کد خبر: 610595
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
دوازدهم شهريور روز حساس و مهمي براي مردم سراسر كشور و به خصوص مردم ساري و روز پر مشغله اي براي منتخبين آنها در دوره چهارم شورا و البته روز پركار و پرخبري براي اهالي رسانه بود.

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران،مراسم تحليف اعضاي شوراي چهارم شهر ساري با حضور رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، مسئولان استانی، شهرستانی، روسای سازمان‌های تابعه شهرداری، منتخبان دوره چهارم شورای شهر، اعضای دور سوم و برخی از کاندیداهای شورای چهارم، کارکنان شهرداری ساری، پیمانکاران ساختمانی، کانون‌های تبلیغاتی، شهرداران گذشته، مشاوران امور شهری، خانواده‌های اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه و پدر سه شهید عبوری‌ها در سالن هلال احمر ساري برگزار شد.

در اين مراسم معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران طي سخناني گفت: تخريب شخصيت ديگران و زير پاي ديگران را خالي كردن، نتيجه نبود فرهنگ نقد و اشكالات ساختار سياسي است.

هادي ابراهيمي با بيان اينكه تخريب، شايعه و تهمت زدن ريشه در نبود اعتماد اجتماعي است، افزود: افرادي هستند كه به قيمت خراب كردن ديگران مي خواهند خود را بالا ببرند، اما تخريب و تحقير ديگران وزن سياسي كسي را بالا نمي برد.

وي شورا را يك نهاد مشورتي دانست و تصريح كرد: شوراها در نظام مردم سالاري ديني، نمونه اي حقيقي از حضور مردم در اداره جامعه به شمار مي روند.

وي انتخاب شهردار را حق قانوني شورا دانست و اظهار داشت: شوراهاي شهر هميشه در صحنه هاي مختلف استقلال راي خود را حفظ كردند و وارد زد و بندهاي سياسي كه حاصل طراحي هاي بازيگران سياسي در خارج از بدنه شوراست، نشده اند.

معاون استاندار مازندران در پايان از تلاش ها و زحمات شوراي شهر ساري تقدير و تشكر كرد و افزود: شوراي شهر ساري با پي گيري ها و مصوبات خوبشان در بخش هاي فرهنگي، اجتماعي، عمراني و رفاهي گام هاي خوبي براي توسعه مركز استان برداشته اند.

فرماندار ساري نيز طي سخناني گفت: رقابتی که کاندیداهای شورای شهر ساری برای ورود به این عرصه خدمت‌رسانی داشتند هم‌اکنون به رفاقتی تبدیل شده که برای اعتلای شهر ساری گام بر می‌دارند.

جواد واحدي با تاکید بر اینکه شورای شهر برای تصمیم‌سازی در امور شهری باید برنامه‌های بلندمدت داشته باشد، افزود: کلان‌نگری بخشی از برنامه‌های شورای شهر ساری باشد.

وي داشتن اطلاعات و آگاهی از امور شورایی را از وظایف اعضای شورای شهر دانست و خاطر نشان كرد: شورای شهر باید به دنبال پروژه‌های بزرگ در مرکز مازندران باشد.

واحدی با اشاره به اینکه وحدت و همگرایی اعضای شورای شهر ساری می‌تواند مرکز استان را به تعالی برساند، اظهار داشت: تاکنون وحدت بین اعضای شورای شهر در ساری حفظ شده است.

وی کمبود اعتبارات را عاملی بر عدم اجرای برخی پروژه‌ها و برنامه‌های کلان در مرکز مازندران دانست و تصريح کرد: برخی برنامه‌ها در مرکز استان طراحی شد که به دلیل کمبود اعتبارات اجرا نشده است.

واحدی با تاکید بر اینکه ساری به عنوان مرکز مازندران باید همتراز با سایر مراکز استان‌ها از سرانه خدمات کشوری بهره‌مند شود، افزود: مرکز مازندران شاخص‌های ملی دارد اما سرانه خدمات برای این مرکز استان لحاظ نشده است.

وی به اجرای پروژه‌های عمرانی مناسب در مرکز مازندران اشاره و خاطر نشان كرد: بحث حل معضل ترافیک و زباله از محوری‌ترین برنامه‌هایی بود که از سوی سه دوره شورای شهر ساری پیگیری و هم‌اکنون در حال اجرایی شدن است.

ريیس شورای اسلامی شهر ساری و ريیس شورای استان مازندران نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود.

فرامرز نقیبی که با 22 هزار و 848 رای بیشترین رای را در انتخابات شورای چهارم بدست آورد به ارائه گزارش عملکرد شورای سوم در مرکز مازندران پرداخت و گفت: بودجه شهرداری در دوره دوم شورای شهر 23 میلیارد تومان بوده که تا پایان سال 16 میلیارد آن محقق شده است.

وی افزود:در دوره سوم شورای شهر بودجه شهرداری در پایان سال گذشته 116 میلیارد تومان تحقق یافت.

نقیبی با بیان اینکه مردم ساری بر اساس خدماتی که می‌گیرند مشارکت می‌کنند، اظهار داشت: شهرداری در شورای اول و دوم سه میلیارد تومان کمک دولتی دریافت کرد که در شورای سوم حمایت‌های دولتی به 100 میلیارد تومان رسید.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با خاطرنشان کردن این نکته كه با کمک مسئولان استانی برای تعالی مرکز استان تلاش شد، تصريح كرد: پروژه‌هایی که برای مرکز استان در نظر گرفته شد با حمایت مسئولان استانی به اجرا درآمد.

نقیبی با اشاره به اینکه 18 نفر تلاش می‌کنند ساری به جایگاه مرکز استان برسد، افزود: نماینده ولی فقیه در مازندران، فرماندار، دو نماینده مجلس شورای اسلامی، شهردار و 13 عضو شورای شهر تلاش می‌کنند تا ساری آبادتر از گذشته باشد.

عضو سابق شوراي شهر ساري نيز طي سخناني در اين گفت: مصوبات شورای شهر باید در فرمانداری تایید شود که این کار نقص اساسی دارد.

محمد حسن محمدي كيادهي  افزود: آنچه به عنوان کار در شورا تحویل ما داده‌اند ابتر است و ما با همین فرایند ناقص کار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کار شورای شهر است، اظهار داشت: حساسیت انتخاب شهردار در مرکز استان مازندران به مراتب بیشتر از دیگر شهرها است.

كيادهی با اشاره به اینکه بعد از انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر حساسیت کار در این نهاد مردمی کم می‌شود، تصريح كرد: 80 درصد کار شوراها به دست استانداری است.

عضو سه دوره شورای اسلامی شهر ساری به تشریفاتی بودن شورای شهر اشاره کرد و افزود: قرار بود 23 وظیفه به شورای شهرواگذار شود اما نه تنها قدرتي داده نشد بلکه شورا حداقل اجازه تذکر به اداره شهرستانی را ندارد.

محمدي كيادهی مطالبات مردم مرکز مازندران را برای توسعه شهری و میزان خدمات‌رسانی در سطح ملی به حق دانست و خاطر نشان كرد: شورای شهر سه دوره قبل برای توسعه مرکز مازندران فعالیت‌های زیادی داشته كه جای دارد شورای چهارم نیز پیگیر مطالبات شهروندان ساروی باشد.

این عضو علی‌البدل شورای چهارم شهر ساری با بیان اینکه شورای سوم شهر، حجازی و بعد عبوری را به عنوان شهردار مرکز مازندران انتخاب کرد، اظهار داشت: عبوری توانست در بین شهرداران گذشته رضایت مردم را جلب کند.

در این مراسم از خانواده محروم سید علی بهروش عضو شورای سوم شهر ساری نیز تجلیل به عمل آمد.

بر اساس اين گزارش ،متعاقب اين مراسم ، اعضاي جديد شوراي شهر ساري در سالن اجتماعات اين نهاد در خيابان ۱۵ خرداد حضور بهم رسانده و در حضور فرماندار ساري به انتخاب هيأت رئيسه شوراي چهارم پرداخته اند كه پس از شمارش آرا، جمال باقري به عنوان رئيس جديد شوراي شهر ساري انتخاب شده و ميرصالح صالحي نيا در سمت نائب رئيس شورا باقي ماند.

بلافاصله اعضاي شوراي چهارم براي انتخاب شهردار وارد جلسه شده و پس از راي گيري ، مهدي عبوري با كسب ۷ راي از ۱۳ راي ممكن به عنوان شهردار ساري انتخاب و در سمت خويش ابقا شد.

اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري پس از انتخاب شهردار ، اعلام كردند به سوگند خود مبني بر دفاع از حقوق شهروندان و حفظ مصالح و منافع شهر پايبند بوده و با حمايت همه جانبه از شهردار منتخب در جهت سازندگي شهر ، استوار و محكم گام بر خواهند داشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
0
سلام خسته نباشید
عکساش رو چطور باید ببینیم همه چی که خبر نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار