کد خبر: 666787
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
مدیر صنایع جهادکشاورزی گلستان خبر داد:
در استان گلستان 74 واحد شالیکوبی کوچک و قدیمی که تامین کننده معاش خود بوده در آستانه تعطیلی قرار دارند.

محمدتقی جهانشاهی گفت: 24 واحد شالیکوبی مدرن با ظرفیتی حدود 60 هزار تن در استان گلستان وجود داشته که جوابگوی تولید محصول در همان اراضی نسقی است.

مدیر صنایع جهادکشاورزی گلستان افزود: حدود 74 واحد شالیکوبی بسیار قدیمی و کوچک نیز در گلستان بوده که تنها برای امرار معاش صاحبان آنها مورد استفاده قرار گرفته در آستانه تعطیلی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی در استان گلستان صورت گرفته و در این بخش نیازی به احداث واحد جدید وجود ندارد ادامه داد: اما اگر واحدی برای توسعه و تجهیز درخواست داشته باشد، تسهیلات به آن پرداخت می شود.

جهانشاهی اظهار کرد: در سال جاری نیز تاکنون بیش از 500 میلیون تومان تسهیلات در اختیار یکی از واحدهای شالیکوبی استان گلستان برای نوسازی و تجهیز قرار گرفته است.

مدیر صنایع جهادکشاورزی گلستان همچنین گفت: گردش مالی سالانه این محصول بیش از همه محصولات کشاورزی و بیش از هزار میلیارد تومان بوده که به علت سود سرشار مورد استقبال کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: استان گلستان دارای 12 هزار هکتار اراضی شالیزاری نسقی بوده در حالی که به علت سود زیاد آن سطج زیرکشت این محصول در سال های اخیر بیش از 50 هزار هکتار رسیده است.

جهانشاهی در پایان اشاره کرد:پیش بینی شده بیش از 260 هزار تن برنج از این میزان سطح زیرکشت تولید شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر