کد خبر: 633953
تعداد نظرات: ۱۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
سيدميثم عظيمي، دكتراي حقوق جزا

در شماره‌هاي پيشين در مقام تبيين قرار‌هاي تأمين كيفري به توضيح و تشريح برخي از اين قرارها پرداختيم. از جمله اين قرارها عبارت بود از قرار التزام به حضور با قول شرف، قرار التزام به حضور با تعيين وجه التزام و قرار كفالت كه هر يك از قرارهاي مزبور متناسب با جرم ارتكابي و خسارت‌هاي وارد آمده به متضرر از جرم از سوي مقام قضايي معين مي‌گردد. در صورتي كه بنا به هر دليل مقام قضايي تشخيص دهد كه اين قرار‌ها كفايت نمي‌كند و حضور متهم در مواقع ضروري را تضمين و تأمين نمي‌نمايد يا متهم امكان معرفي كفيل را نداشته باشد در اين حالت تنها راهي كه باقي مي‌ماند و از بازداشت متهم مي‌تواند جلوگيري به عمل آورد، صدور «قرار وثيقه» مي‌باشد. از اين‌رو آشنايي با قرار وثيقه و فرايند صدور و پذيرش و احكام قانوني كه بر اين قرار مترتب مي‌شود داراي اهميت است.

قرار وثيقه به عنوان يكي از انواع قرارهاي تأمين كيفري مندرج در ماده 132 قانون آئين دادرسي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است. اين نوع قرار نسبت به قرارهاي ديگر كه تا‌كنون مورد بررسي قرار گرفته شديدتر است چراكه در هيچ يك از قرار‌هاي مزبور «مالي» در اختيار دادسرا قرار نمي‌گيرد اما در قرار وثيقه لزوماً در زمان صدور قرار قبولي بايد عين مال يا سند مالكيت آن در اختيار دادسرا قرار ‌گيرد. بنابراين قرار وثيقه مطمئن‌ترين قرار در ميان انواع قرارهاي موجود در قانون آئين دادرسي كيفري به شمار مي‌رود. تعيين ميزان مبلغ قرار وثيقه بر عهده مرجع قضايي است كه قرار وثيقه را صادر مي‌نمايد كه علي‌القاعده اين مبلغ حسب نوع جرم ارتكابي و شدت و ضعف آن همچنين بر اساس ميزان خسارت و شرايط موجود و وضعيت طرفين پرونده تعيين مي‌گردد. متهم بايد معادل مبلغ مزبور وجه نقد يا ضمانتنامه بانكي يا مال منقول يا غير منقول معرفي نمايد.

چه اموالي مي‌تواند به عنوان وثيقه قرار گيرد؟

به استناد بند 4 ماده 132 قانون آئين دادرسي كيفري آنچه مي‌تواند از سوي متهم به عنوان وثيقه به مقام قضايي اعلام و معرفي گردد عبارت است از: وجه نقد يا ضمانتنامه بانكي يا مال منقول و غير منقول چنانچه ملاحظه مي‌گردد، مقنن در اين ماده هر نوع مال داراي ارزشي را از مصاديق وثيقه دانسته و لذا محدوديت خاصي از اين جهت وجود ندارد. بنابراين متهم مي‌تواند وسيله نقليه خود را به عنوان يك مال منقول به عنوان وثيقه براي آزادي خويش معرفي نمايد كه در اين صورت بايد خود مال عيناً توقيف شود البته بايد توجه داشت كه در مورد اموال غير منقول مانند زمين و منزل، اخذ وثيقه از طريق بازداشت سند مالكيت محقق مي‌شود. تعيين ميزان مبلغ وثيقه بر عهده مرجع قضايي است كه قرار وثيقه را صادر مي‌نمايد كه علي القاعده اين مبلغ حسب نوع جرم ارتكابي و شدت و ضعف آن همچنين بر اساس ميزان خسارت و شرايط موجود و وضعيت طرفين پرونده تعيين مي‌گردد. متهم بايد معادل مبلغ مزبور وجه نقد يا ضمانتنامه بانكي يا مال منقول يا غير‌منقول معرفي نمايد.

چه كسي نوع وثيقه را تعيين مي‌نمايد، متهم يا مقام قضايي؟

در مواردي ممكن است به عنوان مثال مقام قضايي قرار وثيقه نقدي صادر نمايد، سؤالي كه در اين خصوص مطرح مي‌شود اين است كه آيا متهم مي‌تواند به جاي وجه نقد مبادرت به معرفي مال منقول يا غير منقول به ارزش همان مبلغ را نمايد يا خير؟ ‌با عنايت به مستند قانوني قرار وثيقه كه به آن اشاره گرديد به نظر مي‌رسد معرفي نوع وثيقه از اختيارات متهم است و اوست كه اختيار دارد چه مالي را به عنوان وثيقه معرفي كند به عبارت ديگر مقام قضايي مجاز نيست قرار وثيقه از نوعي خاص را صادر كند و نوع وثيقه را محدود به يكي از اين مصاديق نمايد.

فرايند صدور وثيقه تا آزادي متهم

فرايند صدور قرار وثيقه در مراجع قضايي در دو مرحله صورت مي‌گيرد، در مرحله اول مقام قضايي قرار وثيقه را صادر مي‌نمايد و به اين ترتيب به متهم ابلاغ مي‌شود كه چنانچه وثيقه‌اي براي آزادي خود دارد معرفي نمايد تا اقدامات لازم انجام پذيرد. در صورت معرفي وثيقه از سوي خود متهم يا هر شخص ثالثي اگر وثيقه وجه نقد باشد، بايد در حساب سپرده دادگستري توديع شود؛ چنانچه مال منقول باشد، به نحو مناسب توقيف گردد و اگر مال غير منقول است، سند آن مال از طريق اداره ثبت اسناد و املاك بازداشت شود. در مورد مال منقول و غيرمنقول مقام قضايي از كارشناس براي ارزيابي مال معرفي شده استعلام مي‌نمايد و در صورتي آن را مي‌پذيرد كه ارزش مال معرفي شده به ميزان مبلغ وثيقه يا بيشتر از آن باشد. به نظر مي‌رسد زماني كه كارشناس يا اداره ثبت اسناد اعلام مي‌دارد ملك ارزش لازم را ندارد، جاي اعتراض نخواهد بود. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه ممكن است فرايند بازداشت سند يا توقيف مال يا ارزيابي مال معرفي شده چند روز به طول ‌انجامد كه در اين مدت علي القاعده تا زمان بازداشت سند يا توقيف مال متهم به لحاظ عجز از معرفي وثيقه در بازداشت خواهد بود. در هر صورت پس از معرفي وثيقه و داشتن شرايط قانوني مقام قضايي قرار قبولي وثيقه را صادر مي‌نمايد و در اين موقع متهم بايد آزاد گردد.

ضبط وثيقه در صورت عدم حضور متهم

نكته‌اي كه در خصوص وثيقه‌گذار بايد دانست اين است كه وثيقه‌گذار ممكن است خود متهم باشد يا شخص ثالثي باشد در هر صورت چنانچه وثيقه‌گذار خود متهم باشد و در موقعي كه حضور او لازم بوده، بدون عذر موجه حاضر نشود، وثيقه به دستور مقام قضايي ضبط خواهد شد و در صورتي كه وثيقه‌گذار شخص ثالث باشد به وثيقه‌گذار اخطار مي‌شود كه ظرف ۲۰ روز متهم را تسليم كند. در صورت عجز وثيقه‌گذار از حاضر نمودن متهم نزد مقام قضايي بدون عذر موجه، به دستور مقام قضايي وثيقه ضبط خواهد شد. البته بديهي است كه ارزش مال مورد وثيقه در مواردي ممكن است بيشتر از مبلغ تعيين شده در قرار وثيقه باشد كه در اين صورت مبلغ مازاد بر وجه مقرر در قرار وثيقه، پس از كسر هزينه‌هاي ضروري مربوط به اجراي دستور، به وثيقه‏گذار مسترد مي‌شود.

 

 

غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۶
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
19
54
سلام
یه سوال دارم
اگر شخص ثالثی برای متهم وثیقه بگذارد و متهم حضور نیابد و وثیقه ضبط گردد ، آیا شخص ثالث می تواند برای تادیه وثیقه به متهم رجوع کند؟
پاسخ ها
مهران ملک محمدی فرادنبه
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
شخص وثیقه گذار می تواند برای تأدیه عین وثیقه یا قیمت مثل آن به متهم رجوع نماید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
16
82
سلام
اگر شخصي وثيقه به صورت وكالتي معمولي از فروشنده گرفته باشد ميتواند آن را بازداشت قرار دهدو آيا سند بازداشت شده قابل فروش است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
سلام،
اگر کسی درب دادگاه،۵ میلیون تومان داده باشد(دستی وبه کارت کسی بغیر گذارنده سند به درخواست صاحب سند)از کسی سند خریده باشد و دهنده سند از فرد سوم دست خطی بعنوان اینکه اگر حضور زندانی نبود ،او می آید و برای فردی دیگر گذاشته باشد و تمام روال قانونی سند از طرف مراجع قانونی(که برای گذاشتن سند اجرا میشود)اجراشود و سند به تایید دادگاه رسیده باشد.(ودادگاه به فرد سوم که فقط واسطه است)بعد از تحویل به دادگاه ،دادگاه به او بگوید:شما بروید اگر قرار به آزادی باشد خودمان به زندانی اعلام میکنیم.بعد هم نه از زندانی خبری برسد و زندانی برای دادگاه شرکت نکند.آیا فرد سوم پایش گیر است؟
اگر سند جعلی بوده باشد و پای صاحب سند بعنوان کلاهبر دار گیر باشد و بخواهد پای فرد سوم را بعنوان مشارکت در کلاهبرداری گیر بیندازند،چطور میشود؟آیا حرفش به جایی می رسد؟؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
15
48
لام
عدم حضور در ماجرایه حکم قصاصآیا منجر به آآزادیه قاتل میشود?
محمد کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
11
64
ببخشید برادرم یکی از دوستاش قطعه ای از متور رو بهش داده و اونم فروخته و بعد کلی بگیر و ببند دادگاه رای بر مشارکت در دزدی داده و حکم سه سال و 70 ضربه شلاق بهش دادن . شاکی نداره و بعد از کلی پیگیری و فرستادن پرونده به شورای عفو و تجدید نظر حکم فقط به دوسال کاهش پیدا کرد. حالا سربازی هست و مدام میان دم در که ببرن زندان. حالا سوالم اینه که ایا میشه بره زندان و با قرار وصیقه اون رو ازاد کرد؟یا نه؟
چون اینجا گفتن که باید حداقل 8 ماه رو تو زندان باشه و بعد میشه این کار رو انجام داد.اون 20 سالشه
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
20
123
ایا اگر وثیقه گذار کلاهبرداری کرده و به افراد متعددی بدهکار باشد دادگاه بدهی افرغد را از پثیقه پرداخت میکند
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
13
66
ایا اگر وثیقه گذار کلاهبرداری کرده و به افراد متعددی بدهکار باشد دادگاه بدهی افرغد را از پثیقه پرداخت میکند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
7
35
بسیار کامل .
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
18
66
ایا از سند شهرستان هم میشود برای ازادی زندانی تهران استفاده کرد
پاسخ ها
سهیلا رستمی
| United States
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ایا باسند شهریتان میشود متهم در تهران را ازاد کرد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اره
محمد
|
United States
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
18
111
آیا میشود برای یک قرار مثلا 300میلیونی 3سند 100میلیونی وثیقه گذاشت؟
دانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
14
85
ممنون از مطالب مفیدتون پیشنهاد میکنم لینک زیر را که در مورد قرار جلب متهم است را ملاحظه نمائید.
https://goo.gl/6xUuiZ
ناصر سمیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
6
13
با سلام لطفا راهنمایی کنید اینجانب سند مغازه ای خودم را برای همکارم وثیقه گذاشتم واز بردنش به زندان جلوگیری به عمل اوردم به دوستم اعلام کردم که پسرم نوبت برای وام دارد ایشان فرمودن نهایت یکی یا دوماه سند را ازاد میکند واگر نشد ضرری اگر به من وارد شد ایشان پرداخت میکند درست یک سال طول کشید تا سند من ازاد شد و درمیان از مدت وثیقیه گذاشتن من چهارماه گذشته بود که وام پسرم حاضر شد وبعلت نداشتن سند از شخص غریبه که کارش سند گذاشتن است سند برای ضمانت در بانک گذاشت وسه میلیون تومان از ما گرفت به دوست گرفتارمان گفتم گفت اشکال ندارد من چند روز دیگر میدهم والان سه ماه از ازادی سند من میگذرد وایشان چون کارش تمام شد زیر بارخسارتی که بابت محبتی به او کردم وابرویش راخریدم نمیرود ایا کاری میتوانم بکنم
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
خیر نمی توانی
احمد
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
من واسه وام مسکن ثبت نام کردم ولی هنوز وام ونگرفتم آ یا میتونم سند خونه امو برای آ زادی زندانی بزارم
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
13
36
آیا کسی که مزنون به قتل باشدوخودش معرفی به قانون بکنه از بابت قانون گذار چه حکمی صادره میشود باتشکر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
11
36
برای دختر 15 ساله که پدر و مادر خود رو از دست داده باید برای وثیقه زندان دادن و خروج او از بازداشت موقت قیم تعیین کرد؟؟؟
شوقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
9
47
اگر ضامن متهم رو پیدا نکنه که به زندان معرفی کنه قرار وثیقه هم 20 میلیون باشه وسند خونه که در دادگاه ضبط شده میشه بجای سند 20 میلیون پول بده وسند رو برداره
شوقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
10
84
سلام اگه سند خونه ای در قبال 20 میلیون وثیقه شخصی با جرم خانه فساد که بار اول جرمش هست و متهم را پیدا نمیکند که تحویل زندان دهد می تواند 20 میلیون پول واریز کند و سندش را آزاد کند
پاسخ ها
اسم
| -
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
بله میتواند پول بازداشت کند بع مبلغ سند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
10
30
آیا چنانچه بعد از گزارش پزشک قانونی‌ معلوم شود که دختری ۱۵ ساله که می‌‌گوید که به او تجاوز شده، باکره نیست ، در این شرایط آیا قانوناً پدر دختر باید مطلع شود؟ آیا برای پرداخت وثیقه پدر (قیم) دختر باید حتما حضور داشته باشه؟
میلاد
|
Switzerland
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
12
41
درود اگر کسی بخواهد روز جمعه آزاد شود و نیاز به وثیقه داشته باشد شرایط چیست.ممنون
امید عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
14
70
کسی که به جرم قتل توی دعوا دستگیر شده میتونه با وثیقه ازاد بشه و به شهر دیگه بره برای چند روز
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
21
68
آیا برای ضمانت بجای سند ملکی می توان از چند فیش حقوقی استفاده کرد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
9
108
با عرض سلام و تبریک سال نو :
آیا از سند مغازه تجاری ( ملک ، سرقفلی) میتوان بابت وصیغه استفاده کرد.
ترکان2000
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
13
49
سلام یه سوال دارم.میخاستم بدونم ایا اگر وثیقه برای متهم بگذاریم در تخفیف جرم متهم تاثیر دارد؟
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
8
29
سلام،،چرا اعتراض به نظر کارشناس مبنی بر ارزیابی ملک برای وثیقه در صورت ارزیابی نادرست و پایین تر از قیمت واقعی مالک در قانون وجود ندارد و چاره چیست؟؟؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
5
25
من یه پروانه کسب گذاشتم برای آزادی فعلا یه زندانی بابت بدهی نفقه خاستم بدونم کاری به اموال دیگه ندارم مشکل نداره..لطفا کمکم کنيد
سیدعباس بهبودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
14
68
سلام.من برای کسی ضامن شدم ولی بعد از مدتی حاضر نیست برگرده زندان تا من بتونم سند رو آزاد کنم،،،خواستم ببینم چیکار باید بکنم؟؟میتونم حکم جلب بگیرم و خودم ببرمش زندان تحویل بدم؟؟؟لطفا کمکم کنید
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
12
78
سلام آيا در اتهام انتسابى كه جهت إثبات بى گناهى ومبرابودن إز اتهام نيازمند زمان باشد آيا متهم مى تواند إز جوازكسب فعال خودش جهت قرار استفاده كند؟
صفورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
6
32
ایا قاضی میتواند قرار وًثیقه ایی را که برای زندانی تعیین کرده تغییر دهدمثلا بعد یه ماه ان را زیاد کند؟
پاسخ ها
دریا
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آیا قاضی بعد تعیین وثیقه بعداز دو روز می تواند تغییردهد
Mahoor
| Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
سلام دوست عزیز قاضی بعد از اینکه قرار صادر کرد به هیچ عنوان نمیتونه قرار و کم یا زیاد کنه فقط دادستان میتونه این کار رو انجام بده
sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
4
8
ایا کسی که با حکم باز نشستگی کفالت برای مرخصی مدد جویی را میپذیرد مبتوان تا قبل از بیرون امدن شخص کفالت خود را پس بگیرد ؟
مرتض رضای مشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
9
13
سلام سندگذاشم برای کسی اززندان ازادشده تاحکمش بدن دوسال دادن دیرمعرفی کرده پرونده برای ضبط به دادستانی رفته ومحکوم معرفی شده سه بعدازرفتن بهزندان حکم ظبط سادرشده فرز براین 22/ رفته داخل 25/ حکم صاد رشده به من علام شده که اشتباه بیااحتاض به حکم بده جای هست شکایت کنم تارسیدگی کنند چه کنم ممنون
fedrick power
|
Nigeria
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
4
12
سلام
این به اطلاع عمومی است که آقای Fedrick Power، اعتباردهندگان مجاز، فرصت های مالی برای هر کس که نیاز به کمک مالی دارد، فراهم کرده است. برای پرداخت بدهی خود نیاز به وام فوری دارد یا نیاز به وام سرپایی برای بهبود کسب و کار شما؟ آیا تا به حال توسط بانک ها و سایر نهادهای مالی انکار شده اید؟ فقط به خاطر اینکه ما برای تمام مشکلات مالی ما هستیم. ما این نرخ بهره 2٪ را برای عموم، شرکت و جامعه به روش روشن و آسان برای درک این شرایط و ضوابط وام می دهیم. بدون اعتبار معتبر مورد نیاز، 100٪ تضمین شده است.
...
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
4
20
با سلام سند ملک شهرستان رو میشه بعنوان وثیقه در شهری دیگر استفاده نمود
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
7
48
سلام
در یک پرونده ای که دو نفر دعوا کردن بعد از مدتی و شواهد رای به نفع برادرم میاد ولی با اعتراض طرف مقابل قاضی پرونده از برادرم را به عنوان متهم درخواست میکند که در دادگاه حاظر شود که وثیقه بزار تا ازاد بشی ایا چنین چیزی ممکن است در یک پرونده لطفا راهنمایی کنید
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
3
16
برادرم ندانسته رفیقش موتور سرقتی داشته برده خانه اش و اونه را میگیرن به زندان میدن و قاضی میگوید با وسیقه 30ملیون ازاد میشود این جرمش چیه
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
6
37
سلام اگه سند برای مرخصی متهم ارایه شود و متهم در حین مرخصی به هر دلیلی فوت کند سند چه خواهد شد آیا آزاد میشه یا نه
الیاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
7
37
سلام اگر برای شخص دیگری وثیقه گذاشته باشیم و متهم فراری باشه ونشه او را به دادگاه معرفی کرد تکلیف چیست ؟ ما وثیقه را برای ده میلیون تومان قرار داده بودیم آیا با ریختن ده میلیون به حساب دادگستری می توان سند را آزاد کرد ؟ با تشکر
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
11
49
سلام آیا می شود متهم بدون آنکه وارد زندان بشود در رابطه با هر موضوعی پول یا وثیقه بگذارد ؟؟؟؟؟
ممنون
عبدالخالقشریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
9
50
آیاسندی که در رهن بانک باشد به عنوان وثیقه قبول است
پاسخ ها
غضنفری
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
آیا سندی که در رهن بانک هست میشد بعنوان وثیقه برای آزادی زندانی گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
12
44
سلام میشه با قید وثیقه تا زمان اجرای حکم آزاد شد؟
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
8
25
سلام برادر من در کرمان به جرم حمل 4و نیم کیلو مواد مخدر بازداشت شده این در حالی است که اصلا مواد مال اون نبوده و متعلق به دوستش که از اعتماد برادم سوئ استفاده کرده وجاساز کرده .حالا قرار وثیقه صادر شده اما ما سند مالکیتی نداریم وسند خانه مان قولنامه است آیا این قرار قابل تبدیل به چیز دیگری است چیکار باید کنیم هزینه وکیل نداریم بدیم برادرم هم مونده تو شهر غربت
جواد گلپایگانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
5
38
سلام.میخاستم بدونم برای تهران سند شهریارو به عنوان وسیقه قبول میکنن یا نه.؟
بينام باشد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
5
25
ايا سند ماشين وثيقه محسوب ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!و اگر سند رو به عنوان وثيقه بزارم ماشين توقيف ميشه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
6
29
سلام من یه پراید دارم به نام خودمه صفره برگ سبزش موجوده اما برگ کمپانیش نیست میتونم به عنوان وثیقه در توقیف دادگاه بذارم البته متهم شخص دیگریه ودادگاهش ۱۶ بهمنه قرار وثیقش ۲۰ تومنه ماشین منم ۱۵۰۰۰ هزارتا کار کرده وسه ماهه از کارخونه درآوردمش قابل قبول هست برای دادگاه اگه قیمتش نرسه میشه ماشین وبقیشو نقد پرداخت کنم؟
شادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
4
12
من سؤال داشتم خدمتتون أيا براي زنداني كه بند باز بودن قرا صادر شده وبرأس سند گذاشتيم بعد از يك ماه از ان روز ميگذرد ميتواند بيايد بند باز??
حيدري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
6
14
اقا من داداشم تو يه شهر ديگه بازداشت شده و الان زندان هستش من ميخوام بدونم الان سند رو بايد كجا ببرم و از كجا اقدام كنم
رادمهر
|
Turkey
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
3
31
سلام و خدا قوت/ متهمی که با وثیقه آزاد است و در دادگاه حاضر نشود و متواری شود آیا فقط وثیقه ضبط میشود یا اینکه علاوه بر ضبط وثیقه دادگاه هم بصورت غیابی تشکیل میشود و حکم هم صادر میشود؟
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
5
29
سلام میخواستم بدونم سند منگوله دارم هم برای ازادی متهم قبول هستش یا نه
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
5
19
سلام خسته نباشید ایا میشه به جای سند ۷۰میلیون برای متهم از سفته استفاده کرد که شخص متهم بتونه بیاد مرخصی
نیازمند کمک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
1
20
بابام میخواد واسه عموم ک جرم حمل مواد داشته وثیقه بذاره اگه عمو بیاد بیرون بعد خودشو گمو گور کنه بابامو میبرن زندان؟ اینجا خوندم ملکو مصادره میکنن حالا این قسمت مالیشو اگه نادیده بگیریم این موضوعه زندانی شدن خیلی برام مهمه
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
اگه به دوستات فحش بدی خدا باباتو میبره زندان
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
6
9
باسلام ....یکی از اشناهامون به علت کلاهبرداری تو زندان بوده الان مدت زندانش تموم شده برا ازادیش و رد متل سند لازمه؟
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
8
12
سلام یه سوالی دارم
برای محکومین بیست و پنج سال ویک ماه تعزیری و صد میلیون جریمه چقدر وثیقه لازمه؟
البته متهم ۴۵ سابقه دارد
جمشیدابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
2
20
ایاکسی به جرم قتل عمدی درزندان‌‌ میباشد قبل از اینکه دادگاه رای قطعی یا‌نهایی برای‌اوصادر کند‌بعداز دادگاه بدوی میتواند‌‌ به وسیله وثیقه از زندان آزاد شود‌ متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
7
11
باسلام من با وصيغه از زندان ازاد شدم و شاكي خصوصي دارم وصيقه اي ك من به دادگاه اراه دادم از رد مالم بيشتره چكونه ميتوانم وصيغه خودم رو كم كنم جرم من سرقت منزل است
علی رضا
|
United States
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
4
13
با سلام به همه دوستان تیم ما راهکار های مناسبی در این زمینه برای شما عزیزان دارد لطفا لینک زیر را بررسی کنید http://dadresir.com
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
1
8
سلام برای دوسال زندانی که برای زندانی بریده شده ۷ماه از زندانیشو کشیده باشه بعد برای مرخصی چقدر وثیقه میخواد
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
9
سلام برای دوسال زندانی که برای زندانی بریده شده ۷ماه از زندانیشو کشیده باشه بعد برای مرخصی چقدر وثیقه میخواد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
5
سلام ببخشیدمتهمی که شاکی خصوصی داشته باشه دربازداشت مرکزی باشه می تونه باوثیقه ازادبشه
پاسخ ها
اراد
| Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
بله میشه.
م. زرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
2
3
با سلام.اگر بازپرس وثیقه جعلی از ضامن قبول کند و اکنون ضامن و متهم هر دو فراری باشند چه باید کرد؟
عیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
4
7
سلام.
متهم در استان دیگر و مورد وثیقه در استانی دیگر است. مراحل ارزیابی سند و ارائه آن به دادگاه استانی که متهم در آن بازداشت است چگونه است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ببینم اگر وثیقه وام مسکن داشته باشه دادگاه قبول میکنه ؟
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
2
10
یعنی ۳۵ میلیون وثیقه گذاشته ؟؟؟؟
محیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
2
1
سلام ببخشید سند از شهرستان هم قبول میکنند
زھرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
3
4
سلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
سلام ببخشیداگرکسی ۲۵ سال زندان به جرم موادداردوکیل برای اوکمی میتواندبکند
اراد
| Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
صسند شهرستان قبول هست بله
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
1
8
آیا در قانون وقتی قاضی مطمئن شد متهم قاتل است و حکم اعدام داده میتواند با قراره وثیقه مثلا 9میلیارد تومن متهم را تا زمان تایید حکم از دیوان عالی متهم را آزاد نماید ؟؟؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
2
19
سلام ببخشید اگه کسی به خاطر مواد مخدر شیشه به زندان افتاده الان سند ۳۰۰ملیونی میخاد اگه سند بزاریم طرف به دادگاه نره تکلیف سند چه میشود
اسمیعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
3
17
سلام قبلا تشکرمیکنم از زحمت کشان برنامه بنده نیز سوال دارم کجا باید مطرح کنم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
3
4
با سلام گروه مشاوره حقوقی ما خدماتی را در زمینه آزادی زندانی فراهم میکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
3
10
سلام حضور صاحب سند برای گذاشتن وثیقه الزامی است یا با وکالت صاحب سند میتوان بازداشتی برای ضامن وام ازاد کرد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
3
13
سلام
ینفرو بخاطر پرداخت نکردن پیش پرداخت واقساط مهریه جلب کردم واونم باقید دوتاضامن آزادشده الان میخوام بدونم تاپرداخت آخرین قسط مهریه ضامن ها باید رو پرونده باشن یا درصدرت فقط پرداخت پیش پرداخت مهریه میتونن ضمانتشونو بردارن؟؟باتشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
3
8
سند برای آزادی متهم چی ببریم؟
Zp
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
1
سلام کسی میدونه ایا میشه سند خونه ای که گرو بانکه ینی روش وام گرفتیم میتونیم برای ازادی زندانی. بزاریم یا نه
پاسخ ها
سجاد .ج
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
سلام.آره قبول میکنن.مبلغ وام رو از کل قیمت خونه کم میکنن.مبلغی که باقی میمونه رو به عنوان وثیقه قبول میکنن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
2
8
پلیس ریخته تو خونه ی برادرم به جرم مشروبات الکی خودش فرار کرده چند شیشه مشروب ووسایل درست کردن مشروب روجمع کردن خانمش روهم باز داشت کردن بعد ازپنج روز گفتن وثیقه بیارین بردیم میگن اوقافیه میشه چک بزاریم یا پول نقد لطفا اهنمایی کنین
نیما
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
3
6
سلام دوستم به جرم کلاهبرداری به زندان افتاده شاکی هم نداره یک سال زندان بهش دادن بعد از چند ماه میتونه با وثیقه آزاد بشه
یعقوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
3
4
سلام میشه اتومبيل رو به عنوان وثيقه معرف کرد
دل انگیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
2
5
همسرم ماشینش رو به یکی از دوستاش قرض داده اون شخص هم با ماشین دزدی کرده چون داخل تصاویر ضبط شده همسرم نبوده شاکی بخشیده ولی یکسال زندان بهش دادن. الان با وثیقه آزاده. اگر وثیقه ضبط بشه اون یکسال زندان هم از بین میره یا سرجاش هست. ممنون از شما
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
4
8
سلام.من برادرم ب جرم حمل مواد ۱ساله که زندانه الان واسه عروسیه من بهش مرخصی دادن قرارش هم ۱میلیارد سندهستش فقط منوداره پدرم فوت ومادرم رفته من وبرادرم تنهاهستیم.واس عروسی بایدباشه.الان واس ضمانت سندبه مبلغ همون سند صفته امضاشده میدم ومبلغ درصدی هم بابت ضمانت سندمیدم.خواهش میکنم هرکسی سند داره به این ش تماس بگیره ....شفیقی
صمد هوشمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
5
ایا سند ماشین به عنوان ضمانت قبول میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
سلام خسته نباشید …من یک روز همسرم رابرای فروختن الکل گزارش دادم بامدرک مامورها اومدندتمام وسایل الکل رابردندامامتاسفانه ۱۲ساعت نشد باوثیقه ازادشد اگه باردومین بارگزارش بشه باوسایل زیادچندسال زندان داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
3
6
سلام…اگه کسی روبرای دومین باربه جرم مشروب فروشی درخانه خوداون طرف باتمام وسایل مربوط به مشروب بگیرندجرمش چیه لطفاپاسخ دهید ؟!
سهیلا رستمی
|
United States
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
3
6
سندی که من برای ازادی همسرم دارم ملک سند مذکور در شهر دیگی است ملک من در یزد اما همسرم در تهران دستگیر شده ایا سند شه دیگر قابل قبول است
پاسخ ها
ناسناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
بله
آهورااا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
5
باعرض سلام
من یک فیش حقوقی خیلی زود لازم دارم وبرای ضمانتش هرکای باید انجام بدم اماده هستم.لطفاهرکسی که سراغ داره خبربدء،
سپاسگزارم
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
سلام برای کجا میخاین ؟ چه مبلغ کفالت ؟؟ شمارتونو بذارین تا باهاتون تماس بگیریم .
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
پرونده مهریه داشتیم از شهرستان به تهران نیابت گرفتیم برای حکم جلب مبلغ 30میلیون بازداشت شد و پرداخت کرد الان باید این مبلغ رااز کجا بگیرم؟؟ دادگاه شهرستان یا دادگاه نیابت تهران؟؟ چگونه اقدام کنم؟؟
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
3
5
کسی ک زندان باشد وپنج سال حکم داشته باشد ایا سند باشد ازاد میتواند بشود ‌?
Zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
1
6
اگر فرد روز اولش باشد که به بازداشتگاه مرکزی برورد بعد از چند روز سند قبول میکنند برای ازادی
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
10
فردی به جرم همدستی در ایجاد خانه فساد بازداشت و به دادگاه فرستاده شد وبعد پنج روز با قرار وثیقه ازاد شد ولی تا کنون پیامک یا احضاریه ای برای او ارسال نشده در صورتی افرادی که نامهای انها بعنوان همدست در پرونده میباشد چند بار به دادگاه احظار شدند علت و دلیل احظار نکردنش چیست
نيما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
1
5
سلام شبتون بخير يه سوال داشتم اگر دعواي اعسار پذيرفتي بشه و بدهي قسط بندي بشه اما پول پيش رو نتوني پرداخت كني و در مرحله ايي كه اجراي احكام مهلت ٢٠ روز جهت تحويل شخص زنداني و يا ضبط وثيقه كند در اين شرايط ميشود كه از دادگاه درخواست استنهال يا إمهال كرد؟؟؟
سجاد.ج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
3
3
سلام ببخشید میخواستم بدونم از سند تهران میشه برای شهرستان استفاده کرد برای گرفتن مرخصی زندانی.یا سند گرو گذاشته ای که مبلغش کم بوده رو میشه تعویض کنیم با مدرک دیگه ای.چطور میتونم درخواست سند رو بدم وجایگزین کنم.آیا قاضی قبول میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
سلام .همسرم را ب جرم مواد گرفتن الان قاضی یک ماه بهش قرار بازداشت داده قاضی سه سال و سه ماه زندان بهش داده .الان میشه بعد یک ماه با سند بیاریمش بیرون؟؟؟؟؟
اعظم بهشتی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
2
1
سلام ببخشید کسی که 8سال زندانی داشته باشد چقدر وصیغه قوه قضاییه برایش در نظر میگیرد باتشگر
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
2
6
سلام .وققتتون بخیر من برای یه نفر ازاشنایان سند گذاشتم با قرار۱۰۰میلیون به دستور قاضی .سوالم اینه اگه دادگه متهم رو احضار کنه ومتهم خودش رو معرفی نکنه وقراربراین بشه که سندمن مصادره بشه .باتوجه به اینکه قیمت خونه من بیشتراز۱۰۰میلیونه .امکانش هست که ۱۰۰میلیون پولو به حساب دادگه بریزم وسندم ازاد بشه؟ ممنون میشم جوابمو بدین .خداخیرتون بده .منتظرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
بله میشه
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
3
0
ایا میشه یه فیش حقوقی برا دو متهم گذاشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
3
با سلام وخسته نباشد
کسی که به جرم دزدی وبه وسیله کفیل ازاده وپرونده شخص شاکی هم داشته باشه
وبعدازچندماه رای نهایی دادسرا مبنی برحضور شخص دردادسرا امده باشد ایا امکان زندانی شدن شخص وجود دارد؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
1
6
آیا کسی با تیر به کسی زده واز تفنگ استفاده کرده امکان داره با وثیقه آزاد بشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
4
سلام ایا میشه واسه کسی که ۶۰ میلیون تومن بدهی داره فیش حقوقی ماهیانه ۵ میلیون تومان گذاشت یا خیر
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
1
4
سلام..برای آزادی سند شهرستان که در تهران وثیقه گذاشته شده می توان به شخصی در تهران وکالت داد ؟ چون هزینه رفت و آمد زیاد می شود....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
بله ولی باید در وکالت دقیق ذکر بشه
سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
1
1
سلام نامه آزادی زندانی را تحویل زندان دادیم ولی زندانی آزاد نشد دلیلش چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
سلام معمولا ممکنه پرونده دیگری داشته باشه که باید اونم حل بشه و یا ممکنه روال اداری زندان طول بکشه که در این صورت به روز بعد که برسه آزاد میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
باسلام یک سوال دارم ایا این منطقی است که قاصی بخاطر تصرف ملکی توسط شخصی براش یک سال زندانی درنظر بگیرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
2
واینکه میشه وثیقه گذاشت تا اصلا زنذان نرود وذنبال کارش راگرفت
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
1
2
ایا متهم به قتل با ماشین که گواهینامه نداره ،وپلیس راه کروکی دور بفرسته دادیار میتونه بدون وثیقه ازادش کنه میگه پلیس راه برام کروکی نیاورده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
2
سلام هزینه کارشناسی 5میلیاردتومن سند چقدمیشه؟؟
احسان
|
Canada
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
1
آیا در قبال دریافت وثیقه یا قرار کفالت، دادگاه به وثیقه گذار یا کفیل، رسید میدهد؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
2
1
سلام
آیا دادگاه قولنامه خرید خانه را به عنوان وثیقه قبول میکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
1
0
چگونه میشود کسی که تحت وثیقه ازاد است حکم جلبش را گر فت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ایا کسی که با وثیقه ازاد است میتوان حکم جلبش را گرفت
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
2
سلام؛ آیا وقتی برای آزادی با وثیقه به ارزش 600 میلیون می برند این به همان معناس که احتمالا" جریمه هم همین مقدار است؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
با عرض سلام وشب بخیر سوال .داشتم که چنانچه مالخری هیچ پرونده وسابقه ایی نداشته باشد درگ دادگاه حکمش چییست
مدیر پایگاه باسلام
حکم مطابق جرم انجام شده صادر می‌شود و سابقه(مگر در موارد خاص) در آن تأثیر ندارد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
0
سلام برای حمل ده کیلو تریاک چقدوثیقه لازمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
5
سلام.برای فردی که در انتظار رای دادگاه هست و بازداشت موقت , پدر میتواند وثیقه بگذارد ?
علی محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
2
2
برای کالای قاچاق ۱۹۰ میلیون قرار صادر شده است.در صورتی که ۱۹۰ میلیون نقدا وثیقه گذاشته شود آیا پرونده بسته میشود
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
2
0
سلام من سند خونه خودمو واسه ازادی یه زندانی گرو گذاشتم اون دوباره رفته کار خلاف کرده رفته زندان ایا سند منو میتونن ضبط کنن خیلی میترسیم تمام زندگیمه
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
1
0
سلام و عرض ادب.شخصی که با من درگیر شده وثیقه توی دادگاه گذاشته و رای دادگاه هم اومده و مقدار دیه هم معلوم شده.نحوه دریابت دیه چگونه است؟ممنون از شما
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
1
سلام عرض شد.
سند خونه بابامو گذاشتن به عنوان وثیقه برای داداشم.
ایا میشه پروانه بهره برداری شوهرم را جای سند بابام بذارم؟ق
احمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
3
سلام .ببخشید اگر بخوام زندانی ازاد کنم باید کجا برم؟میخوام خودم حضورن پرداخت کنم نه از طریق درگاه بانکی.چون هستن کسانی که حتی برای یک میلیون تومن یا کمتر زندانی شدن
ر.م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
1
1
سلام وثیقه برای ازادی زندانی اگر ملک وام مسکن داشته باشه قبول میکنن؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
1
5
اگر شخصی متهم شود به خیانت در امانت شود
برای او سند بگذارن در اخر چه میشود؟
محمد بروجردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
5
ایا برای زندانی که حدود یک کیلو گرم شیشه بازداشت شده میتوان قبل دادگاهیی سند گذاشت و ازادش کرد؟؟
ناشناس
|
Japan
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
2
سلام اگر شخصی مشروب بخورد ولی مشروب همراهش نباشد برود زندان ایا با وصیغه ماشین ازاد میشود
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
2
0
سلام سندی که برای آزادی دائم زندانی میخواهیم بگذاریم آیا موقع فروش ملک با سند دیگر قابل تعویض هست؟
زندانی ۳ سال پیش دیه مقتول را پرداخت کرده و رضایت پسر مقتول را گرفته اما چون برادران مقتول رضایت ندادند با قید سند آزاد شده و حالا کسی که سند گذاشته بود سندش را برداشته و زندانی را در زندان انداخته .سوال اینکه اگر برای ازادی دایمش سحد بگذاریم و بخواهیم زمانی ملک را بفروشیم میتوانیم سند دیگری برایش بگذاریم دوباره یا نه ؟
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
5
با سلام
مبلغ ۳۵ میلیون تومان قرار برای برادرم تو زندان صادر کردند..میخواستم ببینم که با فیش حقوقی بنده که مبلغ ماهیانه دو میلیون و چهارصد تومان میباشد امکان آزادی ایشان وجود دارد؟و همچنین اگه این عمل انجام شدنی باشد در آینده اگر دوباره خطایی از ایشان به لحاظ قانونی سر بزند آیا عواقبی برای اینجانب دارد یا خیر.
سپاسگذارم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
7
باسلام یکی از اقوام بدلیل اتهام ادم ربایی مدت ۷ روز براش بازداشت موقت زدن. الان هم در زندانه. میشه با قرار وثیقه ازادش کرد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
اگر برای کسی که برای مشروبات الکلی دستگیر شده و برای او وثیقه گزاشتیم و او فرار کرده الان وثیقه ما ضبط میشود
مسعود
|
Australia
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
1
8
زمانی که وثیقه باعث آزادی موقت متهم میشود چه مدت زمان میبرد که متهم به دادگاه احظار شود؟
نرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
1
0
سلام آیا برای نزاع بین دو نفر امکانش هست که ۲ سال زندان حکمش باشد و اگر باشد میتوان با وثیقه گذاشتن به زندان نرود:؟ یکی از طرفین که شکایت کرده است فقط صورتش کمی زخمی شده همین ؟ لطفا راهنمایی کنید
محمد صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
6
سند تا چند روز میتونه زندانی رو ازاد نگه داره
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
2
سلام. قراره وثیقه درتهران صادرشده ولی سندماله اصفهانه برای ازادی سندبایدبه دادگستریه کدام استان مراجعه کرد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
1
5
سلام من یه وثیقه ۱۰۰ملیونی میخوام براآزادی شوهرم خواستم ببینم هزینش چقدرمیشه
الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
7
اگر فرد بازداشتی در یکی از شهرهای دور افتاده باشه
امکانش هست که سند رو داخل شهر تهران وثیقه بزاریم تا اون از اونجا ازاد بشه؟
توحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
3
11
سلام اگر شخصی با مواد مخدر با شش کیلو شیشه گرفته شود بعد از حکم چند مدت بعد با وثیقه میتونه بیرون بیاد
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار