کد خبر: 683779
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
فیلمنامه پویانمایی «پیراهن صورتی» نوشته سهیلا علوی زاده موفق به دریافت تندیس طلایی هیات داوران جشنواره بین المللی پروین اعتصامی شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز صبا؛ علوی زاده در معرفی اثر جدیدش گفت: فیلمنامه پیراهن صورتی بدنبال نشان دادن سبک زندگی و معرفی خانواده پروین اعتصامی و بخصوص پدرش است چرا که مهمترین نقش را در شکل ­گیری شخصیت ادبی و اجتماعی پروین داشته است .

وی در ادامه افزود: به همین دلیل مهمترین ویژگی فیلمنامه را می توان در برخوردار بودن آن از تحقیقات چند ماهه ای دانست که در شکل گیری داستان و ترسیم ابعاد مختلف زندگی این شاعره، آن هم به صورت فشرده، خودنمایی می کند.

علوی زاده با اشاره به اینکه پیشتر نیز تحقیقاتی را در حوزه زندگی و احوالات پروین اعتصامی صورت داده خاطر نشان کرد: پیش از نوشتن این فیلمنامه، کتابی بر اساس زندگی پروین اعتصامی نوشتم که مستلزم تحقیقات چند ماهه­ای بود و آن تحقیقات برای نوشتن فیلمنامه پیراهن صورتی نیز به کار گرفته شد .

وی علت انتخاب دوره کودکی پروین برای نگارش فیلمنامه پیراهن صورتی را در اثر گذاری دوران کودکی بر شکل گیری شخصیت افراد در بزرگسالی دانست و افزود: با توجه به این که اساس شخصیت هر کسی در کودکی او شکل می­گیرد و به قول امام علی ( ع ) همچون نقش بر سنگ می ­ماند ، ترجیح دادم برای شناساندن پروین اعتصامی به سراغ کودکی اش بروم تا آن معصومیت و عاطفی بودنش را که تا آخر عمر همراهش بود، بهتر معرفی کنم .

نویسنده پیراهن صورتی آشنایی خود را حوزه کودک و نوجوانان را مرهون تحقیقات گذشته خود دانست و یادآور شد: چندین کتاب برای کودک و نوجوان نوشته­ام و اصولا تمرکز کارم بر همین محور است . به همین خاطر؛ به غیر از فیلمنامه پیراهن صورتی ، چند فیلمنامه انیمیشنی دیگر از جمله بابا برفی ، زور خانه ، زندگینامه جامی ، سنایی و نظامی را نیز به سفارش مرکز صبا نوشته ­ام .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار