتیجه با توجه به کثرت تحصیل کردگان این رشته در مقاطع مختلف به نظر می‌رسد این افراد باید همانند پزشکان عمومی بتوانند مجوز کار بگیرند و عرصه رقابت در بازار کار باشد نه آزمون.

چنانچه محدودیت بودجه برای کاراموزی وجود دارد امکان این فراهم شود که با هزینه شخصی و مصوب که در اثر آن برای قوه قضائیه نیز درآمد ایجاد می‌شود بتوانند مدتی مشخص بر اساس سطح تحصیلی کارآموزی کنند، با این کار دیگر کانون وکلا بهانه ای برای اینکه فارغ التحصیلان رشته حقوق کار عملی نکرده اند ندارد و به بهانه‌های واهی مانع اشتغال جوانان کشورمان نشود.

مسئولان باید به حجم انبوه فارغ التحصیلان بیکار در رشته حقوق توجه نمایند که سالیان سال به دلیل انحصار کانون وکلا در محدود کردن جذب وکیل باعث بیکاری قشر عظیم فارغ التحصیل رشته حقوق شده اند تا بتوانند حق الوکاله‌های آنچنانی از مردم بگیرند. وجود ماده 187 باعث اشتغال تعداد زیادی از جوانان شده است که بسیار جای تقدیر و تشکر از ریاست محترم قوه قضائیه در ادامه این روند را  دارد و مانع انحصار کانون در جذب کم وکیل است.

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
saeid
|
Germany
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
7
4
چرا دروغ میگید؟ درامد وکلا کجا زیاده؟ می دونید هزینه یه وکیل برای دفتر و مالیات چقدره؟ تعداد وکلا چقدر زیاده؟ اصلا تو کشور ما چند درصد پرونده توسط وکیل انجام میشن؟ یعنی کیلویی هر کی مدرک از دانشگاه گرفت وکیل بشه؟ مقایسه وکیل با پزشک کاملا اشتباه است چرا که اولا تعداد دانشجویان پزشکی به مراتب خیلی کمتر از دانشجویان حقوق است ثانیا هر دانشگاهی نمی تواند رشته پزشکی دایر کند ولی متاسفاته هر دانشگاه بی کیفیتی مثل پیام نور و غیر انتفاعی سالانه هزاران دانشجو حقوق میگرن.
saeid
|
Germany
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
4
2
چرا دروغ میگید؟ درامد وکلا کجا زیاده؟ می دونید هزینه یه وکیل برای دفتر و مالیات چقدره؟ تعداد وکلا چقدر زیاده؟ اصلا تو کشور ما چند درصد پرونده توسط وکیل انجام میشن؟ یعنی کیلویی هر کی مدرک از دانشگاه گرفت وکیل بشه؟ مقایسه وکیل با پزشک کاملا اشتباه است چرا که اولا تعداد دانشجویان پزشکی به مراتب خیلی کمتر از دانشجویان حقوق است ثانیا هر دانشگاهی نمی تواند رشته پزشکی دایر کند ولی متاسفاته هر دانشگاه بی کیفیتی مثل پیام نور و غیر انتفاعی سالانه هزاران دانشجو حقوق میگرن.
احسان داودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
3
1
با عرض سلام واحترام
خواهسمند است به عنوان یک مرجع خبری که انتظار می رود از حداقل های حرفه ای برخوردار باشد در درج مطالب اگاهی لازم را به خرج دهید. چرا که هر حقوقدانی می داند که تعیین تعداد جذب کار آموز در هرسال عملا در اختیار قوه قضاییه می باشد. حال اگر حقوقدانی هر چند با مدارج علمی بالا توانایی موفقیت در ازمونی را ندارد تقصیر کانون وکلا چیست؟؟؟ عقل سلیم حکم می نماید که دفاع از جان و مال و ناموس مردم باید در اختیار هرکسی قرار نگیرد. بنده به عنوان یک شاگرد به نویسنده محترم عرض می نمایم که همت نمایند و امسال بیشتر مطالعه کنند تا انشاالله در سال اینده زر ازمون کارآموزی موفق شده و وارد حرفه شریف وکالت شوند
نکته بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
3
6
مسلما کسانی که با این مقاله مشکل دارند و مخالفت کردند ، وکیل هستند و فقط منافع خودشان برایشان مهم است . باید از همه فارغ التحصیلان حقوق نظرسنجی کرد و نه فقط چند وکیل نگران آجر شدن نانشان.
آینده نگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
1
8
من دانشجوی ترم 4 حقوق هستم مسلما دقدقه ی اندک شدن ظرفیت وکالت که مثلا چند سالی مرا پشت کنکور نگه دارد ولی پس از قبولی امنیت شغلی مناسب داشته باشد بهتر است از آنکه پس از ورود احساس کنم در مردابی از اتلاف عمر سر گردان بودم.خدا به ما رحم کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
1
5
خدایا خودت گره گشای ما فارغ التحصیلان حقوق باش واقعا کانون این پولی که هر سال از شرکت کننده ها در میاره چه کار میکنه دیگه چقدر بیکاری
پیام نوری
|
Germany
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
2
3
اون کسانی که در دانشگاه ههای دولتی قبول شدند هم به شیوه تست زنی بوده اونموقه که با چند تا تست وارد دانشگاه دولتی شدین ازمون تستی بهترین ازمون بود حالا که به وکالت رسیدیم میگین ازمون تستی قبول نیست؟؟ کسی که از پیام نور میاد ازمون وکالت قبول میشه رو بیسواد میدونین؟؟؟جایه خجالت داره
فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
1
5
انحصار شدید کانون وکلا و کاهش شدید ظرفیت و سوالات سخت غیر استاندارد جون حقوق خوانده ها رو به لب رسونده تو ایران با وکلای ماده ۱۶۸شصت دو هزار وکیل داریم که حتی تعداد وکلا از پزشکان هم کمتره و نتیجه این انحصار حق وکلای ملیاردی برای وکلا و محروم شدن ملت از وکیل است مجلس و دولت و قوه قضاییه باید فورا اقدام کنند
فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
انحصار شدید کانون وکلا و کاهش شدید ظرفیت و سوالات سخت غیر استاندارد جون حقوق خوانده ها رو به لب رسونده تو ایران با وکلای ماده ۱۶۸شصت دو هزار وکیل داریم که حتی تعداد وکلا از پزشکان هم کمتره و نتیجه این انحصار حق وکلای ملیاردی برای وکلا و محروم شدن ملت از وکیل است مجلس و دولت و قوه قضاییه باید فورا اقدام کنند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
1
2
بايد رقابت جاي انحصار را بگیرد در عجبم کانون وکلا در جهت حفظ درآمدهای بالا و زندگی لاکچری وکلای فعلی ظرفیت ها رو به صورت باور نکردنی پایین آورده در بعضی از کانون ها با احتساب سهمیه ایثارگران ظرفیت از نیم درصد هم کمتر است چرا مجلس و قوه قضاییه واکنش نشان نمیدن
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
1
1
انحصار كانون وكلا بايد از بين بره و مجلس و نمايندگان و قوه قضاییه باید واکنش نشان بدن امسال در اقدام عجیب و باورنکردنی ظرفیت کانون چهارمحال فقط۱۲ نفر اعلام شد نمیدونم چه دست های قدرتی پشت سر کانون وکلا است که اینقد وقیح هستن
وکیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
1
من وکیلم .....آزمون استخدامی دادم خارج شدم....کدوم درآمد؟ اونایی که این دروغ ها رو سر هم میکنن همونایی هستند که هم در دانشگلههای بی کیفیت درس خوندم و هم دقیقا دنبال اینن که بیان تو وکالت از رابطه هاشون برای پرونده گرفتن و درامد میلیاری استفاده کنن نه تخصصشون !!!
فاتح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
0
اقدام قابل توجه بوده و از همه این عزیزان تشکر میکنیم واقعا جای سوال بود چرا کانون وکلا به بهانه استقلال هرکاری دلش میخواست انجام میداد در این چند ساله اخیر ظرفیت به حدی پایین آورده شد که در بعضی کانون نیم درصد هم نمیشود آزمون هم که منبع نشخصی نداشت و سوالات غیر استاندار و اختلافی حتی قبولی در امتحان دستیاری پزشکی از وکالت آسانتر شده و رقابت کمتر
عاطفه غلامعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
با عرض سلام بنده خودم وکیل سابقه دار دادگستری هستم متاسفانه انحصارطلبی در خون برخی از افراد سمت دار در کانونهای وکلاست ...آنها حتی برای کم کردن وکلا ...اقدام به تحریک موکلین وکلا و پرونده سازی برای ابطتل پروانه ها می کنند تا همیشه فقط یک عده خاص حاکم بر کانونها باشند ... این حرف من تنها نیست بسیاری از وکلای جوان از کانون وکلا ناراضی اند ....قوه قضاییه هم مقصر است .... چرا مرجعی را نمی گذارد برای رسیدگی به شکایات از هیات مدیره کانونها... این مرجع در قانون پیش بینی شده و دادستان کل می تواند ورود کند و پرونده را به دادگاه انتظامی قضات ارجاع دهد ...اما در این همه سال هیچ روندی در عمل وجود نداشته است .......خدا را شکر کنید قبول نشدید و بروید مدرس و استاد شوید که خیر دنیا و اخرت در آن است ... در کانون وکلا آدم اصلا از زندگی سیر می شود ....بنده الان چند ساله کار نمی کنم باز کانون به من می گوید باید پول بیمه بدهم هشت میلیون ... اینها کاملا از نظر رومی مشکل دارند
زینالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
انحصار در هر شغلی خوب نیست
پاسخ ها
وکیل
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ما در مورد وکالت ! صحبت میکنیم نه هر شغلی !!!! اگر وکلا بی سواد و بی تجربه باشند حق و حقوق مردم ضایع میشود .
علی توکلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
با سلام
متاسفانه باید بگم برخی از وکیل ها آدمهای خوبی نیستند. رو راست نیستند و کارهایی می کنند که اینجا نمیشه گفت. رابطه های بد و پشت پرده. من برای برخی وکلا متاسف هستم که خود واقعیشون نیستند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
3
من به عنوان دانشجوی حقوق ترجیح میدم چند سال پشت آزمون وکالت باشم ولی بعد از قبولی بتونم حداقل یه زندگی ساده دست وپا کنم تا اینکه سال اول پروانه بگیرم و بیکار باشم . اصلا کجای دنیا کسانی که نتونستن توو آزمونی قبول بشن دنبال این هستن که قانون رو تغییر بدن
پاسخ ها
وکیل
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
واقعا با نظر شما موافقم ، احسنت
وکیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
4
سلام
خدمت خانوما و آقایونی که فکر میکنن قبولی در وکالت یعنی رسیدن به خوشبختی باید بگم با مدرک ارشد از یکی از بهترین داشگاههای سراسری ایران و پس از قبولی در آزمون وکالت من و دوستان و همکاران زیادی شبیه به من در اطرافم تو مخارج تمدید پروانه سهم بیمهاجاره دفتر موندیم .به چشم خود دیدم وکلای جوانی که موقع تمدید پروانه اشک می ریختند. چرا ؟ چون وکیل زیاد شده چون مردم فهیم ایران خودشون دنبال وکیل گرون قیمت میگردن !! اون وکیلایی که تو ذهنتون پولشون از پارو بالا میره اکثرا کسایی هستن که روابطشون پولشون و ....براشون پرونده میاره. اگه دنبال خوشبختی هستین خوشبختی منتظرتونه... در حال حاضر که تنها فیلتری که برای وارد شدن به وکالت آزمون وکالته و البته با انضمام مرکز مشاوران و قضات محترمبازنشسته وضعیت اینه وای به روزی که بر جمع کثیر ما وکلای بیکار هم افزوده بشه...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
خب برگزار کننده و نتایج توسز سازمان سنجش بشه
وکیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
1
من خودم فارغ التحصیل رشته حقوق و در حال حاضر در حال مطالعه برای آزمون وکالت ۹۸ هستم ! اما با همه ی این اوصاف اصلا و به هیچ وجه حاضر نیستم که هیچ مرجع دیگری به جز کانون وکلا پروانه صادر کند و با آزمون وکالت هم به این صورت تستی هیچ مشکلی ندارم ! اگر کسی توانایی قبول شدن در آزمون تستی را ندارد به دیگران که با زحمت فراوان در آزمون قبول میشوند ربطی ندار !
اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
2
بزرگواران 10بار هم نگید درآمد وکلا فوق العاده بالا و انحصار در آزمون ورودی اون بیش از حد بنده خدا جوانانهای مردم بالاخص بالاخص فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقطع لیسانس ارشد دکتری همه بیکار و مسوولین محترم باید نسبت به این قشر اشاره شده حتما توجه داشته و فکری به حال اونها بکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
بنده از قضات دادگستری هستم و سابقا عضو کانون بودم به نظر بنده اسم این انحصار نیست، انحصار درتولید خودرو وجود دارد، اسم این کشش بازار هست!
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
من 3سال کارشناسی حقوق گرفتم،وکیل هم نیستم
اما بشدت مخالفم با این مقاله ام
فرمایشات شما کاملا نسنجیده هستن!!!

اولاً اگر تعداد وکلا زیاد بشه قطعا متضرر اصلی این جریان مردم هستن که باید جان مال ناموس خودشون رو به افراد غیر متخصص بسپارند
ثانیاً بعید میدونم نگارنده محترم این مقاله حقوق دان و یا حتی حقوق خوان باشند،مؤلف محترم شخصی که از پس آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه معتبر بر بیاد قطعا از آزمون کانون سربلند بیرون خواهد آمد
ثالثا بزرگوار حداقل کمی عادل باشید اگر کسی دانشگاه خوب نرفته دال بر بی سوادی اون شخص نیست، قطعا با آزمون کانون وکلا و موسسات آموزشی فرصت جبران و همت دوباره داره،عدل خداوند هم پذیرای همت و توبه هست پس از خدا بالاتر نباشیم!
رابعاً مولف محترم اگر واقعا نگرانی و چالش دولت این هست که پذیرفته شدگان کانون محدودند،بسیار خب راه بر مشاوره 187بسیار بسیط و باز☺️میتونن ظرفیت رو بالا ببرند
خامساً بزرگوار نهاد کانون وکلا تنها نهاد حقوقی هست که فقط و فقط و فقط علـــم شما در اون ملاک هست،از واضح گفتن منظور معذورم اما پیشنهاد میکنم که نگاهی به گزینش سایر نهاد های حقوقی بندازید
سادساً عزیزان اگر در غیر بالاشهر هم کنکاش کنیم میبینیم وکلایی رو که عالم متشرع و امین هستن و چیزی غیر از تعرفه طلب نمیکنن

انشاءالله نگاه شما به عرایض بنده بدون تعصب باشه
تنها منفعت وکیل یا منفعت فارغ‌التحصیلان رو یک جانبه نگاه نکنید(اذا دلیلان تعارضا تساقطا)
شایسته است منافع مردم رو ملاک عمل بدونید قطعا هیچکدوم از ما روا نمیدونیم جان مال ناموس یا حقمون رو دست فرد غیر متخصص بسپاریم
موفق باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار