کد خبر: 728974
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
مسئول گروه جهادي مهاجران آسماني با اشاره به اينكه گروه هاي جهادي روز به روز بر اهميت ترويج اقتصاد مقاومتي وقوف بيشتري پيدا مي كنند، گفت: كشاورزي يكي از مولفه هاي اصلي اقتصاد مقاومتي و رشد اقتصادي در كشور است، با توجه به مشكل كم آبي در كشور گروه جهادي مهاجران آسماني روي آموزش كشاورزي مدرن و آبياري قطره اي در مزارع تمركز كرده است.

حسين كياني نيا دانشجوي ترم آخر كارشناسي زراعت دانشكده كشاورزي كرج و مسئول گروه جهادي مهاجران آسماني است. او فعاليتهاي جهادي خود را از سال 87 آغاز كرده و علاقمند به اردوهاي جهادي و خدمت رساني به محرومين و كشاورزان كم دانش است.

مسئول گروه جهادي مهاجران آسماني به خبرنگار بسيج سازندگي گفت: گروه جهادي مهاجران آسماني را با همفكري هم دانشگاهي ها در دانشكده زراعت كرج با هدف ترويج كشاورزي و دام پروري به روش علمي و صحيح در بين روستاييان تشكيل داديم چون احساس مي كرديم كه جاي يك گروه جهادي متخصص در امر كشاورزي در بين گروه هاي جهادي كشور خالي است.

كياني نيا درباره فعاليتهاي گروه جهادي مهاجران آسماني، خاطر نشان كرد: گروه جهادي مهاجران آسماني 4 سال پياپي در تعطيلات نوروز سال هاي 90 تا 94 در روستاهاي شهرستان ايذه حضور پيدا كرد و به آموزش كشاورزان منطقه پرداخت. محوريت اصلي فعاليتمان را ترويج كار كشاورزي قرار داده ايم و در عين حال به امور دامپروري و دامپزشكي روستا ها نيز اهتمام داريم. ما معتقديم اگر مردم روستاهاي ايذه با كشاورزي و دامداري اصولي و علمي آشنا شوند بسياري از مشكلاتشان مرتفع مي شود و بيكاري در منطقه كاهش مي يابد.

وي افزود: گروه جهادي مهاجران آسماني طي روزهاي 10 الي 20 شهريور ماه سال جاري در روستاي "هريس" در آذربايجان شرقي حضور خواهد يافت و با ترويج و آموزش كشاورزي مشغول به خدمت رساني خواهد شد. ترويج آموزش كشاورزي شامل 5 زير مجموعه از جمله كلاسهاي متمركز ترويجي، نمايشگاه ترويجي، كارگاه هاي آموزش ترويجي، بازديد ترويجي و طرح مدرسه در مزرعه (آموزش هاي مستقيم و عملي در مزرعه) است. همچنين واكسيناسيون دام ها و سم پاشي از ديگر فعاليتهاي اين گروه جهادي است.

كياني نيا با يادآوري اهميت فعاليت فرهنگي در اردوهاي جهادي، افزود: گروه جهادي مهاجران آسماني اقدام به تهيه جزوه احكام كشاورزي كرده است. اين جزوه شامل استفتائات و احكام مرتبط با امور كشاورزي است و اميدواريم انتقال بيشتر و دقيق تر آموزه هاي شرعي به كشاورزان باعث شود اين عزيزان زحمت كش محصول پربركت تري بدست آورند.

اين دانشجوي جهادي با اشاره به اينكه گروه هاي جهادي روز به روز بر اهميت ترويج اقتصاد مقاومتي وقوف بيشتري پيدا مي كنند، گفت: كشاورزي يكي از مولفه هاي اصلي اقتصاد مقاومتي و رشد اقتصادي در كشور است و ما نيز به دليل رابطه تنگاتنگ كشاورزي با اقتصاد مقاومتي روي اين مساله تمركز كرده ايم. با توجه به مشكل كم آبي در كشور آموزش كشاورزي مدرن و آبياري قطره اي در مزارع از اهداف مهم گروه جهادي مهاجران آسماني است.

كياني با اشاره به محروميت هاي روستاهاي شهرستان ايذه، گفت: زندگي در روستاهاي شهرستان ايذه بسيار طاقت فرسا است زيرا اين روستاها از پزشك و حتي خانه بهداشت محروم هستند. به دليل فاصله زياد روستاها با شهرستان ايذه خداي ناكرده اگر كسي در نيمه هاي شب يا حتي در روز بيمار شود به دكتر نمي رسد زيرا وسيله اي براي تردد نيست.

اين دانشجوي جهادي با اشاره به اينكه يكي از روستاهايي كه در شهرستان ايذه آب آشاميدني ندارد روستاي دره غريب است، گفت: روستاي دره غريب در كنار رود كارون 3 قرار دارد اما اهالي اين روستا آب آشاميدني ندارند. مردم اين روستا براي آوردن آب به سختي مسير صعب العبور 1 ساعته را با حيوان طي مي كنند تا به روستاي مجاور برسند. گروه جهادي مهاجران آسماني پيگير رفع اين مشكل مردم روستا بود و ما به شركت آب و فاضلاب روستايي شهرستان ايذه هم مراجعه كرديم و به آنها گفتيم كه ما حاضريم براي روستا تانكر آب خريداري كنيم، شما فقط زحمت بكشيد براي مردم روستا روزانه آب بياوريد اما از همين كار ساده هم استنكاف كردند.

كياني نيا در پاين از گروه هاي جهادي خواست كه با مطالبه گري كه جزء لاينفك هويت گروه هاي جهادي است، باعث توجه بيشتر دولتمردان به روستاييان شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار