کد خبر: 660064
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
مدير عامل آبفای استان يزد :
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان يزد با اشاره به كمبود آب در شهر يزد گفت : توزيع آب بسته‏بندي قابل شرب یکی از روش‌های مدنظر برای جداسازي آب شرب و بهداشت مردم است.

علی اسلامی اظهار داشت : آب شرب، يك آب با كيفيت بسيار بالا و فراوري شده است كه در چندين مرحله گندزدايي و كنترل ميشود و مصرف اين آب، براي مصارف غير شرب واقعاً اسراف است .

وی افزود: در همه دنيا حتي در كشورهايي كه از ميزان بارندگي بسيار بالا و آب كافي برخوردار هستند، از آب بسته‏بندي براي شرب استفاده مي‏كنند ولي در كشور ما متاسفانه كمتر به اين مسئله توجه شده و اخيراً به دليل كمبود آب در اكثر شهرها به اين راه كار رسيده‏اند كه آب شرب را از بهداشت جدا كنند .

 

اسلامي خاطرنشان كرد: جداسازي آب شرب از بهداشت در اشكال مختلفي اعم از به صورت دو شبكه مجزا، ايجاد ايستگاه‏هاي برداشت آب در سطح شهر و توزيع آب بستهبندي براي شرب امكان‏پذير است كه سال گذشته در شهر اردكان به دليل كمبود آب شرب با كيفيت، ايستگاههاي برداشت آب را در 12 نقطه از اين شهر كه بخشي از شبكه اصلي و بخشي از تانكر ثابت تامين مي‏شد، ايجاد كرديم .

وي اظهار کرد: با توجه به كمبود آب در شهر يزد بايد يكي از اين چند روش براي جداسازي آب شرب و بهداشت مورد استفاده قرار گيرد .

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان گفت: مراحل مقدماتي توزيع آب بسته‏بندي قابل شرب در شهر يزد انجام شده است و سرمايهگذار در خواست خود را براي مشاركت در اين طرح، مطرح کرده است كه اميدواريم حداكثر تا دو سال آينده امكان استفاده از آب بسته‏بندي براي شرب مردم فراهم شود و اين از مواردي است كه گريزي از آن نيست .

اسلامي بيان كرد: آب بسته‏بندي در ظروف 5 تا 20 ليتري، البته با قيمت ارزان‏تر از آب معدني در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت .

این مقام  مسئول گفت: براي شرب نمي‏توان آب با EC بالا را تحت هر شرايطي وارد شبكه كرد ولي با جداسازي مصرف شرب از بهداشت امكان استفاده از آب با  ECبالاتر و كيفيت نازلتر براي مصارف بهداشتي وجود دارد .

وي در بحث كيفيت آب شرب يزد در حال حاضر، بيان كرد: قضاوت در مورد كيفيت آب به عهده مردم است ولي بر اساس گزارشاتي كه ما داريم خوشبختانه عليرغم كمبود آب در استان، چاه‏هاي با آب كيفيت پايين، از مدار خارج شد و تا ماه آينده تعدادي چاه جديد وارد مدار مي‏شود و وضعيت آب بهتر از امروز خواهد شد.

مدير عامل شركت آبفا در ادامه با بیان این که مردم یزد نسبت به سال قبل واقعاً صرفه‏جويي كردند، از آنها صميمانه تشكر و از آنها تقاضاي صرفه‌جويي بيشتر در ماههاي آينده کرد تا امكان دسترسي همگان به آب با كيفيت فراهم شود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر