کد خبر: 634453
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
رئیس جمهوری آمریکا، به رئیس جمهوری اوگاندا هشدار داده است که در صورت امضای مصوبه جنجالی پارلمان در مورد مجازات شدید همجنسگرایان، با پیامدهای جدی در روابط دو کشور مواجه خواهد شد.
جام: باراک اوباما روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از اینکه یووری موسونی، رئیس‌جمهوری اوگاندا، برای امضای مصوبه پارلمان، اعلام آمادگی کرده، عمیقا متاسف است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت قانونی شدن مصوبه پارلمان، گامی به عقب برای تمام مردم اوگاندا خواهد بود و تعهد اوگاندا در مورد رعایت حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان را زیر سوال خواهد برد.

باراک اوباما هشدار داد: «تبدیل شدن این مصوبه به یک قانون لازم الاجرا، روابط ارزشمند ما را پیچیده خواهد کرد.»

به گزارش بی بی سی فارسی(BBC Persian)، براساس طرحی که ماه دسامبر گذشته در پارلمان اوگاندا به تصویب رسید، برای ارتباط جنسی بین افراد همجنس، مجازات زندان از جمله حبس ابد در نظر گرفته شده است.

در این مصوبه، کسانی هم که اطلاعات خود از وجود چنین رابطه‌ای را به مقام‌های دولتی گزارش ندهند، به اقدام مجرمانه محکوم می‌شوند و با مجازات زندان مواجه‌اند.

رئیس‌جمهوری اوگاندا تاکنون از امضای مصوبه پارلمان خودداری کرده بود، اما به تازگی اعلام کرد که در نظر دارد آن را امضا کند.

این در حالیست که اوگانادا با آمریکا روابط دوستانه‌ای دارد و سالانه از میلیون‌ها دلار کمک مالی و نظامی واشنگتن برخوردار است.

با این حال، از زمانی که پارلمان اوگاندا مصوبه جنجالی‌اش علیه افراد همجنسگرا را به تصویب رسانده است، روابط آمریکا و اوگاندا با چالش کم سابقه‌ای مواجه بوده است.

باراک اوباما پیش‌تر مصوبه پارلمان اوگاندا را چندش آور خوانده و خواهان تجدید نظر فوری در آن شده بود.

این مصوبه تبلیغ همجنسگرایی را نیز ممنوع می‌کند.

حامیان این طرح، تصویب آن را اقدامی مهم برای حفظ ارزش‌های سنتی خانواده خوانده‌اند که در معرض تهاجم ارزش‌های غربی قرار دارد.

اما مخالفان، تدوین آن را به فعالیت و اعمال نفوذ بعضی از مسیحیان تبشیری آمریکایی نسبت داده‌اند و مصوبه را ناقض حقوق اساسی همجنسگرایان می‌دانند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
0
... برسرت ابامای ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار