کد خبر: 651994
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
استاندار تهران گفت: استان تهران یکی از ضعیف‌ترین بودجه‌های کشور را داشته و در ردیف میانی لیست سازمان‌ها قرار دارد.

استاندار تهران گفت: استان تهران یکی از ضعیف‌ترین بودجه‌های کشور را داشته و در ردیف میانی لیست سازمان‌ها قرار دارد.

حسین هاشمی در حاشیه آیین افتتاح کتابخانه عمومی جاجرود در گفت‌وگو با خبرنگار جوان اظهار کرد: خیران با عملکرد خود در سطح کشور و منابعی که برای احداث مدارس در مناطق محروم به کار بردند، معجزه و اقدامات بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه در بخش سلامت کارهای خوبی توسط خیران آغاز شده است، افزود: خیران بیمارستان‌هایی ساختند که با هزینه‌های کم، نیازمندان را درمان می‌کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه تعیین شعار اقتصاد مقاومتی و توجه به فرهنگ، وظیفه مسئولان برابر ملت ایران مشخص شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقش محوری را به حضور مردم اختصاص داده و ملت نشان دادند هر جا به صورت قوی حضور داشته باشند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به حمله وسیع کشور‌های غربی و بعثی در هشت سال دفاع مقدس به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قطعا حمایت خداوند و رهبری بی‌نظیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده داشت؛ اما نقش اصلی را مردم در پشت خط مقدم و جبهه‌ها ایفا کردند.

وی اضافه کرد: مردم در صف نخست هر عرصه‌ای حضور داشته باشند، به یقین پیروز می‌شویم.

استاندار تهران با بیان اینکه از زمانی که به عنوان استاندار منصوب شدم چند محور را مد نظر قرار دادم، افزود: نخستین کار ایجاد تعامل بود و افراد در مسئولیت‌های اجرایی شهرستان‌ها و استانداری را بر اساس شایستگی انتخاب کردیم و از تمام جناح‌ها در بدنه دولتی در استان تهران حضور دارند؛ هیچ‌گونه تبعیضی در این خصوص قائل نشدیم.

هاشمی تصریح کرد: افرادی که توانمند بودند و سابقه خوبی داشتند را حفظ کردیم؛ اگر بخواهیم خدمت و خط‌کشی کنیم و با یک چشم به مسائل نگاه کنید، موفق نیستید.

وی استان تهران را پیشانی نظام برشمرد و افزود: در این مدت با مسائل پیچیده‌ای برخورد کردیم و اجازه ندادیم این مسائل هزینه‌ای برای نظام داشته باشد؛ البته این مسائل ممکن بود در گذشته برای نظام هزینه خیلی زیادی به‌ وجود آورد و هم‌دلی بین مدیران قوه مجریه، قضاییه و مجلس شورای اسلامی موجب شد تا این هزینه‌ها را در پی نداشته باشیم.

استاندار تهران با بیان اینکه نتوانستیم تهران را به مردم بشناسانیم، اظهار داشت: وقتی در مجلس شورای اسلامی بودم، فکر می‌کردم که استان تهران غنی است و هیچ نیازی ندارد؛ پس از ورود به استانداری و بررسی ها متوجه شدم که استان تهران یکی از ضعیف‌ترین بودجه‌های کشور و در ردیف میانی لیست سازمان‌ها قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه 48 درصد مالیات کل کشور را تهران تأمین می‌‌کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال 52.8 درصد کل مالیات کشور بر عهده تهران بوده و دو میلیارد و 300 میلیون تومان بر این مالیات افزوده شده است.

وی با بیان اینکه فاصله به وجود آمده تهران با بخش مهمی از استان نیازمند تعامل نسبی است، گفت: باید در برنامه پنج ساله این تعادل را برقرار کنیم تا این فاصله جبران شود.

استاندار تهران با بیان اینکه این موضوع را با رئیس جمهوری نیز مطرح کردم، تصریح کرد: مشکلات زیادی در شهرهای استان داریم و امیدواریم این حرکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف به وجود آید.

هاشمی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی به معنی کلمه عملی شود، راهی جز اعتماد به مردم و دادن نقش اول به آنان را نداریم؛ به یقین ثروت مردم بهتر شود اقتصاد مقاومتی جواب می‌دهد و حماسه اقتصادی به نتیجه می‌رسد.

در آیین افتتاح کتابخانه عمومی جاجرود، غلامعلی حداد عادل، استاندار تهران و معاون وی، پرفسور رفیع پور از چهره های ماندگار، فرماندار شهرستان پردیس، بخشداران و شهرداران شهرستان پردیس حضور داشتند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر