کد خبر: 709818
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای همدان ذخیره سد اکباتان همدان را ۵.۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای همدان ذخیره سد اکباتان همدان را ۵.۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

 مرتضی عزالدین، با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی در سال زراعی 93-94 تاکنون مطلوب نبوده است، گفت: در حال حاضر بیلان دشتهای استان همدان منفی بوده و سالانه به طور متوسط شاهد افت یک متری آب در این دشتها هستیم.

وی افزود: استان همدان دارای 13 دشت مستقل و مشترک با سایر استانهاست که همگی ممنوعه هستند ولی دشت کبودراهنگ به سبب شرایط نامساعد ممنوعه بحرانی بوده و سالانه نزدیک به 2 متر افت سطح آبهای زیرزمینی در این دشت اتفاق می‏افتد.

عزالدین با بیان اینکه سالهای گذشته نزدیک به 237 میلیون مترمکعب کسری مخزن در دشتهای استان همدان داشتیم، ادامه داد: بارشهای مناسب استان همدان در سال زراعی گذشته سبب شد تا کسری مخزن در دشتهای همدان به 224 میلیون مترمکعب کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه تابستان سختی در سال آینده پیش‏روی استان همدان است، گفت: براساس پیش‏بینیها تابستان سال آینده دمای هوا نیز افزایش یافته و تنش شدید آبی داریم که از این رو می‏طلبد مردم صرفهجویی لازم را در مصرف آب داشته باشند.

عزالدین با بیان اینکه بیش از 91 درصد از منابع آبی استان همدان در بخش کشاورزی مصرف می‏شود، افزود: صرفهجویی 10 درصدی آب در بخش کشاورزی مشکل آب شرب استان همدان را تا حد زیادی برطرف می‏‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اعلام اینکه سد اکباتان در حال حاضر 5 میلیون و 600 هزار مترمکعب ذخیره آب دارد، گفت: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 میلیون مترمکعب بیشتر است ولی بارشهای سال گذشته به مراتب بهتر از امسال بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر