کد خبر: 518505
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
جام نیوز : با گسترش حملات به محلات مسلمان نشین در چند شهر برمه، مجامع بین المللی و کشورهای مسلمان در برابر این جنایات سکوت کرده و تنها نظاره گر قتل عام مسلمانان مظلوم برمه هستند.

 سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «حملات دسته های بودایی علیه مسلمانان در مرکز برمه همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی برمه در تلاش برای کنترل خشونت‌هایی هستند که اکنون در مناطق حاشیه ای شهر رانگون، بزرگترین شهر برمه، در حال گسترش است.»

بنابر این گزارش، پس از حمله دسته‌های بودایی به مساجد و دیگر ساختمان‌های متعلق به مسلمانان، در چند منطقه مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار شده است. گزارش‌های رسیده از برمه حکایت از آن دارند که پلیس به روی یک دسته پانصد نفره از خرابکاران آتش گشوده است.

از زمان آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان در برمه در هفته گذشته، چهل نفر کشته شده و 12 هزار مسلمان هم بی خانمان شده اند. یک مقام ارشد پلیس برمه به بی‌بی‌سی گفته است که پلیس در حال تحقیق در مورد گزارش‌هایی است که حملات علیه مسلمانان خود جوش نبوده و توسط گروه‌های سازمان یافته انجام می شوند.

با گسترش حملات به محلات مسلمان نشین در چند شهر برمه وضعیت فوق العاده اعلام شده است. این در حالی است که همچون گذشته مجامع بین المللی و کشورهای مسلمان در برابر این جنایات سکوت کرده و تنها نظاره گر قتل عام مسلمانان مظلوم برمه هستند.

سال گذشته در خشونت های مشابه در ایالت راخین تقریبا 200 نفر مسلمان کشته شده و ده ها هزار نفر از خانه هایشان رانده شدند. والری آموس، مسئول امور بشردوستانه در سازمان ملل در آن زمان گفت که از وضعیتی که مسلمانان در برمه به دلیل درگیری‌های قومی با آن مواجه شده‌اند، وحشت‌زده شده است.

یک خبرنگار بی بی سی که در سفر به برمه با خانم آموس همراه بود، هزاران نفر از مسلمانان را دیده بود که در اردوگاه‌هایی با شرایط نامناسب بهداشتی نگهداشته می شدند و نگهبانان مانع از خروج آنها از اردوگاه‌ها می شدند. این نگهبانان همچنین اجازه توزیع کمک‌های امدادی میان آوارگان را نمی دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار