کد خبر: 700037
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
مصر در چهارمين سالگرد انقلاب، شاهد اعتراضات و درگيري بود؛ اعتراضاتي كه تاكنون به كشته و زخمي شدن دست‌كم 41 تن منجر شده است.
مصر در چهارمين سالگرد انقلاب، شاهد اعتراضات و درگيري بود؛ اعتراضاتي كه تاكنون به كشته و زخمي شدن دست‌كم 41 تن منجر شده است.

به گزارش جوان، شهرهاي مصر از صبح ديروز شاهد تظاهرات گسترده براي تكميل اهداف انقلاب ۲۵ ژانويه بودند و معترضان در خيابان‌ها شعارهاي انقلابي از جمله «ملت خواهان سرنگوني رژيم است» و «زندگي، آزادي، عدالت، كرامت انساني» را سر داده و سرنگوني عبدالفتاح السيسي و بازپس‌گيري انقلاب را خواستار شدند.

وزارت بهداشت مصر اعلام كرد در تظاهرات‌هاي مربوط به چهارمين سالگرد انقلاب مصر كه منجر به سقوط مبارك شد تاكنون ۴۱ نفر كشته و زخمي شده‌اند. روز گذشته، در اسكندريه در اثر درگيري ميان نيروهاي امنيتي و افراد مسلح دو نفر كشته و زخمي شدند. در استان البحيره نيز پليس مصر مدعي شد دو نفر قصد داشتند بمبي در نزديكي يك مركز پليس در ابو المطامير كار بگذارند ولي بر اثر انفجار اين بمب اين دو كشته شدند. در شهرك ششم اكتبر قاهره درگيري‌هايي ميان اخوان‌المسلمين و نيروهاي امنيتي رخ داد.

روز شنبه هم «شيماء الصباغ» عضو حزب اتحاد مردمي سوسياليست مصر به ضرب گلوله نيروهاي پليس كشته شد. انقلابيون مصر و حاميان اخوان‌المسلمين اعلام كرده‌اند براي تحقق مطالباتشان به خيابان‌ها مي‌آيند و فرماندهان نيروهاي امنيتي نيز آنها را تهديد كردند كه با هر تلاشي براي تجمع اعتراضي مقابله خواهند كرد. «نجاح فوزي» معاون وزير كشور مصر گفته بود كساني كه تلاش كنند به سازمان‌هاي دولتي نزديك شوند از گلوله نيروهاي امنيتي بي‌نصيب نخواهند بود. در مقابل جريان‌هاي وابسته به گروه‌هاي انقلابي در خارج از مصر نيز از شهروندان مصري خواستند در برابر سفارتخانه‌ها و كنسولگري‌هاي مصر در خارج از كشور تجمع كنند و از كشورهاي جهان بخواهند از سران كودتا حمايت نكنند.  


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار