کد خبر: 707878
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روند رو به رشد بیابانی شدن عرصه های طبیعی از مهمترین چالش ها در این استان است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درآیین درختکاری اعضای شورای اداری استان مرکزی در حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک اظهار داشت: با توجه به نزدیکی استان مرکزی به عرصه های بیابانی کشور ، کم توجهی به مسایل زیست محیطی، افزایش چرای بی رویه دام ها، بهره برداری های بی رویه از منابع طبیعی بیابانزایی را تشدید کرده و نابودی مراتع را در استان در پی دارد.

وی افزود: مسوولان استانی باید با فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی را در اولویت برنامه ها قرار دهند و آن را به یک معارف عمومی در جامعه تبدیل کنند.


آیت الله دری نجف آبادی گفت: منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست باید در کنار یکدیگر دیده شوند زیرا اگر آسیبی به منابع طبیعی وارد شود ریزگردها و معضلات ناشی از آن تمامی زیست مردم را متاثر می کند.



آیت الله دری نجف آبادی گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید با برگزاری اردوها و کارگاه ها، آسیب های منابع طبیعی را به جامعه شناسایی کرده و فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را در جامعه گسترش دهند.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این آیین گفت: کشور هایی که از آسیب های تخریب منابع طبیعی اهمیت ندهند ضرر و زیان آن فقط به آن کشور محدود نشده و آثار مخرب آن همه جهان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

یوسف یوسفی افزود: منابع طبیعی استان مرکزی به منظور حفاظت از منابع طبیعی استان حفاظت از وضع موجود و فرهنگ سازی و توسعه و اجرای طرح های مرتعداری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تدوین سند ارتقای فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست در این استان خبر داد وافزود: تدوین این سند، نخستین بار در استان مرکزی با هدف فرهنگ سازی و اشاعه الگوی ایرانی در حفظ و حراست از عرصه های ملی و منابع طبیعی با مشارکت دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر