کد خبر: 628821
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
حدادعادل در گفتگو با خبرنگار جوان:
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: آیت الله سید مرتضی نجومی (ره) آثار بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و از جمله خوشنویسی دارند که شایسته است برای ایشان بزرگداشتی ملی و حتی بین المللی برای ایشان برنامه ریزی و برگزار شود
خدیجه یوسفی فرد

کرمانشاه – خبرنگار جوان: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: آیت الله سید مرتضی نجومی (ره) آثار بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و از جمله خوشنویسی دارند که شایسته است برای ایشان بزرگداشتی ملی و حتی بین المللی برای ایشان برنامه ریزی و برگزار شود.

دکتر غلامعلی حداد عادل در حاشیه نمایشگاه آثار استاد حبیب الله فضائلی در گفتگو با خبرنگار جوان در کرمانشاه، افزود: وجود روحانیت در عرصه های مختلف موجب برکت و تعالی است و از جمله در هنر خوشنویسی و زیبا نویسی که بزرگان اهتمام ویژه ای به آن داشته  اند.

وی ادامه داد: برخی از این روحانیون انسان های فرهیخته و فاضلی هستند که در کار هنر نیز اخلاق، معنویت و ارزش ها و معارف الهی را آمیخته و به جامعه تشنه عرضه می دارند که از آن جمله مرحوم استاد آیت الله آقاسیدمرتضی نجومی بودند که آثارشان باقی است و بایستی تلاش کرد آثار ایشان حفظ و در اختیار علاقمندان و طالبان فرهنگ و هنر این سرزمین قرار گیرد.

حداد عادل تاکید کرد: امروز هم در نمایشگاه آثار خوشنویسی کسی هستیم که یک چهره روحانی بوده است و من روزهای گذشته هم که از آثار استاد فضائلی دیدن کردم بسیار استفاده کردم، از این رو باید از فرزندان مرحوم استاد فضائلی که اسباب دیده شدن آثار وی را فراهم کرده اند، تشکر کنیم و نشان دادند که هم فرزند پدر هستند و هم فرزند هنر.

حدادعادل به لزوم توجه و پرداختن به ابعاد زندگی روحانیون هنرمند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روحانیون امروز در عرصه هنرهای قدسی و الهی و معنوی ورود کرده اند و آثار فاخری هم دارند که بایستی بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی درپایان گفت: من از جمله کسانی هستم که خوشنویس نیستم اما خوشنویسی و خوشنویسان را دوست دارم و استفاده‌های بصری بسیاری از این هنر معنوی برده‌ام زیرا خوشنویسی آواز بی صوت کلام مکتوب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار