کد خبر: 690978
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
رئيس سازمان بسيج سازندگي در واكنش به اظهارات مشاور رئيس‌جمهور:
تجربه 35 ساله حضور بسيج مستضعفين در عرصه‌هاي مختلف كشور اسلامي‌مان به خوبي نشان داده كه...
آرمان شريف
تجربه 35 ساله حضور بسيج مستضعفين در عرصه‌هاي مختلف كشور اسلامي‌مان به خوبي نشان داده كه اين شجره طيبه انقلاب هرجا كه نياز بوده با قدرت ورود يافته و همواره خط‌شكن بوده است. يكي از اين عرصه‌ها كه طي چند سال اخير ضرورت بيشتري يافته و مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز قرار دارد، مسائل اقتصادي و به ويژه بحث اقتصاد مقاومتي است كه براساس آن، بسيج بارها اعلام كرده كه مي‌تواند دولت ‌را در اين امر ياري‌رسان باشد؛ چنانكه اخيراً نامه‌اي از سوي سردار نقدي به رئيس‌جمهور در همين خصوص ارسال شد.
 
اعلام آمادگي بسيج براي كمك‌رساني به دولت در امور اقتصادي در حالي است كه مهندس اكبر تركان مشاور رئيس‌جمهور طبق اظهار نظري در اين خصوص گفت: «اقتصاد مقاومتي مختص بسيج نيست و براي همه كشور است و نمي‌شود اداره وزارتخانه‌ها را دست آقاي نقدي داد.» بر همين اساس ابراهيم عزيزي رئيس سازمان بسيج سازندگي كه در واقع بازوي اقتصادي بسيج مستضعفين محسوب مي‌شود،‌ در گفت‌وگو با «جوان» اظهار داشت: هر جا كه به حضور بسيج نياز بوده اين سازمان اعلام آمادگي كرده و منتظر دولت نمانده است.
 
 
وي با اشاره به نامه رئيس سازمان بسيج مستضعفين به رئيس‌جمهور گفت: در آن نامه سردار نقدي پيشنهاد كرده بود كه بسيج در 10 عرصه آمادگي كمك به دولت را دارد. عرصه‌هاي پيشنهادي هم در حوزه‌هاي مربوط به امنيت غذايي، زيرساخت‌هاي كشاورزي و طرح‌هاي نيمه‌كاره است.
 
عزيزي در ادامه با اشاره به توانمندي‌هاي ذاتي بسيج تصريح كرد: امروز بسيج از جمعيتي 22 ميليوني بهره‌مند است كه بالغ بر 400 ناحيه مقاومت در كشور دارد و گستردگي اين سازمان و بهره‌مندي‌اش از نيرو‌هاي متخصص و متعهد، پتانسيل‌ عظيمي را براي پيشرفت و سازندگي‌كشور مهيا كرده است. بسيج به دليل توانمندي‌ها و قابليت‌هايش تاكنون در هر بخشي كه وارد شده كارنامه درخشاني، به جا گذاشته است. 
 
 
رئيس سازمان بسيج سازندگي عقبه پرافتخار بسيج را محصول حضور، فداكاري و مقاومتش در صحنه‌هاي مختلف دانست و خاطرنشان كرد: بسيج در هر عرصه‌اي كه احساس مسئوليت و تكليف كند بر مبناي فرمايشات مقام معظم رهبري وارد مي‌شود و در انجام تكاليفش هيچ چيزي را مانع خودش نمي‌بيند. اگر هر دستگاه و وزارتخانه‌اي اعلام نياز كند، بسيج به جهت اعتقادي كه به پيشرفت و عمران دارد دريغ نخواهد كرد. مقام معظم رهبري فرمودند كه بسيج يك نعمت است و آقايان بايد قدر اين نعمت را بدانند.
 
عزيزي در پاسخ به اين سؤال كه پاسخ بسيج به نگاه‌هاي منفي كه در خصوص همكاري بسيج در عرصه‌هاي اقتصادي همواره وجود دارد، گفت: هر جا كه به حضور بسيج نياز بوده اين سازمان اعلام آمادگي كرده و منتظر دولت نمانده است. ما وقتي براي پيشبرد طرح‌هايمان اعلام آمادگي كرديم و ديديم دولت استقبالي نكرد خودمان وارد ميدان شديم. در عرصه اقتصاد مقاومتي با رويكرد رسيدن به قله استقلال اقتصادي و كم كردن وابستگي‌هاي كشور گام‌هاي بسيار خوبي برداشته شده كه جاي توجه دارد. 
 
 
وي تأكيد كرد: بسيج بدون اينكه بار مالي بر دوش دولت بگذارد و با كمترين هزينه‌ها بيشترين دستاوردها را براي جامعه داشته است. انتظار اين هست به جاي موضع‌گيري‌هاي كودكانه كه حاكي از نگاه بدبينانه به قابليت‌هاي نيروهاي مؤمن و معتقد است از اين ظرفيت بي‌نظير براي اداره امور جامعه و پيشرفت و آباداني كشور استفاده كنيم. 
 
 
عزيزي در پايان آماري از فعاليت‌هاي بسيج در توسعه آباداني و سازندگي به شرح زير ارائه كرد: بسيج در طول اين سال‌ها 106 هزار و 555 پروژه عمراني و محروميت‌زدايي، 16428 مدرسه، 1265 خانه عالم، 1326 خانه بهداشت، 3821 خانه نيازمندان، 4153 مسجد، حسينيه و بقاع متبركه، 305 راه روستايي، 1031 پروژه آبرساني روستايي، 35 پروژه برق‌رساني، 113 واحد كتابخانه، 409 واحد فضاهاي ورزشي، 725 پروژه منابع طبيعي، 281 واحد بازسازي و احداث گلزارهاي شهدا، 7700 واحد مسكوني آسيب‌ديده از زلزله احداث 7000 واحد دامي حادثه ديده در كنار ساير پروژه‌هاي ديگري كه در مناطق محروم و دورافتاده و. . . را برعهده گرفته و اجرا كرده است. قطعاً كاركرد اين فعاليت‌ها به سود مردم و دولت است، در حالي كه هيچ تعهدي بر دوش ما نبوده و فقط به دليل احساس مسئوليت وارد صحنه شده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار