کد خبر: 668791
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
دبیر شورای زکات کشور، از جمع آوری 270 میلیارد تومان زکات در سال 92 در کشور خبر داد.

حسن نبی لو در اولین همایش شوراهای زکات استان یزد با اشاره به تصویب قانون زکات از سوی مجلس شورای اسلامی در کشور و تنفیذ آن از سوی مقام معظم رهبری گفت: بنا بر این قانون زکات جمع آوری شده در هر منطقه باید بین نیازمندان و مستمندان همان منطقه توزیع شود.

 وی افزود: در همین راستا همکاران ما در شورای زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جلسه ای با حضور بزرگان هر منطقه نحوه جمع آوری زکات و توزیع آن در بین مستمندان آن منطقه را بررسی و پس از تایید نماینده زکات استان نسبت به انجام آن اقدام می کنند.

نبی لو با بیان اینکه در سال گذشته حدود 270 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است گفت: دولت نیز حدود 10 درصد این مبلغ و معادل 30 میلیارد تومان حمایت تشویقی به شورای زکات پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه قطعا پرداخت زکات در کشور بیش از این مبلغ می باشد اظهار داشت: با توجه به تبلیغات، بسترسازی، اعزام مبلغان و آنچه در رساله های عملیه آمده است تاکید شده اولویت اول زکات با خویشاوندان، همسایگان، و در نهایت با شورای زکات است.

دبیر شورای زکات کشور تصریح کرد: مدیریت زکات اثر گذار تر از هزینه کرد آن در کشور است و این امری است که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.  

وی افزود: از مجموع 300 میلیارد زکات موجود 120 میلیارد آن برای کمک به نیازمندان و مستمندان در کشور هزینه شده است.

نبی لو تصریح کرد: 180 میلیارد نیز برای انجام حدود پنج هزار پروژه عمرانی اهم از بازسازی، مرمت و احداث هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حمایت های عمرانی ما از محل هایی می باشد که دولت کمترین کمک را به آنها می کند گفت: بیشترین زکات جمع آوری شده در فعالیت های عمرانی در مساجد هزینه شده است.

نبی لو با بیان اینکه زمینه های لازم برای فعالیت شورای زکات در کشور از سوی مجلس و دولت ایجاد نشده است گفت: اگر بحث زکات امروز در کشور جا افتاده است ناشی از تلاش های شوراهای زکات در تمام کشور بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر