کد خبر: 677929
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
خط و نشان رم براي سه امتياز بازي با منچستر‌سيتي
دنيا حيدري
هفته دوم مرحله گروهي رقابت‌هاي فوتبال ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري هشت بازي در چهار گروه پيگيري مي‌شود كه در مهم‎ترين ديدار، بارسلونا در زمين پاري‌سن ژرمن با اين تيم ديدار مي‎كند. 
 
گروه E زسكا- بايرن‌مونيخ، منچستر‌سيتي- رم
 
بايرن كه در بازي نخست با گل ديرهنگام ژروم بوآتنگ موفق به شكست منچستر‌سيتي شد، امشب در روسيه به مصاف زسكا مسكو مي‌رود؛ تيمي كه در بازي اول با حساب پنج بر يك برابر رم به زانو در آمد. شاگردان گوآرديولا كه در بوندس‌ليگا شروع خوبي نداشتند، با پيروزي اين هفته برابر كلن صدر جدول را پس گرفتند تا نشان دهند شرايط خوبي دارند و هنوز هم مي‌توانند مدعي باشند اما بايد ديد پيروزي برابر كلن در بوندس‌ليگا در ليگ قهرمانان اروپا و برابر زسكا مسكو هم تكرار مي‌شود، ديداري كه به دليل سرماي روسيه ساعت 19:30 امشب برگزار مي‌شود.  در ديگر بازي اين گروه منچسترسيتي در ورزشگاه اتحاد از رم پذيرايي كند؛ ديداري كه يكي از بازي‌هاي حساس ليگ قهرمانان اروپاست. منچسترسيتي كه معمولا در ليگ قهرمانان اروپا خوب نتيجه نمي‌گيرد و اين بازي‌ها را هم با شكست آغاز كرده امشب بايد به مصاف رمي برود كه با كسب پيروزي در هر پنج بازي خود در سري آ و پيروزي پر گل در نخستين بازي، شرايط آيده‌آلي دارد و براي سه امتياز اين بازي براي صعود برنامه ويژه‌اي دارد. 
 
گروه F پاري‌سن ژرمن – بارسلونا، آپوئل - آژاكس
 
حساس‌ترين بازي امشب اما در ورزشگاه پارك دوپرنس انجام مي‌شود؛ جايي كه بارسا در دومين بازي خود به مصاف پاري سن ژرمن مي‌رود. حساسيت اين بازي شايد از آن جهت باشد كه بارسا امسال را با مربي جواني تجربه مي‌كند كه تاكنون هدايت تيمي چون بارسا را به عهده نداشته است. بارسايي كه با پپ سه قهرماني اين رقابت‌ها را تجربه كرده و حالا همه نگاه‌ها به لوئيس انريكه است كه آيا مي‌تواند موفقيت‌هاي بارسا را ادامه دهد؟ شاگردان انريكه اين رقابت‌ها را با برتري يك گل در نيوكمپ و برابر آپوئل آغاز كردند.
 
 
 
اين تيم در لاليگا نيز عملكرد خوبي داشته و پنج برد و يك مساوي نتيجه عملكرد شاگردان انريكه در هفته‌هاي گذشته ليگ اسپانياست كه باعث شده صدر جدول را در اختيار داشته باشد. آن هم بدون گل خورده! اما مهم‌ترين مسئله حضور مسي در تركيب بارسا است كه شنبه شب موفق شد با دو گل برابر گرانادا تعداد گل‌هايش را به عدد 400 برساند و حالا تنها پنج گل فاصله دارد تا ركورد رائول گونزالس را در ليگ قهرمانان اروپا بشكند و به گلزن‌ترين بازيكن تاريخ اين ليگ تبديل شود. ليگ قهرمانان اروپا نخستين آزمون بزرگ «لوييس انريكه» به عنوان سرمربي بارسا است. اما حريف امشب شاگردان انريكه، پاري‌سن ژرمني است كه نه تنها در ليگ فرانسه مانند فصل گذشته عمل نكرده، كه ليگ قهرمانان اروپا را هم با شكست برابر آژاكس آغاز كرده است. زلاتان ابراهيموويچ كه سابقه بازيگري در تيم بارسا را هم دارد دو بازي قبلي پاري‌سن ژرمن را به دليل آسيب‌ديدگي از ناحيه پاشنه پا از دست داده است و احتمال دارد به اين بازي هم نرسد.  در ديگر ديدار اين گروه آپوئل در قبرس ميزبان آژاكس هلند است؛ تيم‌هايي كه باوجود بارسلونا و پاري سن ژرمن شانس زيادي براي صعود به مرحله بعد ندارند و تلاش مي‌كنند با قرار گرفتن در رده سوم به ليگ اروپا صعود كنند. به همين خاطر ديدار اين دو تيم مي‌تواند از اهميت زيادي برخوردار باشد. 
 
گروه G اسپورتينگ - چلسي، شالكه - ماريبور
 
چلسي اگر صدرنشين ليگ برتر است، اما نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان اروپا را با تساوي يك-يك برابر شالكه به پايان برد و حالا شاگردان مورينيو براي جبران مافات و كسب امتياز كامل بازي امشب بايد به مصاف اسپورتينگ بروند؛ تيمي كه مانند چلسي بازي اول اين رقابت‌ها را با تساوي يك - يك برابر ماريبور شروع كرد و حالا همانند چلسي به دنبال جبران است تا در روزهاي آينده حسرت فرصت‌هاي از دست رفته را نخورد!  در ديگر ديدار گروه G شالكه در آلمان ميزبان ماريبور اسلوني است. هر دو تيم نخستين بازي خود را با تساوي يك- يك به پايان برده‌اند و با توجه به تساوي ديگر رقبا در اين گروه، هر چهار تيم شانس صعود مساوي دارند و اين شانس تيمي چون شالكه را كه پس از شروعي ضعيف در اين فصل توانست بار ديگر قدرتش را به دست آورد بيشتر مي‌كند. 
گروه H باته بوريسوف – بيلبائو، شاختار - پورتو
 
در بازي‌هاي آخرين گروه ليگ قهرمانان اروپا باته بوريسف كه در نخستين بازي با شش گل برابر به زانود در آمد، امشب ميزبان اتلتيكو بيلبائو اسپانياست؛ تيمي كه هفته‌هاي گذشته نتايج جالبي را در لاليگا پشت سر نگذاشته، اما برخلاف پرتو، نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان را با تساوي بدون گل برابر شاختار به پايان رسانده است.
 
ديگر بازي امشب اين گروه در اوكراين برگزار مي‌شود؛ جايي كه شاختار و پورتو به مصاف يكديگر مي‌روند. شاختار در بازي اول برابر بيلبائو به تساوي بدون گل رسيد كه در صورت شكست پرتو مي‌تواند جايگاهش را در رده دوم جدول اين گروه تثبيت كند. مسئله‌اي كه در خصوص اين بازي اهميت ويژه‌اي دارد، اخباري است كه روزهاي گذشته درباره امنيت اين ديدار منتشر شده است. پليس اوكراين تضمين كرده هيچ گونه اتفاقي در اطراف ورزشگاه براي هواداران پرتغالي كه به ورزشگاه مي‌آيند به وجود نمي‌آيد، اما حساسيت‌ها همچنان به قوت خود باقي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار