کد خبر: 454606
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
پاسخ عبدالمحمد شعرانی معلم مدرسه کالو" «به بی بی سی»

بر اساس این گزارش متن ایمیل ارسالی خبرنگار بی بی سی ، به آقای شعرانی به شرح زیر است :

سلام،
امیدوارم حالتون خوب باشه، نمی دونم این ایمیل من رو کی بخونین، امروز
برنامه ما ، نوبت شما در مورد سربازی و خاطرات سربازی است. دوست داشتم در
بخش وبلاگها از شما هم یادی کنم که به عنوان سرباز معلم شروع کردین به
نوشتن وبلاگ و کلا تحولاتی که تونستین بوجود بیارین. با کلی خاطره و تعداد
زیادی مخاطب نه تنها در ایران بلکه در جهان.. اگه ایمیل من رو دیدین، ما
امروز یکشنبه ساعت ۷ به وقت ایران برنامه داریم در تلوزیون فارسی بی بی
سی، برنامه نوبت شما. ازتون دعوت می کنم در برنامه ما شرکت کنین و اگه
مایل هستین در برنامه ما باشین لطفا شماره تماستون رو برای من ایمیل کنیم
تا بتونیم با هاتون تماس بگیریم و در برنامه صحبت کنیم.
ممنون
فرن تقی زاده

Faren Taghizadeh│Interactive Program
BBC Persian TV Egton Wing│London W۱A ۱AA

متعاقبا آقای شعرانی در پاسخ به خبرنگار بی بی سی می نویسد :

بسم الله
"سلام،چراغ ما در همین خانه می سوزد خانم فرن !"
یا حق
عبدالمحمد شعرانی معلم مدرسه کالو
 




البته این اولین باری نیست که آقای شعرانی چنین کاری را به خاطر حفظ اصولش انجام می دهد. پیش از این هم وعده های بیشماری برای گفتن حتی یک سخن علیه مردم و کشورش به او داده اند که وی نیز همه انان را رد کرده است . وی که پیش از هر چیز خود را یک ایرانی نجیب و اصیل می داند که برایش همه مسائل علی السویه نیست .

عبدالمحمد شعرانی کیست و چه کار کرده است؟
عبدالمحمد شعرانی متولد ۲۸ مرداد ماه ۱۳۶۵ در بندر دیر استان بوشهر در سال ۸۵ به عنوان نیروی سرباز معلم به روستای جمال آباد کالو (روستایی در ۱۸۰ کیلومتری بوشهر -۲۵ کیلومتری بندر دیر) فرستاده شد. او متولد خانواده ای پرجمعیت است که ۵ نفر از اعضای این خانواده فرهنگی آموزش و پرورش هستند . پدر و مادر عبدالمحمد شعرانی بیسواد اند، پدرش بازنشسته دریا و مادرش خانه دار.

او در همان روزهای اولیه سرباز معلمی اش اتفاقات مدرسه کوچک اش که بیشتر از ۴ دانش آموز نداشت در وبلاگ شخصی اش به نام "دیر تش باد" نوشت و همین اتفاقات و نوشته‌های وبلاگی او موجب گزارش تلویزیونی از این مدرسه شد و همین گزارش که در خبر ۲۰:۳۰ که یکی از پرمخاطب ترین بخش‌های خبری تلویزیون ایران پخش شد باعث شد این مدرسه به شهرت برسد، گزارشی که بعدها کامران نجف زاده آن را ماندگار ترین گزارش خود دانست.

عبدالمحمد شعرانی جوان ۲۱ ساله با تلاش خود توانست نظر خیر مدرسه سازی برای ساخت مدرسه در این روستا جلب کند (کار ساخت مدرسه این روستا به اتمام رسیده) جاده روستای کالو آسفالت شود و با نگاه وِیژه مسئولین این روستا به نعمت آب، برق و تلفن مجهز بشود. این مدرسه در سال جدید با حمایت شرکت نفت دارای یک کتابخانه روستایی شده و گسترش بیشتری یافته است.
مدرسه کالو با معجزه ی ارتباطات چنان جهانی شد که وزیر وقت آموزش و پرورش که تا چند مدت پیش دستور تعطیلی مدارس کم جمعیت داده بود ؛در بخشنامه ای دستور به لغو دستور خود داد !

غریب زاده کارگردان مطرح بوشهری مستندی از این مدرسه با عنوان «مدرسه کوچک ، آرزوهای بزرگ» ساخته است که در جشنواره بین المللی سینما حقیقت تهران به عنوان فیلم برگزیده بخش علمی و فن آوری جشنواره انتخاب شد. عبدالمحمد شعرانی کتاب خاطراتش را در پاییز سال گذشته با عنوان کتاب قصه ی کوچک ترین مدرسه دنیا به چاپ رسانید . استقبال از این کتاب به حدی بوده است که تنها پس از مدت کوتاهی این کتاب به چاپ ششم رسیده است،
شعرانی حق تالیف کتابش را برای ساختن موزه مدرسه کالو اختصاص داده است.

کتاب جدید مدرسه کالو که حاوی نامه ها و ای میل های ارسالی مردم جهان به این مدرسه کوچک است بهار امسال منتشر خواهد شد .
عبدالمحمد شعرانی با دستور مستقیم دکتر احمدی نژاد "ریاست جمهوری اسلامی ایران " به استخدام آموزش وپرورش در آمد.

تاکنون رسانه های مطرح جهانی مانند سی ان ان – دویچه وله و... به معرفی مدرسه کالو و عبدالمحمد شعرانی پرداخته اند . شعرانی تابستان گذشته حاضر به گرفتن جایزه ۲۰۰ هزار یورویی یک شرکت سوئدی در قبال پناهندگی سیاسی نشده بود.

شعرانی در سال ۸۶ به عنوان قهرمان اجتماعی سال ایران ،در سال ۸۷ به عنوان سربلند ترین چهره سال ایران ، در سال ۸۸ به عنوان معلم نمونه استان بوشهر و در سال ۸۹ نشان برتر جوان ایران زمین را دریافت کرد و به عنوان دومین وبلاگ نویس برتر دنیا در سال ۲۰۰۸ میلادی از نگاه دویچه وله آلمان انتخاب شده‌است. رادیو کالو که حاوی پست های صوتی وبلاگ دیر تش باد است توانست در مسابقه سال ۲۰۱۰ دویچه وله به عنوان برترین پادکست(رادیو اینترنتی) دنیا از نگاه کاربران انتخاب شود.

عبدالمحمد شعرانی هچنان که معلم مدرسه کالو است ،مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی شده که هدایت چندین مدرسه روستایی محروم را در منطقه بردخون استان بوشهر زیر نظر دارد .او مشاور فرهنگی استاندار بوشهر و نماینده مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی استان بوشهر است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار