کد خبر: 669217
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
دبير جشنواره سراسري «نامه‌اي به امام رضا(ع)» از دريافت 108هزار نامه در دبيرخانه جشنواره خبر داد.

به گزارش «جوان»، حجت‌الاسلام دكتر عباسعلي ابراهيمي، دبير جشنواره سراسري «نامه‌اي به امام رضا(ع)» گفت: در نهمين دوره‌ جشنواره نامه‌اي به امام رضا(ع) كه سال گذشته در استان مازندران برگزار شد 93 هزار نامه دريافت كرده بوديم اما اين تعداد امسال به 108 هزار نامه رسيده است. اين در حالي است كه هنوز تمامي آثار شمارش نشده‌اند. وي افزود: اين آثار در چهار گروه سني كودكان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داوري مي‌شوند كه در سه گروه نخست سه برگزيده و در گروه بزرگسالان پنج برگزيده خواهيم داشت. بخش ويژه جشنواره با رويكرد بومي نيز سه برگزيده خواهد داشت.

 ابراهيمي درباره جوايز توضيح داد: در گروه كودكان از 100 تا 300 هزار تومان، در گروه نوجوانان از 200 تا 400 هزار تومان، در گروه جوانان از 300 تا 500 هزار تومان و در گروه بزرگسالان از 300 تا 700 هزار تومان به نفرات برگزيده اهدا مي‌شود. در بخش ويژه نيز به هر سه برگزيده مبلغ 300 هزار تومان اهدا خواهد شد. وي ملاك انتخاب نامه‌ها از سوي داوران را نگاه واقع‌گرا به قضايا دانست و افزود: نامه‌ها نبايد شعاري و آرماني باشند و اگر اندكي آرمان‌گرايانه نوشته مي‌شوند دست‌كم غايتمند باشند. نگاه بومي به مسائل نيز يكي ديگر از ملاك‌هاي انتخاب است.

 مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران به دريافت آثاري از پاكستان و افغانستان اشاره كرد و گفت: استقبال ساير كشورها از اين جشنواره ما را بر آن داشت كه از سال آينده فراخوان جشنواره را در ابعاد بين‌المللي منتشر كنيم. نامه‌هاي برتر نيز در كتابي با عنوان «نجواي دل» منتشر خواهد شد. ابراهيمي در پايان گفت: در مراسم اختتاميه ويژه‌برنامه‌هاي متنوعي نيز با موضوع بومي مانند چاوشي‌خواني خواهيم داشت. اختتاميه جشنواره نيز 13 شهريور برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار