کد خبر: 727077
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
هنگامه سحر که هزاران زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی قرآن ها را بر سر گذاشتند، دستان حاجت احیاگزاران با استعانت از 14 معصوم (ع) در طلب فرج ولی عصر (عج) و عاقبت بخیری بندگان به سوی آسمان در سومین شب از لیالی قدر گشوده شد.
 صحنه سومین شب قدر حرم مطهر رضوی، سراسر نمایش همدلی و همزبانی مسلمانانی بود که متفق القول حضرت دوست را صدا می زدند و از او برای دستگیری از مظلومان عالم، رفع بیماری، نجات مظلومان از دست مستکبرین، سعادت مسلمانان و در نهایت رسیدن فرج امام زمان (عج) مدد می جستند.
در شب بیست و سوم ماه رمضان که در روایات بر نزول قرآن در آن تاکید فراوان شده، آوای 'الهی العفوهای' زائران و مجاوران حرم قدسی بلندتر و محکم تر از دو شب پیشین قدر در این صحن و سرا پیچیده بود؛ گویی احیاگزاران با تمام وجود به ریسمان الهی چنگ می زدند تا در سایه او رستگار شوند.
در سومین شب قدر که گویند مهمترین زمان از لیالی قدر است، فریاد آمرزش گناهان و طلب استغفار احیاگزاران حرم مطهر رضوی که به اهمیت این شب پی برده بودند در فضا طنین افکند، فریاد آنان آسمان قدر را بیش از گذشته به زمین نزدیک کرده و ملائکه بر گرد آدمیان به چرخش درآمده بودند.
هزاران احیاگزار حرم مطهر رضوی با توسل به امام رئوف؛ شب سوم قدر تا سحر را به دعا و تضرع پرداختند و با مناجات خود بر معنویت فضای عطرآگین حرم قدسی افزودند به این امید که در این شب پروردگار عالم همه دعاها و تضرع های بندگان خویش را بنگرد و تقدیر یک سال آنان را به صلاح و عطوفت خود رقم زند.
آخرین شب از شبهای قدر نیز در حرم مطهر رضوی با دعای جوشن کبیر و فریاد 'الله لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من نار یارب' زائران آغاز و با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) و سخنرانی سخنرانان و آیین گذاشتن قرآن بر سر خاتمه یافت.
حجت الاسلام محمدمهدی میرباقری گفت: درک از گناه متفاوت است، برخی گناه را فقط از نوع کبیره می دانند در حالی که در وادی توحید گاهی ترک یک اولی آنقدر گناه سختی است که خداوند متعال به سبب آن یک پیامبر (حضرت یونس) را در شکم ماهی قرار می دهد.
وی بیان کرد: برخی مردم از گناهان خود غافلند؛ اما کسانی که عظمت گناه را درک می کنند می دانند که در این دنیا گاهی یک گناه کوچک منجر به بروز حادثه و گناهان بزرگ می شود.
وی اظهار کرد: اگر انسان در شبهایی مانند قدر که زمان عفو گناهان است، به وسعت و عظمت گناه خود بنگرد هر چه به شدت آن واقف شوند به خدا نزدیکتر می شوند و خداوند هرگز انسان را از مغفرت خود محروم نمی کند.
این کارشناس مذهبی گفت: زمانی که انسان به سمت خداوند می آید، ارتباط و تعهدها دوطرفه است و انسان نیز در مقابل خداوند متعهد له انجام اعمالی می شود، در شبهای قدر باید یک تعهداتی بین خود و خدایمان ایجاد کنیم.
حجت الاسلام میرباقری افزود: هرگاه انسان خطری برایش پیش آمد؛ بلافاصله قبل از اینکه پیگیر آن شود استعفار نماید و با خداوند خود قول و قرارها را بگذارد و در این صورت خداوند بسیاری از معضلات را حل و فصل می کند.
وی بیان کرد: خداوند متعال متوجه همه مخلوقات دنیا است و ملائک خدا را از ذره ای در این زمین غافل نمی کند.
وی ادامه داد: در سومین شب قدر، تقدیر برای انسانها رقم می خورد، باید استغفار کنیم تا اعمال بدمان نامه تقدیرمان را سیاه نکند ولی مهم این است که انسان با چشم دل صحنه تقدیر را ببیند که با دستان مبارک امام زمان (عج) رقم می خورد.
این کارشناس مذهبی گفت: شب بیست و سوم رمضان را باید به دعا برای فرج ولی عصر (عج) اختصاص داد، اگر برای فرج دعا کنیم حاجات شخصی ما را نیز برآورده خواهند کرد.
وی بیان کرد: شب بیست سوم مهمترین شب قدر است، در این شب چشم تمام مظلومان و ستمدیدگان عالم به دعای ماست؛ اگر همه یکپارچه و متضرعانه نجات مظلومان را فریاد بزنند تغییرات شگرفی در دنیا رقم می خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار