کد خبر: 658177
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
مدیر آمایش رشته های دانشگاه پیام نور خوزستان با تبیین برنامه دانشگاه برای راه اندازی یک رشته جدید در مقطع دکتری و 14 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ، از موافقت شورای گسترش وزارت علوم با ایجاد رشته زبان شناسی همگانی در پیام نور اهواز خبر داد .

صادق کریمی مدیر آمایش رشته های دانشگاه پیام نور خوزستان گفت : این درخواست ها برای رشته های علوم پایه و علوم انسانی ارائه شده است و درحال حاضر در حال پیگیری است .

 

وی با بیان این که داشنگاه در مرکز اهواز متقاضی ایجاد رشته ادبیات فارسی در مقطع دکتری است ، افزود : بر این اساس ایجاد رشته های زمین شناسی اقتصادی ، زمین شناسی چینه فسیل ، جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری و جامعه شناسی فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد به ترتیب برای مراکز پیام نور ایذه ، مسجد سلیمان ، شوش و رامهرمز درخواست شده است .

 

مدیر آمایش رشته های دانشگاه پیام نور خوزستان افزود : همچنین دانشگاه در واحد دزفول متقاضی اخذ مجوز سه رشته علوم قرآن و حدیث ، حقوق و اقتصاد اسلامی و در مرکز بهبان متقاضی راه اندازی رشته روانشناسی تربیتی است ؛ ایجاد رشته اقتصاد اسلامی در پیام نور آبادان و راه اندازی پنج رشته ریاضی – محض ، زبان شناسی همگانی ، زمین شناسی – رسوب شناسی ، روانشناسی اسلامی و فقه و مبانی حقوق اسلامی در مرکز اهواز نیز در برنامه دانشگاه است .

 

کریمی با بیان این که شورای گسترش وزارت علوم اخیرا با راه اندازی رشته زبان شناسی همکانی در دانشگاه پیام نور اهواز موافقت کرد ، ادامه داد : پذیرش دانشجو در این رشته از مهرماه با ظرفیت حداقل 15 نفر آغاز می شود .

 

وی با اشاره به اخذ مجوز ایجاد 6 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در سال 92 ، ادامه داد : در سال گذشته در مرکز اهواز مجوز ایجاد رشته های شیمی آلی ، جغرافیا – محیط زیست شهری و تاریخ تشیع ، در مرکز خرمشهر رشته زبان و ادبیات فارسی ، در مرکز اندیمشک رشته فلسفه کلام اسلامی و در مرکز سوسنگرد مجوز ایجاد رشته علوم قرآن و حدیث اخذ شد .

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر