کد خبر: 660665
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
حملات و جنايت‌هاي گسترده رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني‌ها به يك رويه هميشگي تبديل شده است، اين در حالي است كه جامعه جهاني به ويژه غرب به رهبري امريكا نه تنها عليه اين جنايت‌ها اعتراض نمي‌كنند بلكه حمايت‌هاي مالي، تسليحاتي، سياسي و رسانه‌اي از اين جنايت‌ها عليه مردم بي‌دفاع فلسطين به عمل مي‌آورند و تلاش‌هاي اين كشور براي برقراري صلح در قالب طرح «دو دولت» همواره با هدف تضمين امنيت اين رژيم بدون در نظر گرفتن حقوق اوليه فلسطيني‌ها بوده است، به همين دليل اين منطقه، از زمان تأسيس رژيم صهيونيستي شاهد درگيري و جنگ بوده است.

در اين ميان يكي از بهترين راهكارها و شايد تنها راه‌حل كامل و جامع براي پايان دادن به جنگ و برقراري صلح در فلسطين توسط امام خامنه‌اي مطرح شده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در سال 1390 در پنجمين اجلاس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين طرحي را مطرح كردند كه به طرح «فلسطين براي همه فلسطيني‌ها» معروف شد. ايشان با اشاره به طرح‌هاي متعدد سازش كه با ميدان داري امريكا، همراهي كشورهاي استعمارگر اروپايي و بي‌همتي گروه‌هاي سازشكار به اجرا در مي‌آيد، افزودند: «بي اعتباري همه اين معاهدات بسيار زود آشكار شد و صهيونيست‌ها و حاميان آنها، بارها نشان دادند كه به معاهدات امضا شده به چشم ورق پاره‌هايي بي‌ارزش مي‌نگرند و فقط به دنبال ايجاد ترديد در ميان فلسطينيان و زمينگير كردن مقاومت اسلامي هستند. » رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان به تشريح راه اساسي تحقق هدف مهم امت اسلامي يعني رهايي فلسطين پرداختند اما قبل از بيان اين راه حل دو نكته را مورد تأكيد قرار دادند: 1- ملت‌هاي مسلمان، آزادي همه فلسطين را دنبال مي‌كنند نه آزادي بخشي از فلسطين را و 2-تحقق اين هدف مهم نيازمند تلاش و مقاومت و صبر و تدبير است.

ايشان در تشريح نكته اول تأكيد كردند هر طرح عملياتي در موضوع فلسطين بايد براصل «همه فلسطين براي همه مردم فلسطين»، استوار باشد چراكه فلسطين، فلسطين از نهر تا بحر است نه حتي يك وجب كمتر. رهبر انقلاب با رد قاطع هر طرحي كه بخواهد فلسطين را تقسيم كند افزودند: طرح دو دولت كه لباس حق به جانب «پذيرش دولت فلسطين به عضويت سازمان ملل» را بر آن پوشانده‌اند، چيزي جز تن دادن به خواسته صهيونيست‌ها يعني پذيرش دولت صهيونيستي در سرزمين فلسطين نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ‌سپس در تشريح طرح روشن، منطقي و عادلانه جمهوري اسلامي براي حل قضيه فلسطين افزودند: ما نه جنگ كلاسيك ارتش‌هاي اسلامي را پيشنهاد مي‌كنيم، نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را و نه حكميت سازمان ملل و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي را، بلكه بر اساس معارف سياسي پذيرفته شده در افكار عمومي جهان، طرح همه‌پرسي از ملت فلسطين را، به عنوان راه حل موضوع فلسطين ارائه مي‌كنيم. ايشان در تشريح منطق اين طرح افزودند: ملت فلسطين نيز همانند هر ملت ديگر حق دارد سرنوشت خود را تعيين كند و نظام حاكم بر كشورش را برگزيند.

 بنا بر‌اين بايد همه مردم اصلي فلسطين اعم از مسلمانان و مسيحي و يهودي در داخل و خارج فلسطين در يك همه پرسي منضبط شركت كنند و نظام دلخواه خود را برگزينند. رهبر انقلاب با هوشياري تعيين تكليف مهاجران غيرفلسطيني را به نظام و دولت منتخب ملت فلسطين واگذار كردند. با توجه به جنگ كنوني غزه و مشخص‌شدن خوي جنايتكارانه رژيم صهيونيستي بيش از پيش لازم است كه دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي طرح رهبر انقلاب را در دستور كار خود قرار دهند تا بتوانند پس از چندين دهه صلح و آرامش واقعي را به فلسطين بازگردانند. در ميان دولت جمهوري اسلامي ايران كه هم‌اكنون رياست جنبش عدم تعهد را به عهده دارد و از پتانسيل‌هاي بالاي برخوردار است مي‌تواند تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي پيگيري اين طرح به كار بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار