کد خبر: 696687
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری تاکید کرد:
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری بر لزوم استفاده از بیمه حمل ونقل کالا تاکید کرد و گفت : در حال حاضر رایزنی هایی برای پوشش این نوع بیمه و الزام شرکت های باربری به اجرای آن را در دستور کار داریم .

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، سید مهدی علوی مقدم یادآورشد :یکی از مشکلات و شکایات شهروندان در حوزه حمل کالا ،خسارت وارده بر کالا توسط موسسات و وسایل نقلیه و عدم پوشش بیمه و پرداخت خسارت وارده می باشد .

وی با بیان این که این موضوع به جهت نبود نظام بارنامه در محل کالا ،تنوع روش های حمل و نوع کالا و مسوولیت های طرفین در حمل بار شهری می باشداظهارداشت : پیچیدگی ، نامشخص بودن ارزش و نوع کالا،تنوع در خسارت و نوع بسته بندی و وسیله حمل کالا باعث کاهش تمایل شرکت های بیمه برای ایجاد یک بیمه جامع در حمل و نقل بار شهری می باشد .

علوی مقدم ادامه داد :بيمه‌ حمل‌ و نقل‌كالا پوششي‌است‌ كه‌ بيمه‌گر درمقابل‌ دريافت‌ حق‌بيمه‌ متناسب‌ با پوشش‌ بيمه‌اي‌ ازبيمه‌گذار، تعهد مي‌كند كه‌ چنانچه‌ كالاي‌ مورد بيمه‌ در جريان‌ حمل‌ و جابه جايي‌ ازمبدأ به ‌مقصد مندرج‌ در بيمه‌نامه‌ و به ‌علت ‌وقوع ‌يكي ‌از خطرات ‌مندرج‌ در بيمه‌نامه ‌تلف‌ و يا دچار خسارت ‌شد،زيان‌ وارده به ‌كالا را جبران‌ نماید .

وی مسوولیت بیمه کردن کالا را با صاحب کالا دانست و افزود: آتش سوزی،حادثه وارده به وسیله نقلیه ،پرت شدن از روی وسیله حامل ، تصادف ، واژگونی، حوادث ناشی از بارگیری و تخلیه و ... از جمله خطراتی است که جابه جایی و حمل وسایل را تهدید می کند .

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بارتصریح کرد:در صورت اجرای نظام بیمه حمل بار شهری ،بخش عمده ای از مشکلات شهروندان و شرکت ها در خصوص خسارت وارده بر کالای آن ها حل خواهد گردید .

علوی مقدم خاطرنشان کرد:سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد به عنوان نخستین سازمان متولی ساماندهی حمل و نقل باردر کشور تاکنون اقدامات مطلوبی را در راستای دستیابی به اهداف خویش انجام و رضایت شهروندان را درسرلوحه کار خویش قرار داده است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار