کد خبر: 652297
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
در جهت ساماندهي مشاغل مزاحم در شهر شيراز، راه‌اندازي محل‌هاي ذبح بهداشتي مورد ديگري است است....

در جهت ساماندهي مشاغل مزاحم در شهر شيراز، راه‌اندازي محل‌هاي ذبح بهداشتي مورد ديگري است است. مسئولان اين شهر در‌صدد متمركز كردن آن هستند كه در همين راستا با در دستور كار قرار دادن آن، قرار است امسال يك يا دو شعبه آن اجرايي شود، همچنين بازارچه‌هاي هفتگي نيز با اينكه با استقبال مردم مواجه هستند به نوبه خود مشكلاتي را براي شهر ايجاد مي‌كنند.

 ***

مدير‌عامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهرداري شيراز در اين‌باره مي‌گويد: در بحث مشاغل غير‌رسمي و بازارهاي هفتگي كه مسائل و مشكلات و تبعات بسياري در شهر ايجاد كرده بنا داريم با همكاري شهرداري‌هاي مناطق مكان‌هايي را به عنوان «پارك كار» در نظر گرفته و اين بازارها را از كنار خيابان و پياده‌رو جمع كنيم.

بهنام جعفري ادامه مي‌دهد: در اين زمينه با شهرداري منطقه 4 در مورد اختصاص پارك شهدا به بازار هفتگي توافق شد و دو محل ديگر نيز در دست آماده‌سازي است كه به محض اتمام بازارهاي هفتگي آن را جمع‌آوري مي‌كنيم.

به گفته وي، بازار دست دوم‌فروشان يا مستعمل‌فروشان (بازار شيطان) مسائل و مشكلات بسياري براي شهر ايجاد مي‌كرد و گاه درگيري‌هايي نيز در اين اماكن رخ مي‌داد و براي نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي خدمات‌رسان مشكل ايجاد كرده بود. به همين خاطر براي بازار دست‌دوم‌فروشان زميني در حد 20 هكتار در جاده خليج فارس محور نيروگاه سيكل تركيبي آماده‌سازي مي‌كنيم و با ايجاد زيرساخت‌هاي اوليه، ساماندهي اين صنف را در دستور كار قرار داديم.

اين مدير شهري متذكر مي‌شود: بازارهايي كه شهرداري ايجاد مي‌كند بيشتر در محل‌هايي با جمعيت زياد براي جلوگيري از سفرهاي درون شهري و ترافيك و آلودگي هواست و كنترل نرخ‌هاي اين بازارها از جهت انجام مي‌شود كه واحدهاي موجود در منطقه با مقايسه قيمت خود با بازارچه‌ها نسبت به فروش با قيمت منصفانه‌تر ترغيب شوند.

خداحافظ روغن نباتي

جعفري با عنوان كردن اين مطلب كه در مورد كارخانه روغن نباتي از سال 83 پيگير بوديم تا انتقال آن ميسر شود، مي‌گويد: مديران اين كارخانه در يك تا دو سال اخير پذيرفتند كه در زمينه انتقال آن اقدامات لازم را انجام دهند.

اين مسئول تصريح مي‌كند: با همكاري محيط‌‌زيست فارس دو تا سه سوله روغن‌كشي اين كارخانه پلمب شده‌اند. بخش‌هاي ديگري از كارخانه كه در حال فعاليت است و هر‌از‌گاهي بوي گازهاي ناخوشايندي از آن به مشام مردم مي‌رسد در كميسيون بند 20 ماده 55 قانون شهرداري مطرح و مقرر شد برنامه زمانبندي انتقال ارائه دهند.

وي با اشاره به اينكه كارهاي خريد زمين كارخانه روغن نباتي شيراز در منطقه ويژه اقتصادي در دست پيگيري است، گفت: ما هر سه ماه يك بار از روند انتقال بازديد مي‌كنيم.

به گفته وي، در صورتي كه كارخانه از روند اجراي برنامه عقب باشد و كاري انجام ندهد نسبت به پلمب كارخانه اقدام مي‌كنيم چون شهروندان ما ارزش يشتري از يك فعاليت صنعتي دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر