کد خبر: 660017
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
از ابتدای طرح سلامت تاکنون:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، 11 هزار بیمار بستری در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از بسته خدمتی کاهش میزان پرداختی به میزان 10 درصد بهره مند شدند.
هادی مومنی راوندی
دکتر محمد حسین اعرابی، افزود: این تعداد بیمار در كليه بيمارستان هاي مشمول در كاشان و آران وبيدگل از سهم یارانه طرح تحول سلامت استفاده کرده اند و بیش از 12 میلیارد ریال میزان توسط دانشگاه در این راستا هزینه شده است.
وی تاکید کرد: رضايتمندي بيماران بستري در بيمارستان ها در خصوص كاهش پرداخت هزينه هاي درماني مهم ترین دستاورد این دانشگاه از اجرای طرح تحول سلامت است.
وی، تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران در بیمارستان و وجود پزشک متخصص مقیم را از دیگر بسته های خدمتی این طرح برشمرد و تصریح کرد: متخصصان مقیم شامل جراحی، قلب و عروق، زنان و زایمان، بیهوشی، داخلی، طب اورژانس به صورت 24 ساعته در بیمارستان شهید بهشتی و همچنین متخصصان داخلی و جراحی در بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل فعالیت دارند.
رئیس کمیته برنامه تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به آغاز فعالیت های بسته ارتقای هتلینگ در بیمارستان های تحت پوشش یادآور شد: ایجاد فضای فیزیکی مناسب با نیاز و آسایش بیماران از اهداف این بسته خدمتی است.
دکتر اعرابی، از افزایش 15 درصدی زایمان طبیعی از آغاز اجرای طرح تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در این مدت 450 زایمان طبیعی در مجموعه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.
وی، عدم مراجعه بيمار و يا همراه وی جهت تهيه دارو و ملزومات پزشكي به بيرون بيمارستان، افزايش سطح دسترسي بيماران مراجعه كننده به متخصصين با طرح مقيمي پزشكان، افزايش سرعت درخدمت رساني به بيماران بستري، جلوگيري از سردرگمي بيماران جهت انجام خدمات پاراكلينيكي، جلب رضايتمندي پزشكان شاغل در مناطق محروم جهت خدمت رساني سريع و به موقع، نوسازي و زيبا سازي بيمارستان ها جهت افزايش رضايتمندي بيماران و ارائه خدمات درماني و پشتيباني با كيفيت بالاتر را دیگر دستاوردهای طرح سلامت در دانشگاه عنوان کرد.
گفتنی است اجرای طرح تحول نظام سلامت از تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری با هشت بسته خدمتی شامل کاهش میزان پرداختی بیماران بستری به میزان ده درصد، رایگان شدن زایمان طبیعی، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های تحت پوشش، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقاء کیفیت هتلینگ، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حمایت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و همچنین نظارت بر حسن اجرای طرح در کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر